Σοβαρή μηχανική βλάβη σημειώθηκε σε λεωφορείο της ΕΘΕΛ στη γραμμή 608 Γαλάτσι-Νεκροταφείο Ζωγράφου.
Σύμφωνα με καταγγελία της συνδικαλιστικής παράταξης «Ανεξάρτητη Παρέμβαση ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ» κατά τη διάρκεια δρομολογίου εξερράγη ο κινητήρας του λεωφορείου με αποτέλεσμα να εκτοξευθούν στον θάλαμο των επιβατών καυτά λάδια και μεταλλικά μέρη του. Μάλιστα λόγω της εκτεταμένης ζημιάς που προκλήθηκε στα ηλεκτρικά συστήματα του λεωφορείου από την έκρηξη, οι πόρτες δεν άνοιγαν ενώ ο θάλαμος είχε γεμίσει καπνό. Χάρη στην άμεση επέμβαση του οδηγού που άνοιξε χειροκίνητα τις πόρτες οι επιβάτες απομακρύνθηκαν χωρίς να σημειωθεί κάποιος τραυματισμός.
Αναλυτικά, όπως περιγράφεται στην καταγγελία, το λεωφορείο «ερχόμενο από Γαλάτσι προς νεκροταφείο Ζωγράφου και προς το ύψος της πλατείας Κάνιγγος άρχισε να παρουσιάζει θόρυβο από το χώρο του κινητήρα. Ο οδηγός σύμφωνα με την μαρτυρία του, επικοινώνησε με το συνεργείο στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού, όπου πήρε οδηγίες να οδηγήσει το λεωφορείο κανονικά προς το τέρμα, όπου και θα γινόταν αντικατάσταση του. Ο οδηγός ανέφερε ότι ο θόρυβος είχε δυναμώσει, ήταν πάρα πολύ έντονος και αυτό του είχε προκαλέσει ανησυχία. Έτσι και ενώ κατευθυνόταν προς το Νεκροταφείο Ζωγράφου στο ύψος της 9ης στάσης ακούστηκε ισχυρός θόρυβος λόγω έκρηξης του κινητήρα του λεωφορείου.
»Ακολούθησαν στιγμές πανικού με τους επιβάτες μέσα σε καπνούς και έντονη δυσοσμία να προσπαθούν να εξέλθουν του λεωφορείου. Οι πόρτες λόγω της έκρηξης και της εκτεταμένης ζημιάς στα ηλεκτρικά του οχήματος δεν άνοιγαν μέχρι που παρενέβη ο οδηγός και τις άνοιξε χρησιμοποιώντας την βαλβίδα απασφάλισης θυρών. Οι επιβάτες κατέβηκαν με ασφάλεια και ο οδηγός αφού βεβαιώθηκε ότι κανείς δεν είχε τραυματιστεί, προσπαθούσε να συνειδητοποιήσει το μέγεθος της βλάβης και να έρθει σε επικοινωνία με τις αρχές και την υπηρεσία του μιας και ακινητοποιήθηκε το όχημα επί της Γ. Κουσίδου μια από τις λίγες κεντρικές αρτηρίες του Ζωγράφου.
»Η εικόνα που αντίκρισε πράγματι τρομάζει! Ο κινητήρας του Mercedes έσπασε, άνοιξε, πετώντας στο θάλαμο των επιβατών καυτά λάδια και μεταλλικά μέρη του. Οι τελευταίες σειρές των καθισμάτων είναι όλες λερωμένες από το λάδι του κινητήρα. Η εικόνα στο δρόμο ανάλογη, να έχει πλημμυρίσει λάδι και κομμάτια του κινητήρα να έχουν αποκολληθεί από τη έκρηξη. Έπειτα από αρκετή ώρα και αφού διεκόπη η γραμμή 608 στο ύψος της Ούλωφ Πάλμε επί δίωρο, κινητό συνεργείο της ΟΣΥ με γερανοφόρο όχημα απομάκρυνε το αρθρωτά λεωφορείο Mercedes ΥΜΙ 1104 για να το οδηγήσει στο αμαξοστάσιο το πιο πιθανό για αποχαρακτηρισμό, μιας και η βλάβη που προξενήθη είναι αμφίβολο εάν θα αποκατασταθεί λόγω του υψηλού κόστους επισκευής της.»
Για το περιστατικό η «Ανεξάρτητη Παρέμβαση ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ» επιρρίπτει ευθύνες στη διοίκηση της ΟΣΥ, κάνοντας λόγο για προχειρότητα στη συντήρηση του στόλου, ενώ παράλληλα καταγγέλλει την υποχρηματοδότηση, την έλλειψη προσωπικού και την αγορά ανταλλακτικών αμφιβόλου ποιότητας.
«Το ΥΜΙ 1104 έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά σοβαρών βλαβών που παρουσιάζουν την τελευταία πενταετία τα λεωφορεία της ΟΣΥ. Η υποχρηματοδότηση, η έλλειψη προσωπικού, η επιλογή και αγορά ανταλλακτικών αμφιβόλου ποιότητας μαζί με την γήρανση του στόλου έχουν καταστήσει την ΟΣΥ εταιρεία συνώνυμο της ανασφάλειας. Έχουμε καταγγείλει σε παλαιότερες ανακοινώσεις μας και δελτία τύπου την προχειρότητα που οι διοικήσεις της ΟΣΥ χειρίζονται το τμήμα της συντήρησης και επισκευής τους στόλου της. Έχουμε καταγγείλει και τα σκάνδαλα με προμηθευτές που προτιμά σταθερά η ΟΣΥ τα τελευταία χρόνια, παρά τα ‘’σκουπίδια’’ που την προμηθεύει. Έχουμε καταγγείλει και διευθυντές ανεύθυνους που δεν διστάζουν να βγάζουν λεωφορεία με βλάβες προκειμένου να παρουσιάζουν άριστη εικόνα οι ίδιοι, αδιαφορώντας για το τι συμβαίνει στους δρόμους.
»Το καλοκαίρι που μας πέρασε το Α/Σ Ελληνικού ανέλαβε την επισκευή οχημάτων και από άλλα Α/Σ λόγω έλλειψης τεχνιτών σε αυτά. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξει μια εντατικοποίηση της εργασίας σε τέτοιο βαθμό που ανεστάλησαν εργασιακά δικαιώματα εργαζομένων στην κίνηση και την τεχνική υποστήριξη. Η υπερφόρτωση με συγκοινωνιακό έργο πχ στο Α/Σ Ελληνικού είχε σαν αποτέλεσμα ένα αμαξοστάσιο να δουλεύει για δυο, με τους οδηγούς και τους τεχνίτες να μην κάθονται ούτε μια μέρα ξεκούρασης μέσα στο μήνα. Τα αποτελέσματα κάνουν την εμφάνιση τους ευτυχώς μέχρι στιγμής χωρίς ανθρώπινα θύματα», καταγγέλλει η συνδικαλιστική παράταξη.
«Είναι θέμα τύχης ότι σήμερα στου Ζωγράφου δεν είχαμε τραυματισμούς. Όμως είναι θέμα αμέλειας, αυτά που συμβαίνουν στα αμαξοστάσια, προτού βγουν τα λεωφορεία για δρομολόγηση. Και σε αυτό ελέγχονται οι διευθύνσεις των Α/Σ για το αν τηρούνται οι εργασιακοί νόμοι και δεν καταπατούνται τα δικαιώματα των εργαζομένων είτε είναι στο λάκκο του συνεργείου είτε είναι στην κίνηση. Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ έχει προχωρήσει επανειλημμένα σε καταγγελίες κατά της διοίκησης για καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων και για εντατικοποίηση της εργασίας από την πλευρά της εκβιάζοντας και τρομοκρατώντας τους εργαζόμενους. Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ θεωρεί συνυπεύθυνη την πολιτική ηγεσία του υπουργείου μεταφορών η οποία αν και το γνωρίζει συμμετέχει σε αυτό που συμβαίνει και για το οποίο δεν θα αργήσει η μέρα που δυστυχώς το κόστος δεν θα είναι κινητήρες ή άλλου είδους μηχανικά μέρη», καταλήγει η καταγγελία.