Ιτάι Γκραντέλ: «Έτσι αποκάλυψα το μεγάλο ριφιφί στο Βρετανικό Μουσείο» – Στο Docville την Κυριακή με το Documento

Ιτάι Γκραντέλ: «Έτσι αποκάλυψα το μεγάλο ριφιφί στο Βρετανικό Μουσείο» – Στο Docville την Κυριακή με το Documento

Ο  Δανός πανεπιστημιακός και έμπορος έργων τέχνης που αποκάλυψε την κλοπή 2.000 αρχαιοτήτων από  το Βρετανικό Μουσείο, μας μιλάει για το σκάνδαλο που κλόνισε το παγκόσμιο κύρος του πανίσχυρου ιδρύματος, το οποίο μέχρι σήμερα χρησιμοποιούσε το επιχείρημα ότι εκεί  οι ξένοι θησαυροί είναι απόλυτα ασφαλείς.  Διηγείται τον Γολγοθά που πέρασε για να πείσει το Βρετανικό Μουσείο ότι πρέπει να πάρουν σοβαρά υπόψιν τις καταγγελίες του-ήδη από το 2021- οι οποίες τελικά οδήγησαν στην παραίτηση του διευθυντή και του αναπληρωτή διευθυντή του Μουσείου. Συνέντευξη στις Κατερίνα Αγγελιδάκη, Χρυσούλα Παπαΐωάννου.

 «Δεν πίστεψα ποτέ ότι ο ελληνικός και ο τουρκικός λαός είναι εχθροί».  Ο Ζουλφί Λιβανελί είναι ένας απ’ τους σημαντικότερους Τούρκους διανοούμενους, μίλησε στον Αντώνη Μποσκοΐτη για «όσα μας ενώνουν» αλλά και όσα φαινομενικά μας χωρίζουν, λίγες ημέρες πριν τη συναυλία του με την Μαρία Φαραντούρη, την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο με τίτλο «Όσα μας ενώνουν».

«Κύριοι, πρόκειται για ληστεία». Με αφορμή το σκάνδαλο της κλοπής αρχαιοτήτων από υπάλληλο του Βρετανικού Μουσείου η Ηλέκτρα Ζαργάνη θυμίζει τις πιο εντυπωσιακές αρπαγές έργων τέχνης, από την εξαφάνιση της «Τζοκόντα, μέχρι την κλοπή της «Κραυγής» του Μουνκ και της «Γέννησης» του Καραβάτζιο, που μοιάζουν βγαλμένες από σενάριο χολιγουντιανής υπερπαραγωγής.

Για μια χλαμύδα αδειανή. Υπάρχουν στ’ αλήθεια θεατές που ονειρεύονται την αναβίωση του χιτώνα στην Επίδαυρο ή μήπως οι δήθεν πρωτοποριακές παραστάσεις απλώς κούρασαν τον κόσμο; «Έτσι, παρά το γεγονός πως οι Λακεδαιμόνιοι οπλίτες πολεμούσαν με κόκκινη χλαμύδα, στο εστιατόριο Λεωνίδας δημοφιλέστερη εντράδα είναι η χλαμυδοφοβία-ενώ στη ντίσκο «Καπάκι» σερβίρεται το ανάλογο εξορκιστικό κοκτέιλ», γράφει ο κριτικός θεάτρου και συγγραφέας Ηρακλής Λογοθέτης.

Hollywoodstories: Με αφορμή τη συμπλήρωση φέτος 20 χρόνων από το θάνατο Ελία Καζάν, η Έμυ Ντούρου σταχυολογεί στιγμές από τη ζωή του ξεφυλλίζοντας  την αυτοβιογραφία του σπουδαίου σκηνοθέτη που έγραψε ιστορία στην 7η τέχνη και στο θέατρο αλλά  συνδέθηκε με τον μακαρθισμό.

Το Σύντομο Καλοκαίρι της Αναρχίας. Ο Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης γράφει για δύο κορυφαία βιβλία («Το Σύντομο Καλοκαίρι της Αναρχίας» του Χανς Μάγκνους Έντσενσμπεργκερ και «Αβέβαιη Δόξα» του Ζοάν Σάλες),  πολύ διαφορετικά μεταξύ τους, αλλά στον ίδιο ιστορικό καμβά, αυτόν του Ισπανικού Εμφυλίου, που «κυριάρχησαν στις συζητήσεις μας μες στον καύσωνα και τα ζοφερά μερόνυχτα των πυρκαγιών, και μας ανακούφισαν, μας δρόσισαν, μας τόνωσαν».

Συνεδρία ψυχανάλυσης στην … κουζίνα. Η δεύτερη σεζόν της δημοφιλούς σειράς, «The Bear»  μας βάζει πιο βαθιά στο χάος της ζωής των master chef. Ο Κωνσταντίνος Καΐμάκης γράφει για μία από τις καλύτερες- και πιο γευστικές αναμφίβολα- αμερικανικές τηλεοπτικές σειρές των τελευταίων ετών.

Ιστορίες εγκλεισμού και ελευθερίας. Με τα εγκαίνια της έκθεσης «Η ελευθερία του εγκλεισμού» και δημιουργίες του σπουδαίου εικαστικού Γιώργου Ξένου, άνοιξε για πρώτη φορά, μετά από χρόνια για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού, ο χώρος της νότιας πτέρυγας στις πρώην φυλακές της Αίγινας. Η Ηλέκτρα Ζαργάνη είδε την έκθεση και θυμίζει την ιστορία του κτιρίου που ξεκίνησε ως ορφανοτροφείο επί Καποδίστρια και από το 1880 λειτούργησε ως φυλακή «υψίστης ασφαλείας» ποινικών και πολιτικών κρατουμένων.

Το φιλμ «75 Μέρες» του Μαρκ Ρομέρο που κυκλοφορεί στις ελληνικές αίθουσες από τις 7 Σεπτεμβρίου αφηγείται την ιστορία ενός ανατριχιαστικού εγκλήματος που συγκλόνισε την Ισπανία στα 90ς . Του Κωνσταντίνου Καΐμάκη.

Κυκλοφόρησε ένα πολύ ιδιαίτερο κινηματογραφικό σάουντρακ από το σοφτ πορνό των 70s «Στο δρόμο του θεού» (1982) του Δημήτρη Αρβανίτη. Μπορεί η ταινία να είναι ήσσονος σημασίας, όχι όμως και η μουσική που έγραψαν γι’ αυτήν ο κιθαρίστας και συνθέτης Κώστας Στρατηγόπουλος από κοινού με τον Βασίλη Δερτιλή του ελληνικού art rock συγκροτήματος Apocalypsis. Του Αντώνη Μποσκοΐτη.

Documento Newsletter