Κενές αίθουσες υπάρχουν, όχι όμως εκπαιδευτικοί

Κενές αίθουσες υπάρχουν, όχι όμως εκπαιδευτικοί

Διαχείριση που δεν συνάδει με την ασφαλή λειτουργία αλλά με την πολιτική επικοινωνία

Το αφήγημα της ασφαλούς επαναλειτουργίας των σχολείων καταρρέει μέρα με τη μέρα. Το υπουργείο Παιδείας το είχε επενδύσει με μάσκες για γίγαντες και παγούρια για μικρόσωμα ξωτικά. Η έλλειψη οργάνωσης αλλά και η επιμονή του να κλείνει τα αυτιά στις φωνές των ειδικών, των καθηγητών αλλά και των γονιών για λιγότερους από 27 μαθητές ανά τάξη προκαλούν ακόμη περισσότερη ανασφάλεια αλλά και θυμό στην εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία προτείνει λύσεις. «Κενές αίθουσες υπάρχουν στα περισσότερα σχολεία ώστε να μοιραστούν τα παιδιά» λένε οι εκπαιδευτικοί στο Documento, ωστόσο απαιτείται επιπλέον προσωπικό, ενώ ακόμη δεν έχουν καλυφθεί τα βασικά κενά. Μόνο η πρωτοβάθμια εκπαίδευση μετράει 8.067 ελλείψεις εκπαιδευτικών.

Παράλληλα, ο κορονοϊός μπήκε στη σχολική κοινότητα, που εμφάνισε ήδη θετικά κρούσματα εντείνοντας την ανησυχία και τον… τρόμο για τη διαχείρισή τους. Μία εβδομάδα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και ήδη έχουν κλείσει δομές λόγω κρουσμάτων. Γονείς και εκπαιδευτικοί ζητούν επίμονα το αυτονόητο, να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη, και χαρακτηρίζουν μη εφαρμόσιμα τα περισσότερα μέτρα του ΕΟΔΥ για τα σχολεία, μιας και τα κενά σε διδακτικό προσωπικό αλλά και στην καθαριότητα δεν έχουν καλυφθεί παρά τον χρόνο που είχε στη διάθεσή της η ηγεσία του υπουργείου.

«Ο,τι αποφασίσει το υπουργείο»

Με δική τους πρωτοβουλία καθηγητές καταγράφουν τις κενές αίθουσες ανά περιοχή, αλλά το υπουργείο κλείνει τα αυτιά του. «Συναντήσαμε τον διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πήγαμε με συγκεκριμένα στοιχεία, δηλαδή σε ποια σχολεία υπάρχουν τάξεις με 26-27 παιδιά και πόσες αίθουσες κενές έχουν αυτά τα σχολεία, ώστε να αναπτυχθούν κάποια επιπλέον τμήματα. Είχαμε αναλυτική λίστα. Ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μας είπε ότι το έχει υπόψη, αλλά θα γίνει ό,τι αποφασίσει το υπουργείο» λέει στο Documentο η Γιώτα Μαρρέ, πρόεδρος της Ζ΄ ΕΛΜΕ – καλύπτει τους εκπαιδευτικούς σε Βύρωνα, Καισαριανή, Ηλιούπολη και Υμηττό. «Στα περισσότερα σχολεία υπήρχε η δυνατότητα να κάνουν μόνα τους τον καταμερισμό των παιδιών σε άλλες ολιγομελείς τάξεις, καθώς υπάρχουν αίθουσες» εξηγεί η κ. Μαρρέ.

Το επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν χώροι, το οποίο χρησιμοποίησε ακόμη και ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή («θα απαιτούσε αίθουσες που σήμερα πολύ απλά δεν υπάρχουν» είπε στις 7 Σεπτεμβρίου), καταπέφτει με τα στοιχεία που παρουσιάζουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κάνουν ακόμη μια φορά ό,τι περνά από το χέρι τους σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες. «Υπάρχουν σχολεία που έχουν αίθουσες και θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τάξεις και με 15 παιδιά. Επίσης, θα έπρεπε το υπουργείο να είχε κάνει μια διεργασία με τους δήμους ώστε να δει τι δυνατότητες υπάρχουν για επιπλέον χώρους στέγασης σχολικών δομών. Δεν ασχολήθηκαν καν με τη μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη» αναφέρει η Αγγελική Ιγγλέση, διευθύντρια γυμνασίου και πρόεδρος της Β΄ ΕΛΜΕ Πειραιά.

Ανέφικτες οδηγίες του ΕΟΔΥ

Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν εδώ. Ακόμη και ο καθαρισμός των αιθουσών είναι ανέφικτος. Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με την πραγματικότητα που πόρρω απέχει από τις κυβερνητικές εξαγγελίες περί ασφαλούς επαναλειτουργίας. «Ο αριθμός των καθαριστριών δεν επαρκεί για να εφαρμοστεί ο κανόνας του ΕΟΔΥ για απολύμανση των τάξεων δύο φορές τη μέρα. Αυτή την εικόνα έχουμε για τον Πειραιά, το Αιγάλεω και το Χαϊδάρι, που έχουν μία καθαρίστρια ανά σχολείο» επισημαίνει η κ. Ιγγλέση και εξηγεί ότι στα σχολεία δεν έχουν πάει ούτε απολυμαντικά, παρά τις εξαγγελίες, ούτε έχουν χρηματοδοτηθεί επιπλέον ανά σχολική δομή ώστε να τα αγοράσουν μόνοι τους.

«Δεν έχουν στείλει στα σχολεία απολυμαντικά. Τα αγοράζουμε μόνοι μας από την τακτική χρηματοδότηση –δεν έχει αυξηθεί λόγω κορονοϊού– και έχουμε να ανταποκριθούμε σε όλες τις υποχρεώσεις που πληρώναμε μέχρι τώρα για τη λειτουργία του σχολείου, όπως λογαριασμούς, χαρτική ύλη, επισκευές, προϊόντα απολύμανσης κ.λπ.» συμπληρώνει.

Η αντιμετώπιση των κρουσμάτων

Λίγα 24ωρα προτού ανοίξουν τα σχολεία έκαναν την εμφάνισή τους τα πρώτα κρούσματα σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Η διαχείρισή τους όμως προκάλεσε ανησυχία. «Την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου εντοπίστηκε κρούσμα στο 2ο Λύκειο Καισαριανής και έγινε απίστευτο αλαλούμ» σημειώνει η κ. Μαρρέ στο Documento και συνεχίζει: «Η διευθύντρια πήρε τηλέφωνο τον ΕΟΔΥ, της είπαν ότι τη Δευτέρα θα έρθουν κανονικά οι υπόλοιποι συνάδελφοι στο σχολείο και αν στην πορεία υπάρχει κάποιος που νοσήσει, θα μείνει σπίτι του. Δεν έκαναν ιχνηλάτηση στους εκπαιδευτικούς που τη Δευτέρα θα υποδέχονταν τα παιδιά στο σχολείο. Τελικά οι εκπαιδευτικοί που είχαν έρθει σε επαφή με τη θετική στον κορονοϊό συνάδελφό τους πήγαν μόνοι τους και έκαναν τεστ πληρώνοντας 100 ευρώ έκαστος».

«Τη Δευτέρα αρρώστησε άλλη μία εκπαιδευτικός στο ίδιο σχολείο, η οποία τη μέρα του αγιασμού δεν ήταν στο σχολείο» λέει η κ. Μαρρέ και αφηγείται πώς αντέδρασε: «Πήρα τηλέφωνο στον ΕΟΔΥ και με έστειλε στην πολιτική προστασία, η οποία δεν απάντησε ποτέ και το υπουργείο Παιδείας μάς είπε ότι έχει στείλει οδηγίες».

To σχολείο τελικά έκλεισε, ανησυχία όμως προκάλεσε σε γονείς και εκπαιδευτικούς και το περιστατικό του μαθητή από το Κερατσίνι ο οποίος έκανε τεστ την προηγούμενη εβδομάδα, ωστόσο αν και αρχικά το αποτέλεσμα βγήκε αρνητικό, τελικά ήταν λάθος. Πρόλαβε πάντως να βρεθεί με τους συμμαθητές του στο σχολείο τη Δευτέρα. Το παράδοξο είναι ότι το συγκεκριμένο σχολείο παρέμενε ανοιχτό.

Ετικέτες

Documento Newsletter