Ο Αδωνης Γεωργιάδης βρίσκεται σε δεινή θέση. Εξού και οι τσιρίδες, το αναψοκοκκίνισμα, οι απειλές και τα ψεύδη. Η αποκάλυψη της «Εφημερίδας των Συντακτών» σε συνδυασμό με το αίτημα συγκρότησης εξεταστικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ για τις λίστες Πέτσα και την Opinion Poll μετά το πολύκροτο σκάνδαλο Κουρτς τον έφεραν σε αυτή την κατάσταση. Για να αποκρούσει την κατηγορία ότι πιάστηκε με την Interview στην πλάτη ακολούθησε την πάγια πρακτική της συκοφαντίας σε βαθμό δολοφονίας χαρακτήρα κατά του Documento και του Κώστα Βαξεβάνη. Μάλιστα χωρίς στολή στρατοδίκη προέβλεψε καταδίκες και φυλακίσεις «για τη VoxPop».
Σκοπός του δεν είναι μόνο ο αντιπερισπασμός αλλά και η κατασκευή σκανδάλων μέσω της σπίλωσης δημοσιογράφων που τον ελέγχουν. Ναι, πρόκειται για ξεκάθαρη προβοκάτσια εναντίον της εφημερίδας που αποκλείστηκε από τη λίστα Πέτσα, παραλίγο να στραγγαλιστεί οικονομικά λόγω οριζόντιας παύσης της διαφήμισης, ελέγχθηκε σε δύο προανακριτικές επιτροπές, ερευνάται φορολογικά με ανώνυμες καταγγελίες «αγανακτισμένων πολιτών» και ο εκδότης της πριν από λίγους μήνες αποκάλυψε σχέδιο εξόντωσης από μια τηλεπερσόνα που όταν δεν έστηνε επιθέσεις με καλάσνικοφ έξω από το σπίτι του, επισκεπτόταν με μπράβους υπουργικά γραφεία. Μπορεί για το Μέγαρο Μαξίμου ο υπουργός Ανάπτυξης να έχει το ακαταλόγιστο, αλλά η ασυλία αυτή δεν αποτελεί κανόνα που πρέπει να εφαρμόσει το Documento.
Την περασμένη Πέμπτη στον «αέρα» του Σκάι ξεστόμισε πέντε καραμπινάτα ψέματα, τα οποία πασπαλίστηκαν με ψευδείς κατηγορίες κατά της εφημερίδας. Το Documento δεν θα μείνει στην αποδόμηση της συκοφαντίας, επιτρέποντας σε έναν υπουργό να προγράφει δημοσιογράφους, εφημερίδες και εκδότες από τη συχνότητα του εκάστοτε καναλιού. Ο Αδ. Γεωργιάδης θα κληθεί ενώπιον της αστικής και ποινικής Δικαιοσύνης να αποδείξει τα λεγόμενά του. Γι’ αυτό και του ευχόμαστε προκαταβολικά καλή τύχη.
Πριν από την αποκατάσταση της αλήθειας πρέπει να παρατεθούν αυτούσιες οι δηλώσεις του Αδ. Γεωργιάδη στο κανάλι του Φαλήρου: «Θέλω πολύ να δω τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Βαξεβάνη [να πουν] πώς ιδρύθηκε μια εταιρεία σε μια εφημερίδα που έπαιρνε κρατική διαφήμιση, όπως το Documento, δημοσίευσε μια δημοσκόπηση δέκα μέρες προ των ευρωεκλογών με 1,2% [διαφορά]. Ναι, ότι έπαιρνε ο Βαξεβάνης εκατομμύρια κρατική διαφήμιση –ενώ φάγατε τόσο χρόνο για τις 19.000 στην Interview– είναι πρόβλημα και είναι και υποκρισία. Ναι, τα έχουμε βγάλει [τα στοιχεία] κατά καιρούς. Ναι, έπαιρνε εκατομμύρια επί ΣΥΡΙΖΑ [το Documento].
Τα εκατομμύρια, πες είναι ένα Μέσο, πήρε εκατομμύρια. Εγώ δεν λέω αυτό. Λέω ότι στο Μέσο που έπαιρνε εκατομμύρια επί ΣΥΡΙΖΑ ιδρύθηκε ξαφνικά μια εταιρεία άγνωστη. Αυτή η εταιρεία δημοσίευσε μία δημοσκόπηση προ των ευρωεκλογών –ναι, η VoxPop– με 1,2% διαφορά ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ, μετά από δέκα μέρες ο ελληνικός λαός έδειξε ότι η διαφορά ήταν 10% και η εταιρεία αυτή την επομένη διαλύθηκε και δεν ξαναεμφανίστηκε. Δηλαδή κάποιος ίδρυσε μια εταιρεία σε μια εφημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ για να δημοσιεύσει μία δημοσκόπηση. Αυτό είναι πράγματι θέμα εξεταστικής. Κακώς δεν την είχαμε κάνει ως ΝΔ εμείς, καλώς μας έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ να το κάνουμε.
Θέλω πολύ, λοιπόν, να δω τότε τον κ. Βαξεβάνη στην εξεταστική να μας εξηγεί τη σχέση του με τη VoxPop. Προφανώς και θα καλέσουμε τον κ. Βαξεβάνη. Αφού μιλάμε για γκλίτσες και τσοπάνηδες, τον κ. Βαξεβάνη δεν θα καλέσουμε; […] Βλέπω κόσμο να μπαίνει φυλακή για τη VoxPop. Ακούστε με τι λέω. Μια εταιρεία φτιάχτηκε με κρατικό χρήμα για να δημοσιεύσει μία δημοσκόπηση στο Documento. […] Το κόμμα που έστησε δημοσκόπηση όταν η διαφορά σε όλες τις εταιρείες ήταν δέκα μονάδες για να βγάλει δημοσκόπηση μία εβδομάδα πριν των ευρωεκλογών 1,2% και να προσπαθήσει να χειραγωγήσει την κοινή γνώμη, να βγαίνει και να μας κουνάει το δάχτυλο, πάει πολύ. Θα γίνει εξεταστική και θα γελάσουμε και πολύ εκεί με τον ΣΥΡΙΖΑ».
Τα πέντε ψέματα
Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, σημειώνονται επιγραμματικά τα εξής:
. 1 Πήρε το Documento εκατομμύρια ευρώ κρατική διαφήμιση επί ΣΥΡΙΖΑ; Δυστυχώς για τον Αδ. Γεωργιάδη, η απάντηση είναι «όχι». Οπως έχει γνωστοποιήσει η εφημερίδα από τον Ιούνιο του 2020, από κρατικούς οργανισμούς εισέπραξε 214.856 ευρώ κατά την περίοδο 2017-19. Για να μην μπερδευτεί ο υπουργός να διευκρινίσουμε ότι η εφημερίδα εκδόθηκε τον Νοέμβριο του 2016 από τον Ιωάννη-Βλαδίμηρο Καλογρίτσα, ο οποίος αποχώρησε τον Ιανουάριο του 2017.
. 2 Δημοσιεύτηκε στο Documento δημοσκόπηση της VoxPop με διαφορά 1,2% λίγο πριν από τις ευρωεκλογές; Και πάλι η απάντηση είναι «όχι». Η εφημερίδα δημοσίευσε τρεις δημοσκοπήσεις της συγκεκριμένης εταιρείας. Η πρώτη στις 3 Φεβρουαρίου 2019, η δεύτερη στις 23 Μαρτίου 2019 και η τρίτη στις 12 Μαΐου 2019. Η διαφορά που καταγράφηκε ήταν 2%, 2,3% και 2,5% αντίστοιχα.
. 3 Με όσα προαναφέρθηκαν καταρρίπτεται και ο έτερος ψευδής ισχυρισμός του υπουργού, ότι «κάποιος ίδρυσε μια εταιρεία σε μια εφημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ για να δημοσιεύσει μία δημοσκόπηση».
. 4 Ιδρύθηκε ξαφνικά η VoxPop; Για κακή τύχη του Αδ. Γεωργιάδη, όχι. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου, το οποίο λογικά είναι γνωστό σε κάποιον που φέρει το αξίωμα του υπουργού Ανάπτυξης, η εταιρεία καταχωρήθηκε στις 24 Μαΐου 2018 με ιδιοκτήτη τον Γιάννη Σκλία.
. 5 Είναι άγνωστη εταιρεία η VoxPop; Η πρώτη εμφάνιση προεκλογικής μέτρησης με πρόθεση ψήφου από τη συγκεκριμένη εταιρεία έγινε στο real.gr. Αναρτήθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 2018 και αφορούσε τις περιφερειακές εκλογές στην Ηπειρο. Επιπλέον, τέλη Μαΐου του 2019 η «ΕφΣυν» δημοσίευσε νέα δημοσκόπηση της VoxPop για τις περιφερειακές εκλογές στην Περιφέρεια Αττικής. «Στο 3,8% η ψαλίδα Πατούλη – Δούρου» είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος της εφημερίδας.
Πόσους θα κλείσει φυλακή;
Δεν είναι μόνο ότι ο υπουργός αδυνατεί να αντιληφθεί την έννοια της διάκρισης των εξουσιών, αφού με τις δημόσια εκπεφρασμένες προγραφές κατά του Documento και του Κ. Βαξεβάνη καθιστά ενόχους όλους τους εκδότες και τους δημοσκόπους. Αν το Documento «παρήγγειλε» έτοιμες δημοσκοπήσεις από τη VoxPop για να επηρεάσει το εκλογικό αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, όπως διατείνεται ο Αδ. Γεωργιάδης, τότε αυτομάτως οι δεκάδες δημοσκοπήσεις που «έχασαν» την εκλογική εκτόξευση του ΣΥΡΙΖΑ το 2012 και έφτασαν στο σημείο την περίοδο του δημοψηφίσματος το 2015 να εντοπίζουν προβάδισμα του «ναι» ή «ντέρμπι» ανάμεσα στις δύο επιλογές είναι προϊόν διαπλοκής μεταξύ των Μέσων και των δημοσκοπικών εταιρειών.
Επιπρόσθετα, αν κατά το σκεπτικό του τηλεδικαστή χωρίς τήβεννο Αδ. Γεωργιάδη ο ιδιοκτήτης της VoxPop Γ. Σκλίας και ο Κ. Βαξεβάνης πρέπει να οδηγηθούν στη φυλακή επειδή τρεις δημοσκοπήσεις έπεσαν έξω, πίσω από τα κάγκελα πρέπει να βρεθούν τόσο ο ιδιοκτήτης του Star όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της MRB Δημήτρης Μαύρος, καθώς στις 9 Μαΐου 2019 προβλήθηκε στο κανάλι δημοσκόπηση που κατέγραφε τη διαφορά ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ για τις ευρωεκλογές στις 5,4 μονάδες. Για την ιστορία, στην ίδια δημοσκόπηση και συγκεκριμένα στο σκέλος της εκτίμησης ψήφου με επιμερισμό προς το κόμμα προέλευσης η Χρυσή Αυγή λάμβανε από 6,4% έως 9,8%, όντας με διαφορά ασφαλείας τρίτο κόμμα.
«Ο Τάκης ήταν παιδί μου»
Εντύπωση προκαλεί η κριτική στελεχών της ΝΔ εξαιτίας της κομματικής ταύτισης του Γ. Σκλία με τον ΣΥΡΙΖΑ. Στην περίπτωση που ο ισχυρισμός εκληφθεί ως τεκμήριο διαφθοράς, τότε ο Τάκης Θεοδωρικάκος πρέπει να μείνει στην ιστορία ως ο πιο διεφθαρμένος δημοσκόπος που υπήρξε ποτέ. Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη και πρώην υπουργός Εσωτερικών είναι κουμπάρος του Χρήστου Καλογρίτσα και υπήρξε συνέταιρος του «εργολάβου με τα βοσκοτόπια» στην GPO. «Θες να πω ότι ήταν συνεταίρος μου ο Θεοδωρικάκος; Προφανώς ήταν. Παιδί μου ήταν. Τον είχα εκεί, τον έκανα διευθυντή, του έδωσα και μετοχές…» κατέθεσε ενώπιον της προανακριτικής επιτροπής ο ιδιοκτήτης της κατασκευαστικής εταιρείας Τοξότης. Σε άλλη συνεδρίαση ο Χρ. Καλογρίτσας αφηγήθηκε ότι μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015 είπε στον νυν υπουργό της ΝΔ: «Πάρε την GPO, κάνε το μαγαζί ό,τι θέλεις, εγώ θα ασχοληθώ με άλλα πράγματα. Εχεις δει ότι ασχολούμαι με τον ΣΥΡΙΖΑ κ.λπ.».
Τούτων δοθέντων, με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται αφενός η εξεταστική επιτροπή που θα συγκροτηθεί –κατά τις πληροφορίες– με αίτημα της ΝΔ προκειμένου να διερευνηθεί εκ νέου η «Καλογριτσιάδα» αλλά και η VoxPop. Φανταζόμαστε ότι ο υπουργός δεν θα μείνει μόνο στη συνεργασία της εν λόγω εταιρείας με το Documento, καθώς σε αυτό το σενάριο ούτε ψηφοφόρος του δεν θα μπορεί να τον υπερασπιστεί. Σίγουρα θα έχει καιρό να τα σκεφτεί μέχρι το ραντεβού που θα δώσουμε όχι στα Γουναράδικα αλλά στην Ευελπίδων.
Οι κρατικές διαφημίσεις στο Documento
Το Documento έχει ήδη ανακοινώσει τα ποσά που έλαβε από τις κρατικές εταιρείες από το 2017 έως το 2019, όταν η κυβέρνηση Μητσοτάκη το απέκλεισε από την κρατική διαφήμιση.