Καταθέσεις: Ήταν ο «Money-Dakis της Novartis». Εισπράκτορας υπουργών ο Νίκος Μανιαδάκης, εκτάκτως το Σάββατο στο Documento

Καταθέσεις: Ήταν ο «Money-Dakis της Novartis». Εισπράκτορας υπουργών ο Νίκος Μανιαδάκης, εκτάκτως το Σάββατο στο Documento

-Καταθέσεις: Ήταν ο «Money-Dakis της Novartis». Εισπράκτορας υπουργών ο Νίκος Μανιαδάκης. «Στρατολογήθηκε από τον φαρμακευτικό κολοσσό για να γίνει «γέφυρα» για τους πολιτικούς». Το σχέδιο διαφυγής και η προσπάθεια να ναρκοθετηθεί η δικαστική έρευνα. Τι έχει καταθέσει για Σαμαρά, Γεωργιάδη, Λοβέρδο και Σαλμά.

-Δικαίωση μετά θάνατον για την καθηγήτρια Φώφη Μπουλούτα, στη διαμάχη της με το Κολέγιο για τον υιό Σαμαρά.

-Μακεδονικό: Πώς θα κόψει ο Αλέξης Τσίπρας τον γόρδιο δεσμό. «Πρώτα τα μέτρα ανακούφισης και ανάπτυξης και μετά η συμφωνία των Πρεσπών».

-Έρευνα: Τα παιδιά που πληγώναμε. Ανήλικοι κακοποιημένοι σε ψυχή και σώμα αφηγούνται ως ενήλικοι τα πέτρινα χρόνια που πέρασαν υπό τη «φροντίδα» ιδρυμάτων.

-Στα άδυτα του dark web. Ναρκωτικά, παιδική πορνογραφία, πλαστά διαβατήρια-ταυτότητες, όπλα και μαύρη αγορά.

-Ζαχάρω: Μπίζνες στο όνομα των προσφύγων. Πώς ο έκπτωτος δήμαρχος Χρονόπουλος προσπαθεί να νομιμοποιήσει το αυθαίρετο ξενοδοχείο του.

-ΕΝΦΙΑ: Μείωση φορολογίας μέσω της ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών.

-ΟΑΕΔ: 16.000 νέες θέσεις εργασίας μέχρι τον Μάρτιο. Όλα τα νέα προγράμματα.

-Βερολίνο: Τουρισμός στα χνάρια των… κατασκόπων. Ανθεί η βιομηχανία ψυχροπολεμικής «νοσταλγίας» σε κτίρια και τοπόσημα της άλλοτε διχοτομημένης πρωτεύουσας.

Film Noir, ποιητικός κυνισμός σε ασπρόμαυρο φόντο στο Docville

  • -Ο θεωρητικός του κινηματογράφου Αλέξης Δερμεντζόγλου γράφει για το φιλμ νουάρ, το είδος που χάραξε βαθιές αυλακιές στο πεδίο της κινηματογραφικής μας μνήμης.
  • Η Μαρίνα Δανέζη, σκηνοθέτιδα του βιντεοκλίπ για τον Ζακ Κωστόπουλο στη συνέντευξη της στην Ηλέκτρα Ζαργάνη υποστηρίζει ότι το τραγούδι του Παυλίδη «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» είναι μία κραυγή ζωής κόντρα στις κατασκευασμένες εικόνες.
  • Η συγγραφέας Μαρία Παπαγιάννη είναι υποψήφια για το σημαντικό βραβείο Χανς Κρίστιαν Αντερσεν. Σε συνέντευξη της στην Αφροδίτη Ερμίδη τονίζει την αξία του να διατηρούμε την αισιόδοξη ματιά μας και να μην σταματήσουμε να κάνουμε νέα όνειρα.
  • Η συγγραφέας Αθηνά Κακούρη αφηγείται στην Εμυ Ντούρου περιστατικά από τη ζωή της και τονίζει την τύχη που είχε να πέσει πάνω στους σωστούς ανθρώπους όταν πραγματοποιούσε τα πρώτα της βήματα στο αστυνομικό μυθιστόρημα.
  • O βιολιστής Φώτης Σιώτας μιλά στην Μαρίνα Αγγελάκη για τη μουσική του διαδρομή και τον νέο του δίσκο.
  • Ο καθηγητής του Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων Χάρης Αθανασιάδης σε συνέντευξη του στην Ηλέκτρα Ζαργάνη αναφέρεται μεταξύ άλλων θεμάτων στο πιο επίκαιρο από ποτέ Μακεδονικό ζήτημα.
  • Ο σκηνοθέτης Πίτερ Φαρέλι αναμένεται να είναι φέτος υποψήφιος για το Όσκαρ χάρη στο αντιρατσιστικό δράμα «Το πράσινο βιβλίο». Πριν από αυτό όμως έγραψε ιστορία ως δημιουργός κάποιων ρατσιστικών ανοσιουργημάτων της αμερικανικής κωμωδίας. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης θυμάται τις πιο εκρηκτικές στιγμές του.
  • Οι «Τρεις Αδερφές» του Αντον Τσέχωφ, μια ιλαροτραγωδία για τη ζωή και τι προσδοκίες μας, ανεβαίνει στη Στέγη σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Ξανθόπουλου. Στο ρεπορτάζ η Μαρίνα Αγγελάκη.
  • Στη στήλη new entries η ηθοποιός Μαίρη Μηνά θυμάται τις πιο σημαντικές στάσεις στην προσωπική διαδρομή της και μεταξύ θεάτρου-σινεμά επιλέγει το δεύτερο «λόγω μοντάζ» όπως λέει στην Αφροδίτη Ερμίδη.
  • Η Punk’n’Roll κοινότητα συσπειρώνεται με σκοπό την αλληλεγγύη και την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου το Κύτταρο γίνεται μία ζεστή «ηλεκτροακουστική» μπουάτ με τραγούδια διαμαρτυρίας. 

Κούβα: Ένα τεύχος για την επανάσταση σε ρυθμούς λάτιν, στο HOTDOC HISTORY

Στην κουβανική επανάσταση, που σαν σήμερα πριν από 60 χρόνια κατέκλυζε με πυροβολισμούς, μουσικές, χορούς κι ελπίδες τους δρόμους της Αβάνας, είναι αφιερωμένο το πρώτο τεύχος του Hot Doc History για το 2019.

Ηταν 1η Γενάρη του 1959 όταν εκείνοι οι μερικές δεκάδες φοιτητές, που από την τραγική αποτυχία της Μονκάδα, μέχρι την εξορία στο Μεξικό, στο καϊκι «Γκράνμα» και το αντάρτικο στη Σιέρρα Μαέστρα, είχαν γίνει εκατοντάδες και χιλιάδες. Οι «μπαρμπούδος» που είχαν ρίξει τον μισητό δικτάτορα, τώρα είχαν να αναμετρηθούν με τα πρωτόγνωρα προβλήματα οργάνωσης μιας κοινωνίας την οποία είχαν επαγγελθεί.

Ηταν μια λάτιν εκδοχή της «βαριάς» Οκτωβριανής Επανάστασης. Μια ευτυχής «συναστρία» νεαρών επαναστατών, παιδιά αστών οι πλείστοι. Σιεφουένγος, Ραούλ, Σέλια Σάντσες, Βίλμα Εσπίν, Αϊντέ Σανταμαρία, Μέλβα Ερνάντες, Ντορτίκος, Τσε.

Και ένα βήμα μπροστά απ΄ όλους ο Φιντέλ. Αυτός ο ανεπανάληπτος «τυχοδιώκτης» του 20ου αιώνα. Ο μεγάλος βολονταριστής, ο αφοσιωμένος στην υπόθεση των ακτημόνων. Το πλουσιόπαιδο, το σπουδαγμένο σε καθολικό σχολείο που είχε γνωρίσει τη δυστυχία των εργατών γης του πατέρα του.

Είναι ένα τεύχος που -ακόμη κι αν τα έχετε διαβάσει «όλα»- έχει πρωτότυπα πράγματα να σας πει: Για τον έρωτα μιας νεαρής Αμερικανίδας με τον Κάστρο, η οποία στρατολογήθηκε από τη CIA για να τον δηλητηριάσει. Που όταν την έπιασε στα πράσα, τής έδωσε το πιστόλι του για να τού ρίξει. Κι εκείνη το πέταξε μακριά και έπεσε για άλλη μια φορά στην αγκαλιά του. Ηταν η πιο γλυκιά από τις 638 απόπειρες που έγιναν εναντίον του.

Documento Newsletter