Καταγγελία Νικολόπουλου: Παραδίδονται σιδηροδρομικά έργα χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφάλειας

Καταγγελία Νικολόπουλου: Παραδίδονται σιδηροδρομικά έργα χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφάλειας

Σε όλα τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ που παραδόθηκαν το τελευταίο διάστημα ή έχει εξαγγελθεί ότι θα παραδοθούν το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα σε λειτουργία-χρήση δεν έχει τηρηθεί τίποτα από τα προβλεπόμενα από την Ελληνική Νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές Οδηγίες αναφορικά με ζητήματα ασφάλειας.

Αυτό καταγγέλλει ο ανεξάρτητος βουλευτής, Νίκος Νικολόπουλος, σε ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη. Σημειώνει δε ότι δεν υπάρχει η απαιτούμενη έγκριση από την εθνική αρχή για την ασφάλεια που είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Αναλυτικά, στην ερώτησή του ο Νίκος Νικολόπουλος καταγγέλλει ότι η παράδοση σε λειτουργία-χρήση στοιχειωμένων έργων της ΕΡΓΟΣΕ «γίνεται εσπευσμένα, χωρίς να τηρούνται οι νόμοι, οι κανόνες ασφαλείας και οι αρχές διαλειτουργικότητας, που διέπουν τη θέση σε λειτουργία των υποσυστημάτων υποδομής, ενέργειας και παρατρόχιου ελέγχου-χειρισμού και σηματοδότησης ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου, όπως οφείλει να είναι και το Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, και χωρίς να υπάρχει η απαιτούμενη έγκριση από την εθνική αρχή για την ασφάλεια(!!!), που είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων(Ρ.Α.Σ).»

Σύμφωνα με τον ανεξάρτητο βουλευτή, «αυτό γίνεται για να δημιουργηθεί η εντύπωση, ότι ο κ. Σπίρτζης είναι συνεπής στις εξαγγελίες του και ότι τα σιδηροδρομικά έργα που έχουν βαλτώσει τόσα χρόνια στη δίνη των σκανδάλων και των υπερβάσεων, χρονικών και οικονομικών, παραδίνονται, έστω και μερικώς, επιτέλους σε λειτουργία-χρήση επί των ημερών του».

Επικαλούμενος το νομοθετικό πλαίσιο με βάσει το οποίο υποβάλλεται αίτηση για έγκριση θέσης σε λειτουργία-χρήση υποσυστήματος και έγκριση θέσης σε λειτουργία οχήματος ή σειράς οχημάτων, «προκειμένου να καταλάβει ο κ. Σπίρτζης τη βασιμότητα των καταγγελιών», ο Νίκος Νικολόπουλος καταλήγει:

1) Είναι σε γνώση σας, ότι σε ΟΛΑ τα έργα ή μέρη των έργων που παραδόθηκαν το τελευταίο διάστημα ή έχει εξαγγελθεί ότι θα παραδοθούν το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα σε λειτουργία-χρήση δεν έχει τηρηθεί τίποτα από τα παραπάνω και η παράδοση σε λειτουργία-χρήση δομικών υποσυστημάτων του σιδηροδρομικού συστήματος γίνεται χωρίς να υπάρχει έγκριση για θέση σε λειτουργία−χρήση από την εθνική αρχή για την ασφάλεια(!!!), που είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων(Ρ.Α.Σ);

– Στην περίπτωση, που υπάρχει έγκριση της Ρ.Α.Σ. για κάποιο από τα παραπάνω δομικά υποσυστήματα, που παραδόθηκαν ή έχει εξαγγελθεί ότι θα παραδοθούν το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα σε λειτουργία-χρήση, να μας δοθεί, μαζί με όλα τα στοιχεία του σχετικού φακέλου.

2) Είναι ποτέ δυνατό να αγνοείτε, τόσο εσείς και η Ρ.Α.Σ, όσο και οι Διοικήσεις και τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, τα προβλεπόμενα από την Ελληνική Νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές Οδηγίες για την παράδοση σε λειτουργία-χρήση δομικών υποσυστημάτων του σιδηροδρομικού συστήματος;

3) Είναι ποτέ δυνατό, στο βωμό της επίσπευσης της ολοκλήρωσης των στοιχειωμένων έργων της ΕΡΓΟΣΕ, να μη λαμβάνονται υπόψη οι κίνδυνοι που εγκυμονούν για την ασφάλεια της κυκλοφορίας οι παραδόσεις σε λειτουργία-χρήση δομικών υποσυστημάτων του σιδηροδρομικού συστήματος, χωρίς να υπάρχει η απαιτούμενη έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων(Ρ.Α.Σ) ;

4) Είναι ποτέ δυνατό η ΕΡΓΟΣΕ και οι Ανάδοχοι των έργων τους να παραδίδουν σε λειτουργία-χρήση δομικά υποσυστήματα του σιδηροδρομικού συστήματος, χωρίς να έχουν κάνει όσα προβλέπονται από την Ελληνική Νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές Οδηγίες;

5) Είναι ποτέ δυνατό οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ να καταρτίζουν δρομολόγια, στα οποία συμμετέχουν δομικά υποσυστήματα του σιδηροδρομικού συστήματος, για τα οποία δεν υπάρχει η απαιτούμενη έγκριση της Ρ.Α.Σ.;

6) Είναι ποτέ δυνατό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δρομολογεί τρένα, χωρίς να υπάρχει από τη Ρ.Α.Σ η απαιτούμενη έγκριση ασφαλείας των δρομολογίων της;

7) Είναι ποτέ δυνατό Επιτροπές Παραλαβής για χρήση να αγνοούν τα παραπάνω και να παραλαμβάνουν για χρήση δομικά υποσυστήματα του σιδηροδρομικού συστήματος, χωρίς να έχουν γίνει όσα προβλέπονται από την Ελληνική Νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές Οδηγίες;

8) Έχουν σχέση οι διακοπές στην κυκλοφορία, που σημειώθηκαν την περασμένη εβδομάδα στα δρομολόγια του Προαστιακού Αττικής, με την εσπευσμένη παράδοση σε λειτουργία-χρήση δομικού υποσυστήματος; Σε τι οφείλονταν αυτές;

– Να κατατεθεί όλη η σχετική αλληλογραφία μεταξύ των υπηρεσιών της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, καθώς και αυτή με την Ανάδοχο εταιρεία.

9) Αν αληθεύουν τα παραπάνω, θα στείλετε στον Εισαγγελέα όλους αυτούς που παρανόμησαν, θέτοντας σε κίνδυνο επιβάτες και τροχαίο υλικό; 

Documento Newsletter