Καραμανλής πριν μια βδομάδα: «Δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα» (Video)

Καραμανλής πριν μια βδομάδα: «Δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα» (Video)

Φαντάζει αδιανόητο μπροστά στην εθνική τραγωδία των Τεμπών, όμως, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών στις 20 Φεβρουαρίου, δηλαδή πριν μια βδομάδα, παρουσιαζόταν ενώπιον της εθνικής αντιπροσωπείας ως εγγυητής της ασφάλειας των επιβατών στα τρένα.

Απαντώντας στην Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, για τον γνωστό «Μουτζούρη», ο Κώστας Καραμανλής ισχυρίστηκε πως το ιστορικό αυτό τρένο δεν μπορεί να εξαιρεθεί από τη σύμβαση παροχής υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας διότι:

«Αν βγάλουμε το τρενάκι εκτός από τις προβλέψεις, τότε θα μεταβληθεί ποιοτικά, αν θέλετε, και η ασφάλεια για τους επιβάτες και νομίζω ότι και εσείς θα συμφωνήσετε ότι μία υπεύθυνη πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών. Επομένως, τώρα γίνεται απολύτως κατανοητό το γιατί δεν έχουμε βγάλει την ΚΥΑ για να χαρακτηρίσουμε το τρενάκι του Πηλίου ως ιστορικό».

Μάλιστα, ο υπουργός τόνιζε με στόμφο πως «εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία όπως την Hellenic Train να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα και όταν εντάσσουμε το δρομολόγιο σε ΥΔΥ (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας), όπως έχουμε κάνει και με τον “Οδοντωτό” στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τρένο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο.

»Τη δεσμεύουμε δηλαδή ότι θα γίνονται κατ’ ελάχιστον κάποια δρομολόγια, ότι οι τιμές θα διαμορφώνονται σε συνεργασία με το υπουργείο και ότι η εταιρεία θα ελέγχεται από τον ΟΣΕ. Και όλα αυτά χωρίς να θίγεται καθόλου ο ανταγωνισμός, αφού στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε μόνο μία σιδηροδρομική επιχείρηση».

Μάλιστα, κλείνοντας την πρωτολογία του, ο κ. Καραμανλής είπε: «Αυτή τη στιγμή έχοντας τον “Μουτζούρη”, στις ΥΔΥ αυτό που καταφέρνουμε είναι να έχουμε καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη δυνατή τιμή, μεγαλύτερη ασφάλεια και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Επομένως, νομίζω, ότι με αυτόν τον τρόπο θα είναι πολύ δύσκολο να διαφωνήσετε ότι αυτό εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον και εξυπηρετεί στην ουσία και τους κατοίκους και τους επιβάτες, που χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή».

«Ασυντήρητο το τρένο»

O κ. Μεϊκόπουλος αντέτεινε -μεταξύ άλλων- πως η Hellenic Train δεν συντηρεί το τρένο, καταβάλλει ετησίως στο Δημόσιο το ευτελές ποσό των 40.000 ευρώ την ώρα που τα έσοδα από τη λειτουργία του «φτάνουν παραπάνω από 200.000 ευρώ» και, παράλληλα, εισπράττει κρατική επιδότηση για «εκτέλεση δρομολογίου σε άγονη γραμμή».

 «Ντροπή που θέτετε θέματα ασφαλείας»

Ήταν τέτοιο το θράσος του υπουργού που ανταπάντησε πως ντρέπεται για τις αιχμές του συνξαδέλφου του περί ελλείμματος ασφαλείας. Σύμφωνα με τα; επίσημα πρακτικά της Βουλής, ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Ένα-ένα, λοιπόν, να τα πάρουμε με τη σειρά. Είναι ντροπή -και ντρέπομαι- που θέτετε θέματα ασφαλείας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή όταν σας εξήγησα -και το ξαναλέω- ότι το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν οι ΥΔΥ, διασφαλίζουμε την ασφάλεια».

Documento Newsletter