SOS εκπέμπουν οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί του ΟΣΕ και οι εργαζόμενοι της ΕΡΓΟΣΕ μετά τις καθυστερήσεις και το σοβαρό κίνδυνο να χαθούν πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενάμισι χρόνο μετά τις κακοκαιρίες Daniel και Elias, τον Σεπτέμβριο του 2023 στη Θεσσαλία.
Όπως αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους που αφορά τα έργα του σιδηροδρομικού δικτύου, υπάρχει εξαιρετικά σοβαρός κίνδυνος απώλειας πόρων χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης, με αποτέλεσμα είτε την πλήρη ματαίωση των έργων είτε την εκτέλεσή τους από εθνικούς πόρους, εις βάρος άλλων αναγκαίων έργων.
Παράλληλα καλούν «την πολιτική ηγεσία να επανεξετάσει τις επιλογές της και να αναθέσει έστω και τώρα, την δημοπράτηση και επίβλεψη των έργων αυτών στον εκ του νόμου αρμόδιο Διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής, που με τον τρέχοντα σχεδιασμό είναι πλέον οι “Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.”».
Όπως επισημαίνεται, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αντί να αναθέσει σε ΟΣΕ/ΕΡΓΟΣΕ την υλοποίηση των κρίσιμων έργων αποκατάστασης επέλεξε να αντιμετωπίσει το σοβαρότατο αυτό εγχείρημα ως μια απλή εσωτερική διαδικασία του Υπουργείου, οδηγώντας την όλη προσπάθεια σε διαδρομές επικίνδυνες για το δημόσιο συμφέρον.
Παράλληλα εγκαλούν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σημειώνοντας ότι «εκ του αποτελέσματος, τα σιδηροδρομικά έργα βρίσκονται ακόμη σε απόλυτο διαχειριστικό τέλμα, με κορωνίδα της αποτυχίας την προδικαστική προσφυγή που κατατέθηκε κατά των ολιγοπωλιακών πρακτικών που επελέγησαν και επιχειρήθηκαν, με αόριστο αυτή τη στιγμή τον χρονικό ορίζοντα για την ανάθεση τους.»
Όπως αναφέρουν «οι εταιρείες ΟΣΕ -ΕΡΓΟΣΕ με το εξιδεικευμένο επιστημονικό προσωπικό τους αποτελούν τον κύριο μοχλό ανάπτυξης του σιδηροδρομικού τομέα με την καθοριστική συμβολή τους στην ολοκλήρωση πλήθους σιδηροδρομικών έργων (νέες χαράξεις, ανακαινίσεις, αναβαθμίσεις, συντηρήσεις), που έχουν αλλάξει ριζικά το τοπίο στις σιδηροδρομικές μεταφορές».
Και σημειώνουν:
«Οι εταιρείες ΟΣΕ -ΕΡΓΟΣΕ είναι οι μόνες που δύναται να επιταχύνουν τις διαδικασίες ανάθεσης και εκτέλεσης των έργων οριστικής αποκατάστασης στην Θεσσαλία, όπως άλλωστε έπραξε πρόσφατα ο ΟΣΕ , με την προσωρινή αποκατάσταση και απόδοση σε κυκλοφορία του πληγέντος τμήματος Δομοκός – Λάρισα με μονοδρόμηση και ηλεκτροκίνηση, εντός χρονικού διαστήματος σαράντα πέντε (45 ) ημερών» προσθέτουν
Επισημαίνουν χαρακτηριστικά:
- Ενάμισι χρόνο μετά τις θεομηνίες Daniel και Elias, τον Σεπτέμβριο του 2023, η απόπειρα δημοπράτησης των έργων ανάταξης του σιδηροδρόμου επιχειρείται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρακάμπτοντας μέσω νομοθετικής πράξης τον κατά το νόμο αρμόδιο εξειδικευμένο Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής.
- Εκ του αποτελέσματος, τα σιδηροδρομικά έργα βρίσκονται ακόμη σε απόλυτο διαχειριστικό τέλμα, με κορωνίδα της αποτυχίας την προδικαστική προσφυγή που κατατέθηκε κατά των ολιγοπωλιακών πρακτικών που επελέγησαν και επιχειρήθηκαν, με αόριστο αυτή τη στιγμή τον χρονικό ορίζοντα για την ανάθεση τους.
- Σε κάθε περίπτωση ελλοχεύει εξαιρετικά σοβαρός κίνδυνος απώλειας πόρων χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης, με αποτέλεσμα είτε την πλήρη ματαίω των έργων είτε την εκτέλεσή τους από εθνικούς πόρους, εις βάρος άλλων αναγκαίων έργων. • Σήμερα η κυκλοφορία στις πληγείσες περιοχές αφενός μεν στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη διεξάγεται μέσω προσωρινών αποκαταστάσεων με βραδυπορίες, αφετέρου δε ανεστάλη επ’ αόριστον στους κλάδους Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα και Λάρισα – Βόλος, αποδυναμώνοντας περαιτέρω τη θέση του σιδηροδρόμου στην αγορά των χερσαίων μεταφορών.
Daniel by Website Documento on Scribd
Διαβάστε επίσης:
Έγκλημα Τέμπη: Δύο χρόνια πριν ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρίστανε τον… εμπειρογνώμονα (Video)