Σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν από την απόφαση της Κυβέρνησης να εκταμιεύσει και μάλιστα με απόφαση της Προεδρίας της Κυβερνήσεως και υπογραφή του υπουργού Επικρατείας, διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου και ανιψιού του Κυρ. Μητσοτάκη, Γρ. Δημητριάδη, 11 εκατομμύρια € τα οποία με μεσάζοντα την εταιρεία «Initiative» (απευθείας ανάθεση), «έριξε» στα ελληνικά μίντια για την προβολή της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι».
Κι αυτό διότι μόλις πριν από 15 ημέρες στο φύλλο της εφημερίδας της κυβερνήσεως δημοσιεύτηκε (ΦΕΚ 861/Β/15-3-2020) άλλη απόφασή της σύμφωνα με την οποία η μετάδοση ενημερωτικών μηνυμάτων για την προστασία της δημόσιας υγείας και τα μέτρα για την αποφυγή της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 από τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς γίνεται δωρεάν και η απόφαση αυτή ισχύει και την 30η Απριλίου 2020.
Συγκεκριμένα το εν λόγω ΦΕΚ αναγράφει επί λέξει ότι:
«Σύμφωνα με το άρθρο τριακοστό πρώτο της από 143-2020 πράξης νομοθετικού περιεχομένου (Α’ 64) «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID -19», οι ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί, οι πάροχοι περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας και λοιποί τηλεοπτικοί σταθμοί ελεύθερης λήψης περιφερειακής εμβέλειας, ανεξαρτήτως τύπου μετάδοσης, υποχρεούνται να μεταδίδουν ενημερωτικά μηνύματα, για την προστασία της δημόσιας υγείας και τα μέτρα για την αποφυγή της διάδοσης του κορωνοϊού COVID -19.
Την ίδια υποχρέωση υπέχουν όλοι οι ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί ελεύθερης λήψης της εταιρείας «Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία» (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.) και των λοιπών φορέων του Δημοσίου Τομέα».
Τι μεσολάβησε λοιπόν και μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες το Μαξίμου αναιρεί τον ίδιο του τον εαυτό;
Γιατί πληρώνουμε ένα σποτ όταν το ΕΣΡ προβλέπει τη δωρεάν μετάδοσή του;
Ζήτησαν από τα ΜΜΕ να συμμετέχουν στην καμπάνια για τον κορονοϊό δωρεάν κι αυτά αρνήθηκαν κι αν ναι ποια αρνήθηκαν;
Τα ερωτήματα όμως δεν σταματούν εδώ. ΌΠως έγινε γνωστό χθες το γραφιστικό που βλέπουμε όλοι στις οθόνες μας και δημοσιεύτηκε και σε όλες (πλην του Documento) κυριακάτικες εφημερίδες αποκτήθηκε εντελώς δωρεάν μέσω μιας online πλατφόρμας και απλώς τοποθετήθηκε από πάνω το μήνυμα στα ελληνικά. Το σχετικό ρεπορτάζ θα το βρείτε εδώ: https://www.documentonews.gr/article/h-panakribh-kampania-twn-11-ekatommyriwn-eyrw-ftiaxthke-me-dwrean-dhmioyrgiko-apo-to-internet
Μήπως η Κυβέρνηση, με αφορμή την πανδημία Covid-19 προχωρά στην επιλεκτική χρηματοδότηση των «δικών» της ΜΜΕ;
Μήπως την ώρα που ζητά από του πολίτες να παραμείνουν σπίτι τους και οι περισσότεροι εξ αυτών να τα βγάλουν πέρα με περίπου 500 € το μήνα εκείνη βρήκε ευκαιρία να μοιράσει κρατικό χρήμα στους δικούς της μιντιάρχες.
Δεν μπορεί αν υπάρχουν λεφτά για τους μιντιάρχες και να μην υπάρχουν χρήματα για μάσκες, γάντια και στολές προστασίας στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό που δίνει στην πρώτη γραμμή τη μάχη.
Θυμίζουμε ότι είναι η ίδια κυβέρνηση που πριν από μερικούς μήνες πήρε πίσω τα οριζόντια μέτρα στήριξης του Τύπου με αφορμή δημοσιεύματα που διαμαρτύρονταν για το γεγονός ότι από τα μέτρα αυτά θα ευνοηθούν και κάποιες εφημερίδες που δεν θα έπρεπε.
Και κάτι τελευταίο, τα ΜΜΕ γιατί σιωπούν; Γιατί δεν επισημαίνουν την κορυφαία αμφισημία άλλα να νομοθετείς προ ημερών και άλλα να πράττεις.
Γιατί δεν ζητούν το λόγο για την σπατάλη τόσων εκατομμυρίων ευρώ από τη στιγμή που η καμπάνια έπρεπε να είναι δωρεάν;
Η πρόταση του Documento είναι πάντα πάνω στο τραπέζι
Το Documento, η ιδιοκτησία του και οι εργαζόμενοί του με ανακοίνωσή τους, έχουν καταθέσει τη δική τους πρόταση. Η Κυβέρνηση να πάρει πίσω εδώ και τώρα τα 11 εκατομμύρια €, να τα διαθέσει στα νοσοκομεία που τόσο μεγάλη ανάγκη τα έχουν και να συνεχίσει την καμπάνια για την πανδημία όπως η ίδια έχει νομοθετήσει δωρεάν.
Και μετά να συζητήσει με τα ΜΜΕ για τη λήψη οριζόντιων μέτρων στήριξης του Τύπου με ποσοτικά κριτήρια όπως για παράδειγμα τον αριθμό των εργαζομένων, το είδος εργασίας τους, τη συνέπεια στη μισθοδοσία τους, τον τραπεζικό τους δανεισμό, τις οφειλές τους σε κράτος, ταμεία κ.λ.π.