Το γεγονός ότι ο πιλότος του μοιραίου ελικοπτέρου που οδήγησε στον θάνατο μεταξύ άλλων και τον πρόεδρο του Ιράν Εμπραχίμ Ραϊσί, δεν πρόλαβε καν να στείλει σήμα κινδύνου, επισημαίνει μιλώντας στο Al Jazeera ο αεροπορικός αναλυτής Κάιλ Μπέιλι.
Όπως αναφέρει, αυτό δείχνει «σοβαρό πρόβλημα ελέγχου».
Συγκεκριμένα, ο Μπέιλι αναφέρει ότι εάν ένα ελικόπτερο έχει ένα σοβαρό τεχνικό πρόβλημα κατά τη διάρκεια της πτήσης, το πρώτο καθήκον του πιλότου είναι «να κρατήσει το αεροπλάνο στον αέρα, ενώ οι επικοινωνίες είναι το δευτερεύον».
Ο Μπέιλι πρόσθεσε: «Βασικά δεν είδαμε καμία επικοινωνία γιατί ο πιλότος ήταν πιθανώς επικεντρωμένος στην προσγείωση του ελικοπτέρου ή στο να το κρατήσει στον αέρα».
«Φαίνεται από το ότι το ελικόπτερο είναι κομμένο στα δύο, ότι ο ουραίος έλικας πιθανότατα κόπηκε Αυτό θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα της πρόσκρουσης της κύριας λεπίδας του έλικα στην ουρά».
Τόνισε μάλιστα ότι αυτό θα είχε προκληθεί από αεροδυναμικές δυνάμεις που δημιουργήθηκαν όταν ο πιλότος έκανε ελιγμούς για να προσγειώσει το ελικόπτερο ή πιθανώς λόγω τεχνικού προβλήματος.
Μια άλλη πιθανότητα, είπε, είναι η τεχνική αστοχία του ουραίου έλικα.
«Αν δούμε αυτή τη σπειροειδή κίνηση όπου τα ελικόπτερα περιστρέφονται κατά 360 μοίρες, δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα, αυτό θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι ο ουραίος έλικας απέτυχε και θα ήταν εκτός ελέγχου».
Ο Μπέιλι είπε ότι οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και το ορεινό έδαφος θα μπορούσαν επίσης να έχουν συμβάλλει στη θανατηφόρα συντριβή».
Διαβάστε επίσης:
Ο Άρειος Πάγος πλυντήριο µαφιόζων
Σλοβακία: Ενδείξεις ότι ο δράστης της απόπειρας δολοφονίας κατά του Φίτσο «δεν ενήργησε μόνος»
«Γαλάζιες» κωλοτούμπες στα νερά των Πρεσπών – Κάθε ακροατήριο και άλλη γλώσσα από τον Μητσοτάκη
Βομβαρδισμοί χωρίς έλεος στη Γάζα – Ο Μπάιντεν λέει ότι εργάζεται για «νέα λύση δύο κρατών»