Initiative Media: Η εταιρία που μοιράζει τα €11 εκατ. του Δημητριάδη

Η προσήλωση της κυβέρνησης στην επικοινωνία αντί για την ουσία έχει κοστίσει εν μέσω πανδημίας συνολικά 32 εκατ. ευρώ στα δημόσια ταμεία.

Η απαλλαγή των καναλαρχών από την ετήσια καταβολή της δόσης για τις άδειες στέρησε κρατικά έσοδα ύψους 21 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» συμπληρώνει το υπόλοιπο ποσό. Η συνειδητή άρνηση ουσιαστικής στήριξης του ΕΣΥ απαντάται από το Μέγαρο Μαξίμου με άφθονη επικοινωνία περί ατομικής ευθύνης και εθελοντικής μείωσης της βουλευτικής αποζημίωσης. Τα μπάνια σε άδειες παραλίες και οι συνταξιούχοι στις ουρές των τραπεζών που καταγγέλλονται ως «ασυνείδητοι» αντί για όσους δεν δρουν προληπτικά για το αναμενόμενο είναι πτυχές της μιντιακής συνθήκης που επιβάλλεται οριζοντίως και καθέτως. Και δη σε καθεστώς καραντίνας.

Αντιλαμβανόμενη την πιθανότητα εκτροχιασμού λόγω επιθετικότητας της Covid-19 σε συνδυασμό με την ιδεοληπτική επιμονή στα υγειονομικά «μπαλώματα», η κυβέρνηση εξασφάλισε ανάλογη μιντιακή θωράκιση μέσω κρατικού χρήματος. Κατά παράβαση κείμενων διατάξεων και του κοινού περί δικαίου αισθήματος, ο διευθυντής του πρωθυπουργικού γραφείου και ανιψιός του Κυριάκου Μητσοτάκη Γρηγόρης Δημητριάδης δέσμευσε 11 εκατ. ευρώ για «υπηρεσίες επικοινωνίας» και «υλοποίηση εκστρατείας για την αποτροπή της διασποράς του κορονοϊού». Για την κατανομή του ποσού στα Μέσα, εξαιρουμένου του Documento, το Μέγαρο Μαξίμου ανέθεσε –με το αζημίωτο– τον ρόλο του μεσάζοντα στην Initiative Media. Γιατί όμως στη συγκεκριμένη εταιρεία επικοινωνίας; Εγινε πρόσκληση ενδιαφέροντος σε άλλες προτού κλείσει η συμφωνία;

Είναι ερωτήματα τα οποία δεν μπόρεσε να απαντήσει στο Documento ο Στέλιος Πέτσας, παραπέμποντας στη μακροσκελή ανακοίνωσή του για το περιορισμένο φιλότιμο των ΜΜΕ. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος οφείλει να απαντήσει ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της συγκεκριμένης εταιρείας. Ποια είναι αυτή η υπηρεσία που μόνο η Initiative προσφέρει; Εάν τα ερωτήματα μείνουν αναπάντητα, η ανάθεση καθίσταται έωλη στην περίπτωση που κάποιος κινήσει ένδικα μέσα. Παράλληλα, παράγοντες της αγοράς συνδέουν τον όμιλο στον οποίο ανήκει η εταιρεία με τη σκιώδη υπόθεση των κουπονιών των σουπερμάρκετ Μαρινόπουλος που διανέμονταν με το «Πρώτο Θέμα», ενώ δημοσιεύματα προκαλούν υποψίες για τις πρακτικές της Initiative.

«ΚΕΕΛΠΝΟ Νο 2»

Με ένα επιθετικό δημοσίευμα που εμπεριέχει πολλά και αιχμηρά υπονοούμενα ο εκδότης της «FM Voice» Νίκος Μανεσιώτης ζητά να απαντηθεί αρμοδίως αν η Initiative «θα πάρει επιστροφή – επιβράβευση από τα media για τη διαφήμιση των 11 εκατομμυρίων». «Αν γίνει η δουλειά μέσω της… κανονικότητας των media shop, θα πάρει γύρω στο 1 εκατ. ευρώ. Το 10%» προειδοποιεί.

«ΚΕΕΛΠΝΟ Νο 2: Η Initiative, η Unilever και το… 10% των 11 εκατομμυρίων» τιτλοφορείται το δημοσίευμα, στο οποίο αφήνονται υπαινιγμοί προς την εταιρεία επικοινωνίας για «συζύγους και υπουργούς», «τηλεοπτικές περσόνες και εμπορικές διευθύντριες εκδοτικών σχημάτων που έχουν φαλιρίσει», «τον Μαρινόπουλο της αδελφής… ανταγωνίστριας εταιρείας», «τριγωνικές σχέσεις», «κατηγορίες περί ξεπλύματος μαύρου χρήματος», «φορολογικές εκκρεμότητες», «τις καταγγελίες στη Νέα Υόρκη για την οικονομική διαχείριση στην Initiative». Επίσης ο Ν. Μανεσιώτης απηύθυνε ευθέως ερώτημα προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Μιχάλη Γκάλγκο για τη σχέση της Initiative με το «σκάνδαλο Unilever». «Ρωτήστε τον, επίσης, για τη δικαστική διερεύνηση του σκανδάλου σε ΗΠΑ και Ελλάδα. Πού κατέληξε και αν ολοκληρώθηκε» σημειώνει. Το θέμα είχε απασχολήσει κι άλλα οικονομικά Μέσα.

Unilever, Initiative, capital.gr

Με διαδοχικά ρεπορτάζ τον Ιούλιο του 2017 το capital.gr επέμενε ότι οι μαζικές αποχωρήσεις πρωτοκλασάτων στελεχών από την Ελαΐς-Unilever Hellas σε συνάρτηση με τον εσωτερικό έλεγχο που διεξήγαγε στην εταιρεία το front office της Ernst & Young ανέδιδαν οσμή σκανδάλου. Κατά τα δημοσιεύματα η υπόθεση αφορούσε την εξαγορά του brand των παγωτών της ΕΒΓΑ από τη Unilever και σχετιζόταν με τον αριθμό, την αποτίμηση των ψυγείων αλλά και των παγίων. Υπήρχε ακόμη μία πτυχή που αφορούσε ζητήματα διαφημιστικής δαπάνης.

«Στην αγορά ακούγεται έντονα ότι υπάρχει ζήτημα και με τη διαχείριση και κατανομή των διαφημιστικών κονδυλίων της εταιρείας στην Ελλάδα, κάτι το οποίο γίνεται βάσει συγκεκριμένων διαδικασιών που ορίζει η Unilever σε συνεργασία με την εταιρεία media. Με βάση αυτήν τη φημολογία, συγκεκριμένα πρόσωπα μέσω “θυγατρικής” εταιρείας media shop είχαν έρθει σε συμφωνία με στελέχη Μέσων Ενημέρωσης και διοχέτευαν σε αυτά μεγάλο μέρος της διαφημιστικής πίτας μέσω υπερτιμολογήσεων και πιστωτικών» αναφέρεται στο ρεπορτάζ. Κατά τα δημοσιεύματα της «FM Voice» και όχι μόνο, η εταιρεία επικοινωνίας με την οποία συνεργαζόταν η Unilever είναι η Initiative.