Κι άλλο καμπανάκι στην ΕΑΒ για τη συντήρηση των C-130

Κι άλλο καμπανάκι στην ΕΑΒ για τη συντήρηση των C-130

Μετά τις προειδοποιήσεις συνδικαλιστών και ο εσωτερικός ελεγκτής επιφυλάχτηκε για την επάρκεια της εταιρείας συντήρησης

Νέα στοιχεία αναφορικά με την ανάθεση της συντήρησης τεσσάρων πολεμικών αεροσκαφών τύπου C-130 στην εταιρεία Aerospace Management and Support PCC (AMS AERO) από το ΔΣ της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) δημοσιεύει σήμερα το Documento. Εμπιστευτική έκθεση ελέγχου του εσωτερικού ελεγκτή της ΕΑΒ που διενεργήθηκε τον Μάιο του 2022 «καίει» τη διοίκηση της αεροπορικής βιομηχανίας σχετικά με την ανάθεση της συντήρησης των C-130 στην AMS AERO. Ο εσωτερικός ελεγκτής διατυπώνει επιφυλάξεις σχετικά με την επάρκεια της AMS AERO, ενώ παράλληλα θέτει ερωτήματα για τον μηχανολογικό εξοπλισμό της και την πείρα που διαθέτει.

Η έκθεση ενισχύει τις καταγγελίες του προέδρου του Σωματείου Εργαζομένων της ΕΑΒ Νίκου Καπίρη στην κατεπείγουσα μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε στην Οικονομική Εισαγγελία τον Οκτώβριο του 2022 μέσω της συνηγόρου του Ειρήνης Μαρούπα την οποία είχε αποκαλύψει το Documento. Σύμφωνα με τις καταγγελίες Καπίρη, η AMS AERO φέρεται να διαθέτει «πλαστά πιστοποιητικά σχετικά με την επισκευή και συντήρηση μεταγωγικών αεροσκαφών», ενώ διατύπωνε ευθέως την ανησυχία του για πιθανές «συνέπειες σε ανθρώπινες ζωές αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων», υπογραμμίζοντας ότι έχουν ήδη συμβεί δύο προειδοποιητικά ατυχήματα. Ωστόσο τίποτε δεν έχει γίνει μέχρι και σήμερα, έξι μήνες μετά την κατάθεση της μηνυτήριας αναφοράς, σε επίπεδο εισαγγελικών ερευνών καθώς ο καταγγέλλων δεν έχει κληθεί καν σε κατάθεση.

Ερωτήματα για τα πιστοποιητικά

Η ενδιάμεση έκθεση ελέγχου για το πρόγραμμα συντήρησης των αεροσκαφών C-130 παραδόθηκε στη διοίκηση της ΕΑΒ στις 27 Μαΐου 2022, ενώ παράλληλα κοινοποιήθηκε και στο υπουργείο Οικονομικών. Ο εσωτερικός ελεγκτής καταγράφει επιφυλάξεις σχετικά με την επάρκεια της AMS AERO και προτείνει στη διοίκηση της ΕΑΒ την «πλήρη διαλεύκανση των ανησυχιών που έχουν εκφραστεί από πολλές πλευρές» σε ό,τι αφορά την ανάθεση.

«Από το Πιστοποιητικό Φορέα Συντήρησης (ΠΦΣ) που αναζητήσαμε στο διαδίκτυο για την εταιρεία AMS προκύπτει επιφύλαξη για την ικανότητα σε όλους τους τύπους αεροσκαφών που έχει πιστοποιηθεί, όπως αυτή αναλύεται στο ΜΟΕ. Δυστυχώς το ΜΟΕ (Εγχειρίδιο Φορέα Συντήρησης) δεν είναι διαθέσιμο στο κοινό, αλλά θα έπρεπε να υπάρχει στο φάκελο που προωθήθηκε στο ΔΣ για να αποφασίσει για την ανάθεσή του αφού ξεκαθαρίζει τα κρίσιμο θέμα της επάρκειας του αναδόχου» υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, το Πιστοποιητικό Φορέα Συντήρησης της AMS AERO εκδόθηκε την 1η Νοεμβρίου 2019. Ωστόσο διατυπώνονται ερωτήματα και επιφυλάξεις σχετικά με το κατά πόσο η εταιρεία διαθέτει την απαιτούμενη εμπειρία. «Εάν υποθέσουμε ότι όλη η εμπειρία που είχε η εταιρεία στο τέλος του 2019 αποτυπώθηκε στο ΠΦΣ, ποια παραπάνω εμπειρία επισκευής και συντήρησης αποκόμισε η εταιρεία από τις αρχές του 2020 έως τα μέσα του 2021; Την περίοδο του Covid-19 δηλαδή με τα παγκόσμια lockdowns και την ελαχιστοποίηση των πτήσεων μεγάλων αεροσκαφών» αναρωτιέται στην έκθεση ο εσωτερικός ελεγκτής.

«Αμφιβολία για την AMS AERO»

Επίσης στην ίδια έκθεση ο εσωτερικός ελεγκτής της ΕΑΒ διατύπωνε αμφιβολίες σχετικά με τον εξοπλισμό και την πείρα της εταιρείας. Οπως ανέφερε, «ο μηχανολογικός εξοπλισμός που διέθετε στις 31/12/2020 η εταιρεία αποτιμάται σε 6.608,180 ευρώ». Επομένως, όπως επισημαίνει, «δημιουργείται το ερώτημα με ποιον εξοπλισμό διενεργεί εκτενείς επισκευές και συντηρήσεις σε μεγάλα αεροσκάφη που την καθιστούν ικανή να αναλάβει υπεργολαβικό έργο στα C-130; Υπάρχει εξοπλισμός και υποδομές σε άλλη εταιρεία που δεν επιτρέπουν την εμφάνισή του στην AMS; Αν ναι, γιατί;».

Στη συνέχεια ο εσωτερικός ελεγκτής διατυπώνει ξεκάθαρα την αμφιβολία κατά πόσο η AMS AERO μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του έργου. «Τα ανωτέρω στοιχεία δημιουργούν αμφιβολία για την ικανότητα του αναδόχου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του έργου και να υλοποιήσει τις αυξημένες παραδόσεις που έχουν συμφωνηθεί με την Πολεμική Αεροπορία» επισημαίνεται. Ο ελεγκτής σημείωνε ακόμη «ότι το κόστος που βαρύνει την εν λόγω σύμβαση κρίνεται υπερβολικό», ενώ εισηγήθηκε την επαναδιαπραγμάτευση των όρων συνεργασίας ώστε να αποφευχθούν πρόδηλα βάρη προς την ΕΑΒ.

Ειρήνη Μαρούπα Δικηγόρος του προέδρου του Σωματείου Εργαζομένων της ΕΑΒ: «Η δικαστική διερεύνηση δεν έχει ακόμη ξεκινήσει»

Το Documento επικοινώνησε με τη δικηγόρο Ειρήνη Μαρούπα, η οποία σε δήλωσή της υπογραμμίζει: «Η ΕΑΒ επιτελεί κομβικό ρόλο για το αξιόμαχο των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Διότι επισκευάζει τα αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας μας. Αρα εγγυάται την εδαφική μας ακεραιότητα. Οι αποκαλύψεις των απευθείας αναθέσεων σε ιδιώτες που στερούνται των στοιχειωδών και αυτονόητων πιστοποιήσεων στην επισκευή αεροναυπηγικού υλικού πλήττουν τις Ενοπλες Δυνάμεις, που χάνουν τη βεβαιότητα για το αξιόμαχό τους. Επίσης πλήττουν το φρόνημα του ελληνικού λαού και την αξιοπιστία του ελληνικού κράτους. Συγχρόνως αποκαλύπτεται διασπάθιση δημόσιου χρήματος. Εξι μήνες μετά την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς από τον πρόεδρο του σωματείου της ΕΑΒ η δικαστική διερεύνηση δεν έχει ξεκινήσει και το υπαρξιακό αυτό πρόβλημα αδιανόητα μεγαλώνει».

Ετικέτες

Documento Newsletter