Καθαρό δακτύλιο υπόσχεται η κυβέρνηση με «σαρδελοποίηση» στα Μέσα Μεταφοράς

Καθαρό δακτύλιο υπόσχεται η κυβέρνηση με «σαρδελοποίηση» στα Μέσα Μεταφοράς

Με φανφάρες πως λύνει το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής μόλυνσης και της αυξημένης κίνησης στο κέντρο της Αθήνας συνοδεύει η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο Δήμαρχος Αθηναίων την επαναφορά του «πράσινου» δακτυλίου της Αθήνας.

Σχετικό μασάζ έκαναν τις τελευταίες εβδομάδες τα φιλικά προς την κυβέρνηση μέσα ενημέρωσης ώστε να θεωρηθεί ως επιτυχία προβάλλοντας την αυξημένη κίνηση στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Δεν εστίασαν ωστόσο στο ότι κατά τις ώρες αιχμής τα Μέσα Μεταφοράς βρίσκονται ήδη σε κατάσταση κορεσμού και αν ληφθούν υπόψη τα επιδημιολογικά δεδομένα σε κατάσταση υπερκορεσμού.

Πώς λοιπόν τα υπάρχοντα Μέσα Μεταφοράς -που δεν έχουν ενισχυθεί καθόλου μέχρι στιγμής- θα δεχθούν να εξυπηρετήσουν όσους αναγκαστούν να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους; Χωρίς να υπολογίσουμε πως μπορεί να αυξηθεί η μόλυνση και η κίνηση στις περιοχές γύρω από τον δακτύλιο.

Ίσως στην κυβέρνηση στο πίσω μέρος του μυαλού τους έχουν τις συμβάσεις προς ιδιώτες (αλίμονο!) κάποιο πρόγραμμα leasing ή κάτι άλλο από τη νεοφιλελεύθερη ατζέντα που προσφέρει ζεστό χρήμα στους ιδιώτες. Πέραν του ότι δείχνουν παράλληλα ιδιαίτερη αγάπη στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, κάτι που φάνηκε και από το marketing του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τις… πρίζες στην Αστυπάλαια και με φόντο την Volkswagen.

Λες και το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο μπορεί να το αποκτήσει ο μισθωτός με 500-700 ευρώ το μήνα!!!

Αλλά οι κυβερνητικές εξαγγελίες περιλαμβάνουν και άλλες «λαϊκίστικες» θέσεις -όπως ίσως θα μπορούσαν να πουν ορισμένοι- για να γίνουν οι νέες απαγορεύσεις πιο εύπεπτες και «λογικές».

Όπως λένε, επειδή στο παρελθόν το παρακάνανε, οι άδειες δακτυλίου περιορίζονται πλέον στο 50% επί του συνόλου και «μαχαίρι πέφτει» κυρίως στις άδειες των πολιτικών, προκειμένου να δώσουν το καλό παράδειγμα για την εφαρμογή του δακτυλίου.

Ίσως βέβαια το καλό παράδειγμα να μπορούσαν να το δώσουν τα κόμματα (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) ξοφλώντας (επίσης για παράδειγμα) τα δάνειά τους που είναι συχνά δανεικά κι αγύριστα, αλλά προφανώς αυτό είναι κάτι που πρέπει να αποσιωπήσουμε.

Για παράδειγμα, το πρώτο κόμμα είχε δικαίωμα με βάση την τελευταία απόφαση του 2017 σε άδειες δακτυλίου για 200 αυτοκίνητα και πλέον θα έχει για 100 και πάει λέγοντας…

Οι Βουλευτές και Ευρωβουλευτές, οι οποίοι είχαν τρεις άδειες δακτυλίου θα δικαιούνται πλέον δύο, ενώ τα γραφεία Υπουργών και Υφυπουργών από 15 άδειες δακτυλίου, θα δικαιούνται μόνο επτά.

Αν πιστεύετε ωστόσο πως θα δείτε κυβερνητικά στελέχη να παίρνουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, μάλλον απατάστε…

Εκτός κι αν καλέσουν και φωτογράφους μαζί για image marketing.

Πρόκειται βέβαια για τους ίδιους που κυκλοφορούν με συνοδείες παρατρεχάμενων, σωματοφύλακες και αστυνομικούς…

Κατά τα άλλα η επιτελική κυβέρνηση των αρίστων υπόσχεται ψηφιακές άδειες δακτυλίου μέσω νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας…

Μόνον που το πρόβλημα της Αθήνας και η αντιμετώπιση της πανδημίας δεν λύνεται με ημίμετρα που ίσως διευκολύνουν την ιδιωτικοποίηση και των Μεταφορών. Πέραν του ότι με τα μέτρα αυτά δεν λύνεται το θέμα της πανδημίας.

Το πρόβλημα της μόλυνσης των μεγάλων πόλεων θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί και με μείωση των αυτοκινήτων που μπαίνουν στο κέντρο αλλά κυρίως με προγραμματισμό και μείωση των γύρω πηγών δημιουργίας ρύπων και κυρίως βελτιστοποιώντας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προσφέροντας άνετες μεταφορές σε προσιτές τιμές.

Βρείτε λοιπόν τι κάνουν λάθος…

Αν πρόκειται για λάθος ή απλά για μια ενέργεια για να δημιουργήσουν ένα πρόβλημα που θα απαιτεί μια δική τους προσφιλή λύση…

Αλλά αυτοί που τα αποφασίζουν δεν θα χρειαστεί ποτέ να πάρουν Μέσα Μαζικής Μεταφοράς…

Όρια δακτυλίου:

Το δακτύλιο υπενθυμίζεται ότι σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί: «Λ.Αλεξάνδρας–Ζαχάρωφ−Λ.Μεσογείων–Φειδιππίδου–Μιχαλακοπούλου−Σπύρου Μερκούρη–Βρυάξιδος–Υμηττού−Ηλ. Ηλιού–Ανδρ. Φραντζή−Λ. Ανδρ. Συγγρού –Χαμοστέρνας–Πειραιώς− Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως − Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων)–Λ. Αλεξάνδρας».
Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του δακτυλίου δεν ισχύουν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Τα μέτρα δεν ισχύουν επίσης τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εφ’ όσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι, τα μέτρα μπορούν να αρθούν με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.

Documento Newsletter