Ιδού τα αγαπημένα brands των ψηφιακών απατεώνων

Ιδού τα αγαπημένα brands των ψηφιακών απατεώνων

Τα εμπορικά σήματα των Microsoft, Google και LinkedIn μιμήθηκαν κυρίως το πρώτο τρίμηνο του 2024 όσοι επιχείρησαν να υποκλέψουν μέσω phishing προσωπικά στοιχεία χρηστών

Οστόχος των ψηφιακών απατεώνων είναι η εξαπάτηση των χρηστών με στόχο το άμεσο ή έμμεσο όφελος. Ενας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους για να το πετύχουν αυτό είναι η χρήση γνωστών brands που ο χρήστης χρησιμοποιεί στην καθημερινότητά του προκειμένου να του κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή διαπιστευτήρια πληρωμών.

Ετσι, με βάση τη σχετική έρευνα της Check Point, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 η Microsoft συνέχισε να είναι το εμπορικό σήμα που μιμήθηκαν περισσότερο στις επιθέσεις phishing, αντιπροσωπεύοντας το εντυπωσιακό 38% όλων των προσπαθειών.

Η Google κατέλαβε το 11% από την προηγούμενη τρίτη θέση. Το

LinkedIn σημείωσε άνοδο στην τρίτη θέση με 11%, ενώ σημαντική άνοδο σημείωσε η Airbnb στη 10η θέση, πιθανότατα λόγω της περιόδου του Πάσχα που συνδέεται με αυξημένα ταξίδια και κρατήσεις για διακοπές.

Ο τομέας της τεχνολογίας παρέμεινε αυτός που προτιμούν περισσότερο για να επιχειρούν brand phishing, ακολουθούμενος από τα κοινωνικά δίκτυα και τις τράπεζες.

Οι κορυφαίες μάρκες phishing για το πρώτο τρίμηνο του 2024 ήταν οι εξής:

01 Microsoft (38%)

02 Google (11%)

03 LinkedIn (11%)

04 Apple (5%)

05 DHL (5%)

06 Amazon (3%)

07 Facebook (2%)

08 Roblox (2%) 09 Wells Fargo (2%)

10 Airbnb (1%)

Στις επιθέσεις ηλεκτρονικού «ψαρέματος» μάρκας οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο μιας γνωστής φίρμας χρησιμοποιώντας παρόμοιο domain ή διεύθυνση URL και σχεδιασμό ιστοσελίδας. Ο σύνδεσμος προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να αποσταλεί στοχευμένα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματος κειμένου, ο χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί κατά τη διάρκεια της περιήγησης στον ιστό ή μπορεί να ενεργοποιηθεί από μια δόλια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που αποσκοπεί στην κλοπή των διαπιστευτηρίων των χρηστών, των στοιχείων πληρωμής ή άλλων προσωπικών πληροφοριών.

Documento Newsletter