Κατατέθηκαν ή όχι 15.000 ευρώ στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο από την Άννα Μαρία Γλύξμπουργκ;

Κατατέθηκαν ή όχι 15.000 ευρώ στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο από την Άννα Μαρία Γλύξμπουργκ;

Η διεύθυνση του μουσείου ενοχλήθηκε επειδή ζητήσαμε το αποδεικτικό της κατάθεσης του ποσού και μας έκλεισε το τηλέφωνο.

Δεν φτάνει που στην απόφαση-ντροπή του υπέγραψε η Γενική Διευθύντρια του μουσείου Αικατερίνη Δελλαπόρτα  και βγήκε στη Διαύγεια (17 Σεπτεμβρίου) προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις εξαιτίας  της αντιθεσμικής  αναφοράς της Άννας Μαρίας με τον βασιλικό τίτλο της σε επίσημο δημόσιο έγγραφο.

Δεν φτάνει που το μουσείο παραχωρήθηκε για δείπνο 250 καλεσμένων με ζωντανή μουσική χωρίς να αναφέρονται οι  όροι  της παραχώρησης όπως συμβαίνει  σε κάθε απόφαση παραχώρησης μνημείων και αρχαιολογικών χώρων.

Δεν φτάνει που το αντίτιμο για τη διήμερη πριβέ εκδήλωση  (26 και 27 Σεπτεμβρίου) ήταν μόλις 15.000 ευρώ,  ποσό γελοίο  για την παραχώρηση ενός μουσείου με ανεκτίμητους  θησαυρούς στην καρδιά της Αθήνας.

Δεν φτάνει που το μουσείο έγινε viral για όλους τους λάθος λόγους όταν το πριγκιπικό ζεύγος τραγούδησε  τη «Δραπετσώνα»  συνδέοντας το μουσείο με την ανεκδοτολογική πλευρά της lifestyle  δημοσιότητας.

Τώρα, συνεργάτες της διευθύντριας ενοχλούνται κιόλας και μας κλείνουν τα τηλέφωνα  επειδή ζητήσαμε τα αποδεικτικά της κατάθεσης των 15.000 ευρώ από την  Άννα-Μαρία στους λογαριασμούς του φορέα (IBAN) , οι οποίοι δεν αναφέρονταν  σ την απόφαση των  μόλις  5 γραμμών  που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, όπως συμβαίνει σε κάθε παραχώρηση. 

Με «ιδιοκτησιακή» λογική  και με συμπεριφορά που παραπέμπει σε αποικιοκρατικές πρακτικές,  οι συνεργάτες της κ. Δελλαπόρτα προσπάθησαν  να μας αποφύγουν, κλείνοντας  το τηλέφωνο δύο φορές, ενώ  στην τρίτη επικοινωνία μας χθες στο απευθείας τηλέφωνο του γραφείου της απάντησαν απαξιωτικά ότι θα μεταβιβάσουν το ερώτημά μας «άγνωστο πότε». 

Σε αντιδιαστολή με την αντιμετώπιση  του  Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, η απόφαση παραχώρησης του οποίου δεν περιλάμβανε κανένα όρο,  η  παραχώρηση του Καλλιμάρμαρου για τη συναυλία μνήμης αφιερωμένης στα θύματα των Τεμπών  περιλαμβάνει 21 όρους και προϋποθέσεις .

Δηλαδή, τα πέντε μεγάλα μουσεία που έγιναν ΝΠΔΔ (ανάμεσά τους και το Βυζαντινό και Χριστιανικό)  λειτουργούν πλέον ως «μαγαζιά» χωρίς να οφείλουν καμιά εξήγηση σε κανέναν; Δεν λογοδοτούν για τις αποφάσεις, τις  πράξεις και τις  παραλείψεις τους στους έλληνες πολίτες στους οποίους-και μόνο- ανήκουν; 

Και πώς είναι δυνατόν το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο να παραχωρείται στον οποιονδήποτε  χωρίς όρους και προϋποθέσεις  που πηγάζουν από τον Ν. 4858/2021 περί προστασίας  της πολιτιστικής κληρονομιάς; 

Και τελικά, πώς  αυτό επιτρέπεται από την εποπτεύουσα αρχή που είναι το ΥΠΠΟ; 

Ο Νόμος  5021/2023 που μετέτρεψε τα μουσεία  σε ΝΠΔΔ, δεν εξυπηρετεί τελικά ούτε την αυτοτέλεια ούτε την ευελιξία τους (αφού λειτουργούν πολύ χειρότερα υπό το νέο καθεστώς, με τις μισές αίθουσες κλειστές). Απλώς λύνει τα χέρια στις διοικήσεις τους να αποφασίζουν για την τύχη τους μετατρέπονοντάς τα σε «δωράκια» σε ημέτερους και εκλεκτούς. 

Όμως όλα έχουν ένα όριο.

Διαβάστε επίσης

Υπόθεση Μαντλίν: Ημέρα εξελίξεων – Σήμερα η απόφαση του δικαστηρίου για τον κύριο ύποπτο

Μαίνεται ο ανταρτοπόλεμος στη «γαλάζια» πολυκατοικία – Νέα καρφιά στην κυβέρνηση από βουλευτές της ΝΔ

Hera: Ξεκίνησε το ταξίδι προς τον αστεροειδή Δίμορφο – Ποια η σπουδαία αποστολή του διαστημικού σκάφους (Video)

Λίβανος: Επεκτείνονται στις παράκτιες περιοχές οι ισραηλινές επιθέσεις – Η Κίνα θα διαθέσει ιατρική βοήθεια

Σκέτο… κομφούζιο στον ΣΥΡΙΖΑ – Εμπόλεμη ζώνη θυμίζει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στον δρόμο προς τις κάλπες

Χρειαζόμαστε περισσότερους Γερουλάνους

Μαζεύτηκαν πολλά, Βασίλη

Documento Newsletter