Ιταλογερμανικός καβγάς για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Ιταλογερμανικός καβγάς για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Εξ αποστάσεως λεκτική σύγκρουση εξελίχθηκε σήμερα ανάμεσα στον Γερμανό υπουργό Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ και τον Ιταλό ομόλογό του Γκρατσιάνο Ντελρίο.

Σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Bild on Sonntag, ο Ντόλμπριντ τόνισε, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ansa, ότι «οι ιταλικές αρχές γνώριζαν εδώ και μήνες πως η Fiat Chrysler, «κατά την άποψη των ειδημόνων μας, χρησιμοποιούσε παράνομο σύστημα που έσβηνε την μηχανή». Η αναφορά είναι στην πιθανότητα να χρησιμοποίησε και η Fiat Chrysler λογισμικό το οποίο μπορεί να παραποίησε, μειώνοντάς τα τεχνητά, τα επίπεδα εκπομπών αερίων των αυτοκινήτων της.

Σύμφωνα με τον Γερμανό υπουργό, η Fca «δεν θέλησε να δώσει τις πρέπουσες εξηγήσεις» και κατά συνέπεια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «πρέπει να εγγυηθεί» την απόσυρση κάποιων μοντέλων της.

«Στην Ιταλία δεν υπάρχει καμία ψυχολογική υποτέλεια έναντι των αυτοκινητοβιομηχανιών» και «σε ό,τι αφορά τις εκπομπές αερίων είμαστε πολύ αυστηροί», απάντησε ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γκρατσιάνο Ντελρίο σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Corriere della Sera. Πρόσθεσε δε, ότι «το σύστημα “defeat device”, το οποίο φέρεται να χρησιμοποίησε η Volkswagen, απαγορεύεται από τον νόμο».

O Ιταλός υπουργός δηλώνει επίσης πως «υπάρχουν κάποια άλλα συστήματα, τα οποία χρησιμεύουν για την προστασία της μηχανής και ενεργοποιούνται υπό ορισμένες συνθήκες». «Είναι αυτά για τα οποία ζητήθηκαν εξηγήσεις από την Fca, αλλά είναι νόμιμα».

O Ιταλός υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης Κάρλο Καλέντα, σε δήλωσή του στο τηλεοπτικό δίκτυο La7, υπογράμμισε ότι «καλά θα κάνει το Βερολίνο να ασχοληθεί με την Volkswagen». Κατά την άποψη του Καλέντα «οι αμερικανικές αρχές, αρμόδιες για τον έλεγχο των εκπομπών αερίων των αυτοκινήτων, συνήθως είναι αρκετά ανεξάρτητες. Αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να δει κανείς όλα τα επίσημα έγγραφα και στοιχεία».

Documento Newsletter