Kamelot: «Είναι ωραίο να επαναπροσδιορίζεσαι χωρίς να απομακρύνεσαι από τις ρίζες σου»

Ο τραγουδιστής Tommy Karevik μιλάει στο Documento με αφορμή τη συναυλία του συγκροτήματος στις 7 Μαΐου στο Fuzz Club.

Είναι ο άνθρωπος που το –όχι και τόσο μακρινό– 2012 κλήθηκε να σβήσει, μεταφορικά και κυριολεκτικά, τη φωτιά που άναψε στο στρατόπεδο των Kamelot η αποχώρηση του Roy Khan. Μεταφορικά επειδή έπρεπε να αντικαταστήσει ένα χαρισματικό τραγουδιστή και κυριολεκτικά επειδή στην… κανονική του ζωή είναι πυροσβέστης. Τα πρώτα διαπιστευτήρια ότι ήταν ο κατάλληλος άνθρωπος να διαδεχτεί τον Khan, ο περί ου ο λόγος Tommy Karevick, τα είχε δώσει ήδη από το 2011 όταν αντικατέστησε προσωρινά τον προκάτοχό του για τις ανάγκες της περιοδείας για την προώθηση του άλμπουμ «Poetry for the poisoned».

Αυτό που ήταν τότε προσωρινό έγινε τελικά μόνιμο τον Ιούνιο του 2012 όταν τα προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε ο Khan τον έθεσαν οριστικά εκτός μπάντας. Από τότε μέχρι σήμερα οι Kamelot έχουν κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ, με πιο πρόσφατο το «The Awakening», που βγήκε τον περασμένο Μάρτιο, και αποτελεί για πολλούς τον καλύτερο δίσκο τους με τον Σουηδό τραγουδιστή στα φωνητικά. Ταυτόχρονα ξεκίνησε και η παγκόσμια περιοδεία για την προώθησή του, η οποία την Κυριακή 7 Μαΐου κάνει στάση στην Ελλάδα για μία και μοναδική συναυλία στο Fuzz Club. Το Documento επικοινώνησε με τον Tommy Karevick, ο οποίος μίλησε για το νέο άλμπουμ, την επιστροφή των Kamelot στη χώρα μας, αλλά και τα μελλοντικά σχέδια του συγκροτήματος, αφήνοντας μάλιστα και ένα πολύ ενδιαφέρον υπονοούμενο.

Έχω την αίσθηση ότι το «The Awakening» εκτός από το καλύτερο κατά την άποψή μου άλμπουμ της δικής σου εποχής, είναι και το πιο progressive άλμπουμ που έχουν κυκλοφορήσει οι Kamelot. Συμφωνείς;

Εν μέρει πιστεύω ότι έχεις δίκιο. Το «My Pantheon» για παράδειγμα είναι ίσως ένα από τα πιο progressive τραγούδια που έχουν γράψει οι Kamelot, ωστόσο δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει το ίδιο συνολικά για το άλμπουμ. Στην πραγματικότητα τα περισσότερα τραγούδια (αν και όλα είναι περίπλοκα και φιλόδοξα) έχω την αίσθηση ότι είναι πολύ προσιτά και εύπεπτα. Σε τελική ανάλυση, τα πάντα εξαρτώνται από το πώς ορίζει ο καθένας τι είναι progressive. Αν εννοείς τον τρόπο με τον οποίο εξελισσόμαστε, τότε μπορώ να συμφωνήσω μαζί σου.

Παράλληλα διακρίνω και πολλές αναφορές στο «Epica», που είναι και το προσωπικό αγαπημένο μου άλμπουμ από τους Kamelot. Ωστόσο, με εξαίρεση το «Center of the Universe» μένει εκτός setlist εδώ και χρόνια…

Σίγουρα υπάρχουν αναφορές! Ήταν μια συνειδητή επιλογή να επαναφέρουμε τα επικά ρεφρέν και τις μελωδίες που αποτελούν σήμα κατατεθέν του ήχου των Kamelot. Σε ό,τι αφορά το κομμάτι των συναυλιών, το «Epica» είναι πράγματι καταπληκτικό άλμπουμ, το «Center of the Universe» λατρεύω να το τραγουδώ ζωντανά, αλλά οι Kamelot είναι συγκρότημα που εστιάζει περισσότερο στο παρόν και το μέλλον αντί να μένει απαραίτητα στο παρελθόν, επιλογή που φαίνεται να μας δικαιώνει. Είναι πολύ ωραίο (και σπάνιο) ένα συγκρότημα που υπάρχει τόσο καιρό όσο οι Kamelot να μπορεί να επαναπροσδιορίζει συνεχώς τον εαυτό του και ταυτόχρονα να μην απομακρύνεται από τις ρίζες του. Το συγκρότημα εξελίσσεται ακόμη κι αυτό είναι κάτι πολύ όμορφο.

Τα συμφωνικά μέρη έχουν εδώ πιο σημαίνοντα ρόλο σε σχέση με οποιοδήποτε προηγούμενο άλμπουμ σας. Θα θέλατε κάποια στιγμή να ακολουθήσετε κι εσείς το παράδειγμα άλλων συγκροτημάτων και να δώσετε κάποια σόου με συνοδεία ορχήστρας;

Η συνύπαρξη αυτή (οποιαδήποτε μορφή κι αν έχει) είναι κάτι για το οποίο έχουμε μιλήσει εδώ και πολύ καιρό και όλοι συμφωνούμε ότι θα ταίριαζε απόλυτα με τον ήχο και το ύφος των τραγουδιών μας. Δεν θα πω πολλά, αλλά κρατήστε τ’ αυτιά σας ανοιχτά γιατί θα ακολουθήσουν όμορφα πράγματα στο μέλλον…

Έχεις αναφερθεί πολλές φορές στις εκτός metal επιρροές σου, όπως π.χ. η Mariah Carey ή η Whitney Houston. Πιστεύεις ότι το ύφος των Kamelot σε βοήθησε ώστε αυτές να ενσωματωθούν στον τρόπο που τραγουδάς;

Άρχισα να ενσωματώνω αυτές τις τεχνικές από πολύ νωρίς και κατά κάποιο τρόπο το έκανα πάντα χωρίς να το πολυσκέφτομαι. Εχει γίνει φυσικά μέρος του πώς εκφράζομαι. Κάποιες μικρές λεπτομέρειες που επιστρατεύω όταν τραγουδώ τραγούδια των Kamelot είναι κυρίως το φαλσέτο και η head voice (σ.σ.: φωνή κεφαλής, μια τεχνική που παράγει ψηλούς τόνους). Με τον τρόπο αυτό μπορώ να παίξω με τις δυναμικές της και να δημιουργήσω διαφορετικά συναισθήματα και προσμείξεις.

Τα πέντε χρόνια ανάμεσα στο «Τhe Shadow Theory» και το «The Awakening είναι το μεγαλύτερο διάστημα που έχει μεσολαβήσει ποτέ ανάμεσα σε δύο άλμπουμ των Kamelot. Τι ήταν αυτό που σας κράτησε τόσα χρόνια εκτός δισκογραφίας;

Η πανδημία έπαιξε τον μεγαλύτερο ρόλο. Με τα πάντα κλειστά λόγω του lockdown επικεντρωθήκαμε στο να γράψουμε το καλύτερο άλμπουμ που θα μπορούσαμε. Θέλαμε να εκμεταλλευτούμε τον χρόνο ώστε να βεβαιωθούμε ότι κάναμε την καλύτερη δυνατή προσπάθεια και να είμαστε έτοιμοι όταν ο κόσμος θα επέστρεφε στην κανονικότητα. Βέβαια, υπό… κανονικές συνθήκες ο χρόνος είναι μια πολυτέλεια που δεν έχουμε ανάμεσα στα άλμπουμ, οπότε ήταν ωραίο που αυτήν τη φορά είχαμε την ευκαιρία να δουλέψουμε με μεγαλύτερη άνεση. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας κυκλοφόρησε επίσης το live DVD από το Τίλμπουργκ (σ.σ.: το «I Am the Empire – Live from the 013» ηχογραφήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2018 και κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 2020), για το οποίο δουλέψαμε πάρα πολύ. Στο «The Awakening» μας ενδιέφερε πρωτίστως να βεβαιωθούμε ότι θα μπορούσαμε να περιοδεύσουμε μόλις κυκλοφορήσει το άλμπουμ.

Να, λοιπόν, που βγαίνετε σε περιοδεία πρακτικά μετά τέσσερα χρόνια και επιστρέφετε στην Ελλάδα έπειτα από έξι. Τι διαφορετικό να περιμένουμε φέτος;

Είμαστε ενθουσιασμένοι που επιστρέφουμε στην Ελλάδα και έτοιμοι να έρθουμε! Μόλις βγήκαμε από το πρώτο ευρωπαϊκό σκέλος της περιοδείας «Awaken the world tour», οπότε είμαστε σε εξαιρετική φόρμα. Φέρνουμε μαζί μας και την υπέροχη Melissa Bonny από τους Ad Infinitum ως guest. Να είστε προετοιμασμένοι για ένα φοβερό σόου.

Να είσαι σίγουρος ότι κι εμείς ανυπομονούμε.

Είμαι σίγουρος. Σ’ ευχαριστώ πολύ και τα λέμε σε λίγες μέρες στην Αθήνα!

Τη συναυλία των Kamelot την Κυριακή 7 Μαΐου στο Fuzz Club (Πατριάρχου Ιωακείμ 1, Ταύρος) θα ανοίξουν οι The Silent Rage.

Οι πόρτες ανοίγουν στις 19.30. Η προπώληση συνεχίζεται από το εκδοτήριο της Ticket Services (Πανεπιστημίου 39) και μέσω του www.ticketservices.gr στην τιμή των 38 ευρώ. Στο ταμείο το κόστος θα είναι 40 ευρώ.

Ετικέτες