«Κεραυνοί» Ζορμπά προς Μενδώνη μετά την προσπάθεια υπεράσπισης του Μητσοτάκη για τον «δανεισμό» των Μαρμάρων του Παρθενώνα

«Κεραυνοί» Ζορμπά προς Μενδώνη μετά την προσπάθεια υπεράσπισης του Μητσοτάκη για τον «δανεισμό» των Μαρμάρων του Παρθενώνα

Απάντηση στην ανάρτηση του υπουργείου Πολιτισμού με επικεφαλής την υπουργό Λίνα Μενδώνη έδωσε η πρώην υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά για το γνωστό θέμα των Μαρμάρων του Παρθενώνα και την πρόταση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για δανεισμό των γλυπτών. 

«Χάνει την αίσθηση της πραγματικότητας, προσπαθώντας με τις μισές αλήθειες να κρύψει κάτι που έχει δημοσιευθεί σε αγγλική εφημερίδα και αναδημοσιευθεί επί λέξει σε εισαγωγικά ως δήλωση του κ. Μητσοτάκη, σε ολόκληρο τον ελληνικό Τύπο και το έχουν διαβάσει οι πάντες, όποια εφημερίδα ή ιστοσελίδα κι αν έχουν ανοίξει.», αναφέρει μεταξύ άλλων η Μυρσίνη Ζορμπά. 

Σημειώνει μάλιστα:

«Μπερδεύει την κυριότητα, την επιστροφή, το δάνειο και την επανένωση σαν ερασιτέχνης ταχυδακτυλουργός, την ώρα που όλοι αντιλαμβάνονται ότι το δάνειο προϋποθέτει την αναγνώριση της κυριότητας»

Μεταξύ άλλων κατηγορεί το υπουργείο Πολιτισμού πως «ψεύδεται ασύστολα για την τάχα μεταβίβαση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αρχαιολογικών χώρων στο Υπερταμείο».

Διαβάστε όλη τη δήλωση Μυρσίνης Ζορμπά:

«Μάρμαρα και λάσπη

Ανακατεύοντας κυριολεκτικά τα μάρμαρα με τη λάσπη, δημοσιεύεται στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Πολιτισμού ένα ακραία εμπαθές Δελτίο Τύπου (2.9.19), το οποίο αποπειράται να καλύψει το ατόπημα του αιτήματος δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα και το μερίδιο ευθύνης της ηγεσίας του υπουργείου σ’ αυτό, με πρωτοφανώς αήθεις προσωπικές επιθέσεις και διαστρεβλώσεις, αποδεικνύοντας απλώς πως το ήθος, η θεσμική συμπεριφορά και η δεοντολογία απουσιάζουν παντελώςαπό την παρούσα επικοινωνιακή τακτική του υπουργείου. Πρόκειται για ένα κείμενο-μνημείο λάσπης, επικίνδυνο πολιτικά και πολιτισμικά, δεδομένου ότι:

1. Απαντάει από την επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου για λογαριασμού του πρωθυπουργού, διαψεύδοντας αυτό που δήλωσε ο ίδιος στον Observer: «Θα προτείνω στον Μπόρις ως μια πρώτη κίνηση, να σταλούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Αθήνα ως δάνειο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.»

2. Χάνει την αίσθηση της πραγματικότητας, προσπαθώντας με τις μισές αλήθειες να κρύψει κάτι που έχει δημοσιευθεί σε αγγλική εφημερίδα και αναδημοσιευθεί επί λέξει σε εισαγωγικά ως δήλωση του κ. Μητσοτάκη, σε ολόκληρο τον ελληνικό Τύπο και το έχουν διαβάσει οι πάντες, όποια εφημερίδα ή ιστοσελίδα κι αν έχουν ανοίξει.

3. Μπερδεύει την κυριότητα, την επιστροφή, το δάνειο και την επανένωση σαν ερασιτέχνης ταχυδακτυλουργός, την ώρα που όλοι αντιλαμβάνονται ότι το δάνειο προϋποθέτει την αναγνώριση της κυριότητας.

4. Ψάχνει τον κυνισμό ανακατεύοντας τη λάσπη, τη στιγμή που ο ορισμός του κυνισμού συνοψίζεται στην μπανάλ δήλωση της κας Μενδώνη στο ίδιο δημοσίευμα του Observer: «Έχουμε 10 φορές περισσότερες (αρχαιότητες) από όσες μπορούμε πιθανόν να εκθέσουμε. Σχεδόν καθημερινά κάτι πολύτιμο βρίσκεται. Θέλουμε να εξάγουμε αυτά τα πολιτιστικά περιουσιακά στοιχεία». Άρα εξαγωγές λόγω πιεστικής πληθώρας, η πολιτιστική κληρονομιά σαν τίποτε περισσότερο από περιουσιακά στοιχεία (assets).

5.Ψεύδεται ασύστολα για την τάχα μεταβίβαση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αρχαιολογικών χώρων στο Υπερταμείο, τη στιγμή που είναι γνωστό ότι όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι προστατεύθηκαν, εξαιρέθηκαν εξαρχής, εντάχθηκαν σε ενιαίο κατάλογο που δημοσιοποιήθηκε. Κανένας αρχαιολογικό χώρος δεν μεταβιβάστηκε και αυτή η διατύπωση στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου δεν είναι παρωδικό πυροτέχνημα αλλά διαρκές όνειδος όσο παραμένει εκεί.

6. Προσπαθεί να οικειοποιηθεί περιοδικές εκθέσεις που οργανώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, ενώ η αλήθεια είναι ότι συστηματικά και αδιάκοπα η Αρχαιολογική Υπηρεσία με τη συμμετοχή δεκάδων αρχαιολόγων, συντηρητών αρχαιοτήτων, αρχιτεκτόνων των Εφορειών Αρχαιοτήτων και των Μουσείων της Ελλάδας προετοιμάζει εκθέσεις όπως τα τελευταία χρόνια στη Ρωσία, την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ. Αλίμονο αν οι εκθέσεις θεωρούνταν δημιούργημα της κάθε Υπουργού ή Γενικής Γραμματέως και όχι συλλογική προσπάθεια που ακολουθεί τη σταθερή εθνική πολιτική εξωστρέφειας, διεθνούς συνεργασίας και ανταλλαγών. Αλίμονο αν στο όνομα της προσωπικής ματαιοδοξίας ακυρώνεται το έργο του συνόλου των υπηρεσιών και στελεχών του υπουργείου.

7. Χαρακτηρίζει «φυλακισμένα» τα αρχαία, τα οποία φυλάσσονται στις αρχαιολογικές αποθήκες. Αλλά ως γνωστόν, τα απανταχού Μουσεία διαθέτουν αποθήκες και αποθέματα πολιτιστικών αγαθών, τα οποία χρησιμοποιούν στα επανεκθετικά τους προγράμματα, στις περιοδικές εκθέσεις, στη δημιουργία επισκέψιμων αποθηκών αλλά και στην προαγωγή της επιστημονικής έρευνας κλπ. Δεν ισχύει κάτι διαφορετικό στη χώρα μας, η οποία μάλιστα έχει την τύχη της προσθήκης νέων ευρημάτων, μέσα από τις σωστικές και συστηματικές ανασκαφές, που διενεργούνται σε όλη την χώρα από την Αρχαιολογική Υπηρεσία, τις Ξένες Αρχαιολογικές Σχολές, τα ελληνικά ΑΕΙ. Αρχαιότητες που εμπλουτίζουν τις γνώσεις μας για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της κοινωνίας μας. Δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι το σύνολο των αποθηκευμένων αρχαιοτήτων πρέπει να εκτίθεται.

8. Εκτοξεύει ασύστολα λάσπη για ιδεοληψίες, αδιαφορία και εγκατάλειψη αρχαιολογικών χώρων τα τελευταία χρόνια αλλά η συκοφαντία δεν αντέχει στο φως της αλήθειας και των αριθμών, που είναι ο εκσυγχρονισμός μιας σειράς λειτουργιών και χώρων, η πρόοδος των ανασκαφικών έργων, οι δεκάδες περιοδικές εκθέσεις, η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η αύξηση του προσωπικού, η κατακόρυφη αύξηση των Ελλήνων και ξένων επισκεπτών, η κατακόρυφη επίσης αύξηση των εσόδων.

9. Το μέγεθος του ατοπήματος, στο οποίο έχει υποπέσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, συμβουλεύοντας και τελικά εκθέτοντας τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, ο οποίος πρότεινε στο Βρετανό πρωθυπουργό (που ήταν αναρμόδιος) τον προσωρινό δανεισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα έχει ήδη γίνει αντιληπτό από όλους και έχει ήδη λάβει την απάντηση από τους αρμόδιους του Βρετανικού Μουσείου.

Το αίτημα δανεισμού αποτελεί πλέον τετελεσμένο, μετά και την απάντηση του Βρετανικού Μουσείου, συνεπώς μια πολιτική εκκρεμότητα που πρέπει ο πρωθυπουργός να βρει τον τρόπο να αποσύρει.

Τέλος, το υπουργείο Πολιτισμού θα πρέπει να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί και να μην λερώνει τα μάρμαρα με λάσπη. Το Δ.Τ. της 2.9.19 είναι ένα μνημείο λάσπης στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου.»   

Η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού που προηγήθηκε:

«Περί των Γλυπτών του Παρθενώνα

​Με αφορμή τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στον Observer, η τέως υπουργός Πολιτισμού κ. Μυρσίνη Ζορμπά υπαγόρευσε στον ΣΥΡΙΖΑ μακροσκελή ανακοίνωση. Αν βέβαια έμπαινε στον κόπο να διαβάσει τη συνέντευξη, θα έβλεπε όχι μόνο την ορθή διατύπωση του παγίου αιτήματος από τον Πρωθυπουργό για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα, αλλά και σαφώς διατυπωμένη τη θέση του ότι «το Βρετανικό Μουσείο δίνει μια χαμένη μάχη».

Ο Πρωθυπουργός δήλωσε στον Observer ότι σε καμία περίπτωση η Ελλάδα δεν αποποιείται το πάγιο αίτημά της για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και επ’ ουδενί τρόπω αναγνωρίζει καμία κυριότητα στην βρετανική πλευρά, θεωρώντας ότι μία ενδεχόμενη αποδοχή της πρότασής του θα αποτελούσε σημαντική χειρονομία καλής θελήσεως, εμπεριέχουσα την ουσιαστική αναγνώριση των Βρετανών για το δίκαιο της απαίτησης.

O ΣΥΡΙΖΑ και η τέως υπουργός αγνοούν την ουσιαστική σημασία της λέξης κυνισμός.

Κυνισμός σημαίνει να μεταβιβάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση χιλιάδες αρχαιολογικούς χώρους στο Υπερταμείο, συμπεριλαμβανομένης της Κνωσού.

Κυνισμός σημαίνει να υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρήματα «φυλακισμένα» στις αποθήκες των μουσείων, αντί να ταξιδεύουν ως περιοδικές εκθέσεις, στο πλαίσιο πάντα των διατάξεων του Αρχαιολογικού Νόμου, διδάσκοντας την διαχρονική συνεισφορά της Ελλάδας στον παγκόσμιο Πολιτισμό.

Κυνισμός σημαίνει να εγκαταλείπονται στην τύχη τους μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι επί πέντε έτη, λόγω ιδεοληψιών και αδιαφορίας.

Κυνισμός σημαίνει ότι στο πλαίσιο της πολιτιστικής διπλωματίας, δεν έγινε καμία απολύτως προετοιμασία επί πέντε έτη για την διοργάνωση ανάλογων εμβληματικών εκθέσεων από το ΥΠΠΟΑ για το εξωτερικό.

Επί πλέον η κ. Ζορμπά είτε έκανε ένα λάθος είτε απλά είπε ψέματα. Τι είναι χειρότερο; Διότι οι εμβληματικές εκθέσεις στις οποίες αναφέρεται, στην Κίνα και την Αμερική -δηλαδή Heaven and Earth, Greeks, Το ναυάγιο των Αντικυθήρων- προετοιμάζονταν από το 2010 και εγκαινιάστηκαν για πρώτη φορά το 2013 και το 2014. Αυτές οι εκθέσεις ταξίδευαν τα προηγούμενα πέντε χρόνια.»

Documento Newsletter