Ταλαιπωρούν τον πιο ασθενή κρίκο της ελληνικής κοινωνίας. Τους αναπήρους. Οσους προσπαθούν να βγάλουν αναπηρική σύνταξη ή να πάρουν βοήθημα αναπηρίας. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η αναμονή για να εξεταστεί η περίπτωσή τους υπερβαίνει τους 4 – 5 μήνες, ενώ ήδη η ουρά των ενδιαφερομένων φτάνει περίπου τους 30.000.
Στις «καθυστερήσεις», που προκαλούν εύλογα ερωτηματικά ως προς τον τρόπο λειτουργίας των αρμοδίων κρατικών υπηρεσιών, έρχονται να προστεθούν υποθέσεις διαφθοράς, οι οποίες ενισχύουν τις υποψίες ότι κάτι πολύ… σάπιο υπάρχει στο «βασίλειο των αναπηρικών συντάξεων».
Ως γνωστόν, προ τριμήνου, κατόπιν καταγγελίας πολίτη για καραμπινάτη υπόθεση διαφθοράς στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), η Αστυνομία προέβη σε σύλληψη υπαλλήλου του για δωροληψία και παράβαση καθήκοντος. Ειδικότερα, πιάστηκε με προσημειωμένα χαρτονομίσματα 2.000 ευρώ, μετά από καταγγελία θύματος. Η 49χρονη υπάλληλος του ΕΦΚΑ πίεζε γυναίκα 56 ετών, συγγενή ασφαλισμένης, να της καταβάλει 4.000 ευρώ, προκειμένου να δοθεί επίδομα αναπηρίας στη μητέρα της.
Να σημειωθεί πως τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) που ανήκουν στον ΕΦΚΑ υπάγονται στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αν και εμπλοκή έχει και το υπουργείο Υγείας, λόγω του ιατρικού προσωπικού σε αυτά.
Δεν έχουν περάσει, λοιπόν, τρεις μήνες από την ημέρα που συνελήφθη η υπάλληλος της διεύθυνσης ιατρικής αξιολόγησης του ΕΦΚΑ για παράβαση καθήκοντος και δωροληψία, απαιτώντας «γρηγορόσημο», προκειμένου «διεκπεραιώσει» υπόθεση καταβολής αναπηρικού επιδόματος, και η κατάσταση εκεί εξακολουθεί να είναι απαράδεκτη. Καμία αλλαγή προσώπων και καμία απόδοση ευθυνών (τουλάχιστον διοικητικών) για την πλημμελή λειτουργία της διεύθυνσης. Το αντίθετο μάλιστα.
Την ώρα που χιλιάδες συνάνθρωποι μας, οι ασθενέστεροι κρίκοι της φτωχοποιημένης κοινωνίας, περιμένουν καρτερικά το ραντεβού τους για την αξιολόγηση από τις επιτροπές των ΚΕΠΑ, προκειμένου να πάρουν αναπηρική σύνταξη ή κάποιο αναπηρικό επίδομα, οι «επισπεύσεις» των ραντεβού από την πίσω πόρτα δίνουν και παίρνουν, με αποτέλεσμα ο χρόνος αναμονης των «άτυχων» να υπερβαίνει τους 4 με 5 μήνες.
Να σημειωθεί ότι τα κοντέρ τα έχουν σπάσει συγκεκριμένες περιφέρειες όπως για παράδειγμα η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα. Για τη δεύτερη, βοούν οι κακες γλώσσες, αφού εκεί πολιτεύεται άτομο του στενού περιβάλλοντος του διευθυντή της συγκεκριμένης διεύθυνσης.
Αποτέλεσμα είναι τα ανεκτέλεστα ραντεβού να ανέρχονται σε δεκάδες χιλιάδες. Κοντολογίς, ταλαιπωρούν ανθρώπους με σοβαρά προβλήματα υγείας, όταν, κατά τα λοιπά, η κυβέρνηση κόπτεται δήθεν για τα άτομα με αναπηρία, και κάνει μάλιστα και διαφημιστικές καμπάνιες γι’ αυτά. Θα δώσουν εξηγήσεις τα αρμόδια υπουργεία ή θα συνεχίζεται αυτή η «φάμπρικα ντροπής» σε βάρος των ανθρώπων που έχουν άμεση ανάγκη ακόμα και αυτά τα ψίχουλα που τους δίδονται; Ετσι λειτουργεί το «κράτος των αρίστων»;
Επιπλέον, ισχύει ότι το ανώτατο όργανο ελέγχου για την εύρυθμη λειτουργία των επιτροπών, που είναι ο δειγματοληπτικός έλεγχος, υπολειτουργεί και συνεδριάζει σπάνια; Ισχύει ότι οι πολίτες δε μπορούν να βρουν το δίκιο τους σε περίπτωση που έχουν αδικηθεί από τα αποτελέσματα της αξιολόγησης τους;
Μέσα σε αυτό το -εκ του πονηρού- μπάχαλο, καταστρατηγηθηκε ακόμα και ο δημοσιοϋπαλληλικος κώδικας, αφού πρόσφατα προήχθη σε προϊσταμένη του τμήματος των επισπεύσεων (καθοριστικής σημασίας τμήμα) συγκεκριμένη υπάλληλος, η οποία βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της επετηρίδας, παρακάμπτοντας όλους τους πτυχιούχους υπαλλήλους της διεύθυνσης.
Αραγε, υπουργείο και διοίκηση τα γνωρίζουν όλα αυτά ή παίζουν διακοσμητικό ρόλο;
Μέχρι να δοθούν απαντήσεις περίμενε ταλαίπωρε πολίτη στην ουρά για ένα ραντεβού…