Ο Κάρλο Άμπαρθ ήταν ο άνθρωπος που κατάφερε χάρη στις γνώσεις και στη μεθοδική του δουλειά να δημιουργήσει μια νέα σχολή αυτοκινήτου, με το σήμα του Σκορπιού να γίνεται παγκοσμίως αναγνωρίσιμο.
Εκατόν δέκα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τη γέννηση του Καρλ Άμπαρθ, του ανθρώπου που συνέδεσε τη ζωή του με το αυτοκίνητο και την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία. Μάλιστα, δε δίστασε να αλλάξει το όνομά του από Καρλ σε Κάρλο.
Από παιδί του άρεσε η μηχανολογία και σε ηλικία μόλις 20 ετών, είχε την πρώτη του εμπειρία με τις μοτοσικλέτες. Ξεκίνησε με βελτιώσεις και μετά από σημαντικές επιτυχίες και δύο σοβαρά ατυχήματα, αποφάσισε να εγκαταλείψει τους αγώνες και να ιδρύσει το 1949 στην Μπολόνια, την Abarth & CΟ. Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε σκοπό την κατασκευή εξαρτημάτων αυτοκινήτων για αγώνες, καθώς και τη βελτίωση των οχημάτων.
Την ίδια χρονιά δημιούργησε ένα πακέτο αναβάθμισης για το Fiat 500 (Topolino) και έτσι ξεκίνησε η σχέση του με την εταιρεία. Μάλιστα, οι Alfa Romeo και Maserati συνεργάστηκαν μαζί του για την προμήθεια βελτιωτικών εξαρτημάτων και πακέτων.
Το 1957, με την έλευση του Fiat 500, ο Άμπαρθ μπόρεσε να δημιουργήσει ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο και το 1971, η Fiat απέκτησε τον έλεγχο της Abarth. Τα Fiat 124 Abarth Rally, αλλά και το 131 Rally σημείωσαν σπουδαίες επιτυχίες στους αγώνες, με τα Grande Punto S2000 και Abarth 124 Rally να παίρνουν τη σκυτάλη. Το τελευταίο κατέκτησε, μάλιστα, το παγκόσμιο πρωτάθλημα R-GT, μόλις στη δεύτερη αγωνιστική του σεζόν.
Ο Άμπαρθ σημάδεψε με την παρουσία και την ενασχόλησή του τα αυτοκίνητα με τον «Σκορπιό», ζώδιο του Αυστριακού. Σύγχρονα μοντέλα, όπως η σειρά Abarth 595 και το Abarth 124 Spider συνεχίζουν μέχρι και σήμερα την παράδοση του «Σκορπιού» στον χώρο της αυτοκίνησης, 110 χρόνια μετά τη γέννηση του ιδρυτή της εταιρείας.
Οι σταθμοί στη ζωή του Carlo Abarth
1908: O Καρλ Άμπαρθ γεννιέται στη Βιέννη.
1928: Ο Άμπαρθ συμμετέχει στον πρώτο αγώνα του με μοτοσικλέτα. Την ίδια χρονιά κατακτά και την πρώτη του νίκη.
1930: Μετά από ένα σοβαρό ατύχημα αποχωρεί προσωρινά από τους αγώνες για δύο χρόνια.
1939: Μεταναστεύει στην Ιταλία. Αλλάζει την υπηκοότητα του σε ιταλική και το όνομα του σε Κάρλο.
1946: Προσεγγίζει τον Φέρντιναντ Πόρσε και μπαίνει στον χώρο του αυτοκινήτου.
1949: Ιδρύεται η Abarth & C. και ξεκινά η κατασκευή κιτ βελτιώσεων.
1950: Παρουσιάζεται το Abarth 204A.
1955: Αποφασίζει να μετατρέψει το Fiat 600 σε ένα προσιτό αγωνιστικό αυτοκίνητο και δημιουργεί το 750GT, ένα μοντέλο που κέρδισε σειρά διακρίσεων.
1957: Η παρουσίαση του Fiat 500 δίνει την ευκαιρία στον Άμπαρθ να βρει την ιδανική βάση για τη δημιουργία μιας σειράς αγωνιστικών και σπορ εκδόσεων με εξαιρετικές επιδόσεις και χαμηλό κόστος.
1965: Σε ηλικία 57 ετών καταρρίπτει στην πίστα της Μόντσα το ρεκόρ επιτάχυνσης (στο 1/4 του μιλίου και στα 500 μέτρα).
1971: Η Fiat αποκτά τον έλεγχο της Abarth.
1976: Μετά από μια επιτυχημένη πορεία (1974-1976) τo Abarth 124 Rally δίνει τη θέση του στο 131 Rally, το οποίο μέχρι το τέλος της πορείας του θα έχει κατακτήσει τρεις παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών, έναν παγκόσμιο τίτλο οδηγών και μία φορά το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα.
1979: Ο Κάρλο Άμπαρθ αφήνει την τελευταία του πνοή, η φιλοσοφία του, όμως, μένει ζωντανή μέσα από τα μοντέλα της Abarth που παράγονται μέχρι σήμερα.
Πηγή: Abarth