Κατηγορούμενοι ΟΣΕ: Η αλήθεια για τις τεράστιες εγγυήσεις – Προσφυγή για μείωση του ποσού

Ο σύλλογος διπλωματούχων μηχανικών ΟΣΕ με δελτίο τύπου που εξέδωσε ξεκαθαρίζει τι συμβαίνει με τις τεράστιες εγγυήσεις που έχουν οριστεί σε μηχανικούς της ΕΡΓΟΣΕ και ξεδιαλύνει την παραφιλολογία που επικρατεί στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Όπως τονίζει ρητά υπάρχουν πολιτικές ευθύνες που οφείλονται στην χρόνια απαξίωση, υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση των σιδηροδρόμων.

Μέσω του ΔΤ ξεκαθαρίζεται πως οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι που βρέθηκαν ενώπιον της ευρωπαίας ανακρίτριας δεν έχουν καταβάλει τα υπέρογκα ποσά που είχαν αρχικώς οριστεί αλλά παραμένουν ελεύθεροι. Αυτό διότι έχουν ασκήσει προσφυγή κατά της απόφασης, καθώς θεωρούν τεράστιο το ποσό που ορίστηκε ως εγγύηση και επιθυμούν την μείωσή του.

Ο σύλλογος ακόμα επισημαίνει το πρωτοφανές των υψηλών εγγυήσεων, χαρακτηρίζοντάς τες μάλιστα εξοντωτικές για εργαζόμενους του δημοσίου, ενώ ψέγουν κατά του γεγονότος πως πριν καν παραπεμφθούν σε δίκη και εν συνεχεία δικαστούν, αντιμετωπίζονται ως ένοχοι.

Ζητούν την παρέμβαση της ΕΣΗΕΑ «προκειμένου να σταματήσει η συκοφάντηση των συναδέλφων μηχανικών της ΕΡΓΟΣΕ από τα ΜΜΕ περί δήθεν καταβολής των υπέρογκων  ποσών για τις εγγυήσεις» και συνεχίζουν λέγοντας πως «η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών δεν αποτέλεσε, διαχρονικά, στρατηγική επιλογή της ελληνικής πολιτείας και των κυβερνήσεων» αφήνοντας σαφείς αιχμές για τις πολιτικές ευθύνες.

Τονίζουν παρακάτω πως στον σιδηρόδρομο κυριαρχεί «η απαξίωση, η υποχρηματοδότηση και η υποστελέχωση, όλων των Φορέων του Δημοσίου, που έχουν την ευθύνη συντήρησης, βελτίωσης και κατασκευής των υποδομών στον τομέα ευθύνης τους. Στον σιδηρόδρομο η  ανεπαρκής χρηματοδότηση και οι ελλείψεις του προσωπικού ιδίως σε κρίσιμες και  εξιδεικευμένες ειδικότητες έχουν οδηγήσει σε δραματική συρρίκνωση του σιδηροδρομικού  δικτύου» και συμπληρώνουν πως «οι πραγματικοί υπαίτιοι είναι όσοι λάμβαναν τις κρίσιμες  αποφάσεις και όριζαν το μέλλον του σιδηροδρόμου, αφήνοντας τις εταιρείες  υποστελεχωμένες και με ασαφές πλάνο ανάπτυξης και λειτουργίας».

Επίσης σχολιάζουν το γεγονός πως «η πολιτεία έχει εγκαταλείψει πλήρως τον σιδηρόδρομο, κυβερνήσεις ψηφίζουν  οργανογράμματα (βλέπε ΟΣΕ) που δεν εφαρμόζονται (2019 και 2022)» και κλείνουν λέγοντας πως «ζητάμε οι αιτήσεις προσφυγής που έχουν καταθέσει οι συνάδελφοι μηχανικοί της  ΕΡΓΟΣΕ, που διώκονται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, να αντιμετωπιστούν με λογική και  σύμφωνα με τα πραγματικά τους εισοδήματα. Σε διαφορετική περίπτωση είναι σχεδόν  βέβαιο ότι θα προφυλακιστούν.

Ολόκληρο το Δελτίο Τύπου του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών ΟΣΕ:

Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε πλήθος δημοσιευμάτων, εκπομπών και ρεπορτάζ  που αναφέρουν ότι μηχανικοί της ΕΡΓΟΣΕ που απολογήθηκαν στην ευρωπαία εισαγγελέα, για τη διαχείριση της σύμβασης 717, δεν προφυλακίστηκαν, διότι δήθεν κατέβαλλαν τις υπέρογκες εγγυήσεις. Στην πραγματικότητα, οι εν λόγω εργαζόμενοι εξακολουθούν να  παραμένουν ελεύθεροι, διότι άσκησαν προσφυγή κατά της απόφασης, αιτούμενοι τη  μείωση του ύψους των εγγυήσεων, ενώ αντιμετωπίζονται ως ένοχοι, πριν καν δικαστούν, συνεχίζοντας μάλιστα να εργάζονται υπό αυτές τις αντίξοες συνθήκες. Είναι πρωτοφανής  στα δικαστικά χρονικά η επιβολή τέτοιου ύψους εξοντωτικών εγγυήσεων σε εργαζομένους  δημοσίου για τέτοιας φύσεως οικονομικά αδικήματα και απαράδεκτος ο διασυρμός τους  στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Αναρωτιόμαστε, από ποιες πηγές αντλήθηκε αυτή η «πληροφόρηση» και ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η προσπάθεια σπίλωσης και παντελούς απαξίωσης των  εργαζομένων στο σιδηρόδρομο.

Έχει συμβεί και θα ξανασυμβεί σε εμάς που εργαζόμαστε στο σιδηρόδρομο άλλα και σε πλήθος δημόσιων λειτουργών που αναλαμβάνουν σημαντικές αρμοδιότητες/ευθύνες και  απασχολούνται σε δημόσια έργα, στη συντήρηση/διαχείριση δικτύων ή σε άλλους τομείς,  να δίνουμε εξηγήσεις στη δικαιοσύνη για την εκτέλεση του έργου μας. Για αυτό λοιπόν, ας  μην προτρέχουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να στήσουν δικαστήρια. Η μόνη οδός είναι οι συνάδελφοι να κριθούν από τη συντεταγμένη τακτική δικαιοσύνη.

Ζητάμε από την ΕΣΗΕΑ να παρέμβει προκειμένου να σταματήσει η συκοφάντηση των  συναδέλφων μηχανικών της ΕΡΓΟΣΕ από τα ΜΜΕ περί δήθεν καταβολής των υπέρογκων  ποσών για τις εγγυήσεις.

Είναι σαφές ότι η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών δεν αποτέλεσε, διαχρονικά, στρατηγική επιλογή της ελληνικής πολιτείας και των κυβερνήσεων με  αποτέλεσμα σήμερα να βρισκόμαστε στη πιο δύσκολη εποχή του ελληνικού σιδηροδρόμου.  Οι επιλογές τους ήταν ξεκάθαρες και αφορούσαν σχεδόν αποκλειστικά, την ανάπτυξη των  οδικών και αεροπορικών μεταφορών.

Στην γενικότερη πολιτική που εφαρμόζεται στη χώρα για τις δημόσιες υποδομές, από τη μνημονιακή περίοδο και έπειτα, κυριαρχούν η απαξίωση, η υποχρηματοδότηση και η  υποστελέχωση, όλων των Φορέων του Δημοσίου, που έχουν την ευθύνη συντήρησης, βελτίωσης και κατασκευής των υποδομών στον τομέα ευθύνης τους. Στον σιδηρόδρομο η  ανεπαρκής χρηματοδότηση και οι ελλείψεις του προσωπικού ιδίως σε κρίσιμες και  εξιδεικευμένες ειδικότητες έχουν οδηγήσει σε δραματική συρρίκνωση του σιδηροδρομικού  δικτύου. Οι προσπάθειες των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο να εμποδίσουν αυτή τη  συρρίκνωση και την υποβάθμιση απέβησαν αδιέξοδες και μάταιες.

Το παράδοξο είναι συνάδελφοι μηχανικοί του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ να κατηγορούνται από  την ελληνική δικαιοσύνη για κακουργήματα δια παραλείψεως, που σχετίζονται με την τραγωδία των Τεμπών, ενώ οι πραγματικοί υπαίτιοι είναι όσοι λάμβαναν τις κρίσιμες  αποφάσεις και όριζαν το μέλλον του σιδηροδρόμου, αφήνοντας τις εταιρείες  υποστελεχωμένες και με ασαφές πλάνο ανάπτυξης και λειτουργίας.

Το πρόβλημα του σιδηροδρόμου είναι οι πολιτικές απαξίωσης που συστηματικά τα  τελευταία χρόνια εφαρμόζονται και όχι οι εργαζόμενοι.

Η πολιτεία έχει εγκαταλείψει πλήρως τον σιδηρόδρομο, κυβερνήσεις ψηφίζουν  οργανογράμματα (βλέπε ΟΣΕ) που δεν εφαρμόζονται (2019 και 2022). Για την κάλυψη των  λειτουργικών αναγκών του ΟΣΕ προβλέπονται περισσότερες από 2000 θέσεις προσωπικού  όταν οι εργαζόμενοι αυτή τη στιγμή είναι μόλις 650, χωρίς να υπάρχει πλάνο για τη  πλήρωση των απαιτούμενων θέσεων για τη εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού. Το  αποκορύφωμα ίσως όλων, είναι ότι στις κρίσιμες αυτές στιγμές, ένα χρόνο μετά τη  τραγωδία των Τεμπών, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ αδυνατεί να συνεδριάσει, λόγω  και ελλιπούς πλέον σύνθεσης, από τα τέλη Ιανουαρίου του 2024.

Ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών ΟΣΕ, που εκπροσωπεί εργαζόμενους  Μηχανικούς των εταιρειών ΟΣΕ , ΕΡΓΟΣΕ και HELLENIC TRAIN, στέκεται δίπλα στους  διωκόμενους συναδέλφους μηχανικούς του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ καιτονίζουμε ότι απόδοση  κατηγοριών δε σημαίνει ενοχή. Για κάθε πολίτη εξακολουθεί να ισχύει το τεκμήριο της  αθωότητας μέχρι της νομίμου αποδείξεως της ενοχής. (Χάρτης των Θεμελιωδών  Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης)

Ζητάμε οι αιτήσεις προσφυγής που έχουν καταθέσει οι συνάδελφοι μηχανικοί της  ΕΡΓΟΣΕ, που διώκονται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, να αντιμετωπιστούν με λογική και  σύμφωνα με τα πραγματικά τους εισοδήματα. Σε διαφορετική περίπτωση είναι σχεδόν  βέβαιο ότι θα προφυλακιστούν.

Δείτε επίσης:

Ανατροπή στην υπόθεση του Βασίλη Μάγγου: Έξι αστυνομικοί κατηγορούνται για τον βασανισμό του

Άγιοι Ανάργυροι: Η κοπέλα φώναξε «κυνηγάει να με σκοτώσει» – Δεν αντέδρασε κανείς, λέει αυτόπτης μάρτυρας

Η Αγαπηδάκη άλλαξε όρους διαγωνισμού για χάρη φαρμακευτικής εταιρείας – Κουβέντα για την «ταμπακιέρα» από το υπουργείο

Χτυπούν το βράδυ στην ταράτσα τον Κυριάκο

Συναγερμός για φωτιά σε σχολείο στην Άμφισσα – Δέκα άτομα στο νοσοκομείο

Ετικέτες