Κάτι τρέχει με το ΚΑΣ – Τη μία λέει ναι στη Μαρέβα για επίδειξη κάτω από την Ακρόπολη και την άλλη όχι σε παραγωγή του BBC

Κάτι τρέχει με το ΚΑΣ – Τη μία λέει ναι στη Μαρέβα για επίδειξη κάτω από την Ακρόπολη και την άλλη όχι σε παραγωγή του BBC

Στις 10 Ιανουαρίου του 2018 το ΚΑΣ, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έδινε πράσινο φως για επίδειξη μόδας για τα ρούχα της Μαρέβας Μητσοτάκη στο προαύλιο του Ηρωδείου, κάτω από την Ακρόπολη. Η επίδειξη θα γινόταν την Δευτέρα, 2 Απριλίου αλλά η κυρία Μητσοτάκη την ματαίωσε για τους δικούς της συζυγικούς λόγους. 

Χθες πάλι με οριακή πλειοψηφία, τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) δεν συναίνεσαν στη χορήγηση άδειας κινηματογράφησης στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου στις 12 Απριλίου 2018, στο πλαίσιο γυρισμάτων τηλεοπτικής σειράς μικρής διάρκειας με τίτλο «The Little Drummer Girl» («Η Μικρή Τυμπανίστρια»). 

Τελικά κάτι τρέχει εκεί στο Υπουργείο Πολιτισμού αλλά και στο ξεχωριστό βιλαέτι του ΚΑΣ.Και τέλος πάντων ο σεβασμός στις ελληνικές αρχαιότητες είναι σωστός αλλά η προβολή της χώρας μέσα από παραγωγές όπως του BBC, στην προκειμένη περίπτωση είναι ζητούμενο. 

Η Υπουργός Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου μάλλον πρέπει να δει τα θέματα με λίγο περισσότερη ζέση και με γνώμονα το μακροχρόνιο συμφέρον και των ίδιων των αρχαιολογικών χώρων. 

Να θυμίσουμε μάλιστα ότι η ίδια η κυβέρνηση – δια του κ. Παππά – ποντάρει στην προβολή της χώρας μέσω των κινηματογραφικών παραγωγών. Και πέραν της προβολής υπάρχει και ο παράγων έσοδα. Γιατί κάθε παραγωγή που χρησιμοποιεί τοποθεσίες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος πληρώνει – και πολύ σωστά – αδρά για να τις κινηματογραφήσει. 

Και επίσης να θυμίσουμε ότι κάθε παραγωγή που φεύγει για τέτοιους λόγους από την Ελλάδα μετακομίζει σε χώρες που είναι ανταγωνίστριες τουριστικά για την χώρα μας.

Φαίνεται λοιπόν ότι για το ΚΑΣ το BBC και τα βιβλία του Τζον Λε Καρέ δεν μιλάνε την ίδια γλώσσα με την Μαρέβα και τις ενδυματολογικές ανησυχίες της. 

Το σκεπτικό της απόρριψης

Η αιτιολογία ήταν ότι τρεις παράμετροι -η μεγάλη χρονική έκταση (η κινηματογράφηση θα γινόταν αυθημερόν από τις 7 το πρωί ως τις 7 το βράδυ), ο μεγάλος αριθμός προσώπων (ως και 120 άνθρωποι θα στέκονταν σε σημεία ελέγχοντας τη ροή των επισκεπτών και σταματώντας την για λίγο όταν χρειαζόταν) και ο βαρύς εξοπλισμός- δυσχεραίνουν υπέρμετρα τη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου και μάλιστα σε μια περίοδο αιχμής κατά την οποία καταφτάνουν ως και 1.000 επισκέπτες.

Τα μέλη τοποθετήθηκαν ποικιλοτρόπως, με τη μειοψηφία να προτείνει τα γυρίσματα να γίνουν δυο μέρες, εκτός ωραρίου λειτουργίας ή νωρίς το πρωί, οπότε η κίνηση είναι μειωμένη, ενώ υπήρξε και η τοποθέτηση ότι το περιεχόμενο της ταινίας δεν συνάδει με τον χώρο. Πάντως, εκπρόσωπος της εταιρείας παραγωγής που έκανε το αίτημα και παραβρέθηκε στη συνεδρίαση, είπε ότι θα υπάρξει ίσως κάποια ταλαιπωρία για τους επισκέπτες εκείνη την ημέρα, ωστόσο έχοντας εμπειρία από αντίστοιχες περιπτώσεις, συνήθως ο κόσμος έχει κατανόηση. Επίσης, συμπλήρωσε ότι η εταιρεία ήταν διατεθειμένη να πληρώσει το εισιτήριο της εισόδου σε όσους θα αποφάσιζαν να αποχωρήσουν και ότι με δικά της μέσα θα ενημέρωνε τους επαγγελματίες και τα ΜΜΕ. Σημειώνεται ότι γυρίσματα για την ίδια παραγωγή θα γίνουν στην Ακρόπολη (το θέμα απασχόλησε παλαιότερη συνεδρίαση του ΚΑΣ), καθώς θα πραγματοποιηθούν βραδινές ώρες οπότε ο αρχαιολογικός χώρος είναι κλειστός, συνεπώς δεν θα υπήρχε θέμα ταλαιπωρίας των επισκεπτών.

Η «Μικρή Τυμπανίστρια» είναι ένα κατασκοπικό έργο του γνωστού συγγραφέα Τζον Λε Καρέ, με πρωταγωνιστές έναν Παλαιστίνιο τρομοκράτη, έναν κατάσκοπο των Ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών και μια Αγγλίδα ηθοποιό διπλή πράκτορα. Η σειρά γυρίζεται για το BBC και η μεταφορά του μυθιστορήματος στη μικρή οθόνη γίνεται από τον διάσημο Νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη Παρκ Τσαν Γουκ (έχει κάνει, μεταξύ άλλων, τις ταινίες «Oldboy», «Stoker», «Η Υπηρέτρια», «Η εκδίκηση μιας κυρίας» ), με πρωταγωνιστές τους γνωστούς ηθοποιούς Φλόρενς Πιού, Αλεξάντερ Σκάρσγκααρντ και Μάικλ Σάνον.

Το έργο εκτυλίσσεται και στην Ελλάδα, ενώ όπως έγινε γνωστό στη συνεδρίαση, ήταν ο ίδιος ο Παρκ Τσαν Γουκ που ζήτησε να γίνουν τα γυρίσματα στον χώρο του Σουνίου, καθώς, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος της παραγωγής, ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης γνωρίζει πολύ καλά το Σούνιο, το οποίο έχει «την πιο ισχυρή εικόνα από οπουδήποτε αλλού».

Documento Newsletter