Κατά του «Επιτελικού Κράτους» ΑΔΕΔΥ, ΣΕΠΕ, ΓΕΔΔ και Διοικητικό Επιμελητήριο

Κατά του «Επιτελικού Κράτους» ΑΔΕΔΥ, ΣΕΠΕ, ΓΕΔΔ και Διοικητικό Επιμελητήριο

Οξεία κριτική κατά του πρώτου νομοσχεδίου της κυβέρνησης για το «Επιτελικό Κράτος» άσκησε η πλειοψηφία των εκπροσώπων των φορέων που έδωσαν το «παρών» στη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής.

Ο εκπρόσωπος της ΑΔΕΔΥ, Γιώργος Πετρόπουλος, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου κάνοντας λόγο για «ιδιωτικοποίηση του δημόσιου διοικητικού έργου». Στηλίτευσε δε ότι η (υπερ)υπηρεσία «Προεδρία της Κυβέρνησης» θα αποτελείται κατά το ένα τρίτο από μετακλητούς υπαλλήλους. «Θα αποτελείται δηλαδή από προσωπικό το οποίο δεν υπόκειται στις πειθαρχίες του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα. Άρα με κάποιον τρόπο ιδιωτικοποιείται αυτή η διαδικασία» είπε χαρακτηριστικά και περιέγραψε με μελανά χρώματα τη μεταφορά αρμοδιοτήτων και συντονισμού στις δομές που δημιουργούνται, γεγονός που –κατά τον κ. Πετρόπουλο- ανοίγει «παραθυράκι» για εισχώρηση ιδιωτικών εταιριών κατά την άσκηση του διοικητικού έργου. Επιπλέον, για την «Εθνική Αρχή Διαφάνειας» υπό τη σκέπη της οποίας θα βρίσκονται όλες οι κρίσιμες ελεγκτικές Αρχές, εξέφρασε αμφιβολίες για την πραγματική ανεξαρτησία της «υπερ-αρχής».

«Με το νομοσχέδιο υπονομεύεται η αυτοτέλεια του ΣΕΠΕ»

Σφοδρή κριτική άσκησε στο σχέδιο νόμου και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων του ΣΕΠΕ, Κλεάνθης Χατζηνικολαΐδης, υποστηρίζοντας ότι «υπονομεύεται ευθέως η έστω και υβριδική οργανωτική και επιχειρησιακή αυτονομία και αυτοτέλεια του ΣΕΠΕ, την οποία είχε ως Ειδική Γραμματεία» και συμπληρώνοντας πως το γεγονός αυτό σημαίνει «αποδόμηση και υποβάθμιση του ρόλου και του έργου του συστήματος επιθεώρησης εργασίας στη χώρα».

Κατά τον κ. Χατζηνικολαΐδη, είναι εμφανές ότι, σε επίπεδο πολιτικής ιεράρχησης, η καταπολέμηση της παραβατικότητας και της προστασίας της εργασίας, δεν αξιολογείται ως ιδιαίτερης εθνικής ή κυβερνητικής εργασίας. «Ακριβώς αυτή η επιλογή της κυβέρνησης, αντιστρατεύεται και τη συνταγματική επιταγή για την προστασία της εργασίας, η οποία αποτελεί θεμελιώδη υποχρέωση του κράτους, σύμφωνα με το άρθρο 22 του Συντάγματος» είπε και πρόσθεσε περαιτέρω ότι το επιχείρημα περί αποκομματικοποίησης δεν ισχύει. «Με την αλλαγή που φέρνει το νομοσχέδιο ο πολιτικός προϊστάμενος του ΣΕΠΕ, από το επίπεδο του Ειδικού Γραμματέα μετατοπίζεται σε αυτό του Γενικού Γραμματέα, η θέση του οποίου βρίσκεται σε απόλυτη ιεραρχική σχέση και εξάρτηση με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία» κατέληξε.

«Κάνουν προαιρετική την άρση απορρήτων για τον έλεγχο δηλώσεων πόθεν έσχες»

Αποκαλυπτική ήταν η τοποθέτηση της Μ. Παπασπύρου, Γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης, στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης. Η κα Παπασπύρου έφερε στην επιφάνεια ότι με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο αίρεται η υποχρεωτικότητα της άρσης των απορρήτων (φορολογικό, τραπεζικό, χρηματιστηριακό) κατά τον έλεγχο των δηλώσεων πόθεν έσχες, γεγονός που μπορεί να επιφέρει προνομιακή ή διακρική ενημέρωση. Σύμφωνα με την κα Παπασπύρου, είναι αντισυνταγματική η πρόβλεψη για το ηλικιακό όριο που θεσπίζεται για τον πρόεδρο και τον διευθυντή της «Εθνικής Αρχής Διαφάνειας», ενώ επέκρινε και την αύξηση δαπανών που επέρχεται για το Δημόσιο μέσω της αύξησης των μετακλητών, τις αυξημένες απολαβές και τα μπόνους. Μάλιστα, η κα Παπασπύρου ξεκαθάρισε ότι θα επιφυλάσσεται κάθε νόμιμο δικαίωμά της ενόψει της ρητής κατάργησης του ΓΕΔΔ πριν τη λήξη της εκ του νόμου οριζόμενης πενταετούς θητείας της.

«Tο νομοσχέδιο δεν πατάει στην πραγματικότητα»

Επικριτικός ήταν και ο πρόεδρος του ΔΣ του Διοικητικού Επιμελητηρίου, Κων. Παπαδημητρίου, λέγοντας χαρακτηριστικά: «To νομοσχέδιο αυτό, όσο πετυχημένο να είναι από πλευράς της δημιουργικής σκέψης μιας ομάδας, έχει προβλήματα ρεαλισμού, δεν πατάει στην πραγματικότητα, γιατί λείπει η βάσανος των υπηρεσιακών στελεχών».

Εν συνεχεία, κατέκρινε την (υπερ)υπηρεσία «Γραμματεία της Κυβέρνησης» και τη μη καταπολέμηση των συναρμοδιοτήτων που δημιουργούν γραφειοκρατικά κωλύματα. «Για να επιτευχθεί συντονισμό, το 1950 είχε δημιουργηθεί υπουργείου Συντονισμού Οικονομικού και υπουργείο Συντονισμού της Διοίκησης. Επί χούντας, δημιουργήθηκε το υπουργείο Προεδρίας της Κυβέρνησης, αργότερα, στα χρόνια της δημοκρατίας πλέον, έχουμε μια σειρά και το υπουργείο το Κεντρικό και τη Γενική Γραμματεία Συντονισμού. Τώρα δημιουργείται ένα άλλο όργανο, το οποίο εμφανώς έχει τα μεγέθη και τις λειτουργίες ενός υπουργείου-440 άτομα από το Ελεγκτικό Συνέδριο, από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, υπηρεσιακό συμβούλιο για υπαλλήλους- είναι δηλαδή μια νέα μεγάλη δομή» είπε και κατέληξε: «Γιατί πιστεύουμε ότι ένα νέο όργανο θα επιλύσει προβλήματα τα οποία δεν επιλύθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια; Πώς αντιμετωπίζονται τα ζητήματα που θίγονται στην έκθεση του ΟΟΣΑ: Οι 23.142 διάσπαρτες αρμοδιότητες της κεντρικής διοίκησης, που είναι το μείζον πρόβλημα που με τη σειρά του δημιουργεί προβλήματα συντονισμού. Επιλύονται αυτά; Η απάντηση είναι όχι».

Ετικέτες

Documento Newsletter