Τηλεπικοινωνίες και καύσιμα ανέβασαν τον πληθωρισμό τον Οκτώβριο, κατά 1,8%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ενώ παρατηρούνται αυξήσεις στα βασικά είδη διατροφής, οι επικοινωνίες, μέσω κινητής τηλεφωνίας και η αύξηση στις τιμές των καυσίμων επηρέασαν τον τιμάριθμο που πήρε την ανηφόρα τον προηγούμενο μήνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,8% τον Οκτώβριο 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2017, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 2,0% στην Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, ζυμαρικά, νωπά ψάρια, μοσχάρι, πουλερικά, γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, ελαιόλαδο, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.
• 1,2% στα αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα κρασιά.
• 3,7% στην Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό.
• 0,8% στην Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
• 4,3% στις Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στη συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς.
• 4,3% στις Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• 1,3% στα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,9% στην Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 1,3% στα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• 0,9% στην Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό – υπολογιστές – επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
• 0,9% στην Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 0,1% στα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.