ΚΕΕΛΠΝΟ: Με υπογραφή Θεοφιλάτου 250.000 ευρώ στον Τάκη Χατζή (έγγραφα)

ΚΕΕΛΠΝΟ: Με υπογραφή Θεοφιλάτου 250.000 ευρώ στον Τάκη Χατζή (έγγραφα)

Ιδιαίτερα ευνοημένος από το μοίρασμα της διαφημιστικής δαπάνης του ΚΕΕΛΠΝΟ εμφανίζεται ο δημοσιογράφος Τάκης Χατζής, αφού οι εταιρείες συμφερόντων του έλαβαν συνολικά μόνο την προεκλογική χρονιά του 2014 και επί υπουργίας Αδωνη Γεωργιάδη 253.200 ευρώ.

Όλες τις προτάσεις συνεργασίας μεταξύ των εταιρειών του Τ. Χατζή και του ΚΕΕΛΠΝΟ υπογράφηκαν από την Ανδρονίκη Θεοφιλάτου, υπεύθυνη του τμήματος διοικητικού συντονισμού του κέντρου και συνεταίρος της γυναίκας του δημοσιογράφου στην εταιρεία Red Pepper Ltd Αντιγόνης Χατζή.

Η εταιρεία συμφερόντων του Τ. Χατζή TNC Group, στην οποία είναι κύριος μέτοχος, έλαβε το 2014 συνολικά 143.400 ευρώ για δύο ενημερωτικές ιστοσελίδες που διαχειριζόταν: www.provocateur.gr και www.statesman.gr (η ιστοσελίδα δεν λειτουργεί πια). Σε κάποιες από τις επίμαχες προτάσεις συνεργασίας συμπεριλαμβανόταν και το περιοδικό «Newposter», το οποίο επίσης διαχειριζόταν η TNC Group αλλά δεν εκδίδεται πλέον.

Συνολικά οι προτάσεις συνεργασίας μεταξύ TNC και ΚΕΕΛΠΝΟ ήταν δέκα. Η συνεργασία, όπως αναφέρεται στα έγγραφα, «θα συνοψίζεται στην προβολή του λογότυπου του ΚΕΕΛΠΝΟ με δημιουργικό συγκεκριμένων διαστάσεων στην κεντρική σελίδα του ιστοχώρου, αναρτήσεων επιστημονικών και ενημερωτικών άρθρων, δελτίων τύπου αναφορικά με το έργο του Οργανισμού, καθώς και text links στη κεντρική και τις εσωτερικές σελίδες του site».

Στον όμιλο της TNC ανήκει και ο ενημερωτικός ιστοχώρος www.newpost.gr, ο οποίος έλαβε 109.800 ευρώ επειδή «αποτελεί έναν από τους κυριότερους ενημερωτικούς ιστοχώρους». Οι προτάσεις συνεργασίας μεταξύ του ΚΕΕΛΠΝΟ και του Newpost ήταν εφτά, εκ των οποίων οι τέσσερις αφορούσαν μηνιαία συνεργασία ενώ οι υπόλοιπες τρεις τριμηνιαία. Αξιοσημείωτο είναι ότι δύο από τις επίμαχες προτάσεις συνεργασίας φέρουν ημερομηνία 15 Σεπτεμβρίου 2014. Η μία εκ των δύο, όμως, αφορά μηνιαία σύμβαση ύψους 16.200 ευρώ ενώ η άλλη τριμηνιαία σύμβαση ύψους 15.000 ευρώ. Μάλιστα, και στις δύο προτάσεις συνεργασίας γίνεται επίκληση εγγράφου του ΚΕΕΛΠΝΟ –στο οποίο εμπεριέχεται θετική εισήγηση για συνεργασία από το τμήμα της κ. Θεοφιλάτου–, το οποίο φέρει τον ίδιο αριθμό πρωτοκόλλου.

Τον Ιούλιο του 2015 ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ Πάνος Καμμένος κατέθεσε στο πειθαρχικό συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ μια λίστα δημοσιογράφων οι οποίοι φέρονταν να είχαν λάβει συνολικά 21 εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της διαφημιστικής καμπάνιας του ΚΕΕΛΠΝΟ. Βάσει αυτής της λίστας ο Τ. Χατζής φερόταν να έχει λάβει 494.000 ευρώ, γεγονός που διέψευσε με μετέπειτα δηλώσεις του: «Δεν έχω πάρει ούτε ένα ευρώ ως φυσικό πρόσωπο, το διαψεύδω κατηγορηματικά. Οι λογαριασμοί μου είναι ανοιχτοί».

5,8 εκατ. ευρώ σε ανύπαρκτα ΜΜΕ

Η διαχείριση της διαφημιστικής δαπάνης του ΚΕΕΛΠΝΟ αποτέλεσε «ένα από τα σκοτεινά σημεία της λειτουργίας του οργανισμού». Η Ανδρ. Θεοφιλάτου, ως υπεύθυνη του τμήματος διοικητικού συντονισμού του οργανισμού, υπέγραψε πολλές από τις συμβάσεις για λόγους «επικοινωνίας». Την προεκλογική χρονιά 2014 –επί υπουργίας Αδ. Γεωργιάδη– διατέθηκαν για επικοινωνία 5.868.309 ευρώ, περίπου το 40% των δαπανών του κέντρου.

Σε σχετικές εκθέσεις που επικαλείται το πόρισμα καταλογίζονται απουσία διαφάνειας στην επιλογή των διαφημιστικών παροχών και κατάτμηση της διαφημιστικής δαπάνης για το ίδιο αντικείμενο, ώστε η κατανομή της να γίνεται απευθείας, χωρίς διενέργεια διαγωνισμού, κατά παράβαση του Ποινικού Κώδικα. Το κυριότερο είναι ότι πολλά από τα ΜΜΕ που καρπώνονταν δεκάδες χιλιάδες ευρώ –μέσω της υπογραφής Θεοφιλάτου– παρουσίαζαν «μηδενική επισκεψιμότητα, κυκλοφορία, ακροαματικότητα και θεαματικότητα», με αποτέλεσμα να μην έχει ακόμη διευκρινιστεί «με τι κριτήρια επιλέγονταν οι διαφημιστικοί πάροχοι και ποιος έπαιρνε τη σχετική απόφαση».

Δείτε τα σχετικά έγγραφα: 








Documento Newsletter