Ιαπωνία: «Συνεχίστε την προσέγγιση» – Τι αποκαλύπτουν συνομιλίες λίγο πριν τη σύγκρουση των αεροσκαφών

Ιαπωνία: «Συνεχίστε την προσέγγιση» – Τι αποκαλύπτουν συνομιλίες λίγο πριν τη σύγκρουση των αεροσκαφών

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως σχετικά με τα αίτια της σύγκρουσης των δύο αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο.

Οι 379 επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος της πτήσης JAL516 εκκένωσαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα το φλεγόμενο αεροσκάφος Α-350, ωστόσο οι 5 από τους 6 επιβάτες του μικρότερου αεροσκάφους της ακτοφυλακής δεν πρόλαβαν να πράξουν το ίδιο, αφήνοντας την τελευταία τους πνοή. Αντίθετα, ο πιλότος του εν λόγω αεροσκάφους νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση.

Οι συνομιλίες ασυρμάτου – πύργου ελέγχου

Η Μητροπολιτική Αστυνομία του Τόκιο ερευνά από την πλευρά της αν το δυστύχημα προκλήθηκε από ανθρώπινη αμέλεια, όπως μετέδωσαν ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, ανάμεσά τους το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo και το Nikkei Asia.

Το κύριο ερώτημα που ανακύπτει είναι εάν το Airbus της Japan Airlines είχε άδεια να προσγειωθεί. Όταν ρωτήθηκε σχετικά στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, αξιωματούχος της αεροπορικής εταιρείας απάντησε: «Με βάση τα όσα έχουμε κατανοήσει, είχε δοθεί (άδεια)».

Οι συνομιλίες μέσω ασυρμάτου μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πιλότων της πτήσης JAL516, τις οποίες είδε το AFP μέσω του ιστότοπου LiveATC.net, φαίνεται να το επιβεβαιώνουν.

«Japan 516, συνεχίστε την προσέγγιση», είχε δηλώσει χθες ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας στις 17:43 (τοπική ώρα, 10:43 ώρα Ελλάδας), δηλαδή τέσσερα λεπτά πριν από τη μοιραία σύγκρουση.

Σύμφωνα με το ιαπωνικό δίκτυο ΝΗΚ, το οποίο επικαλείται πηγές στο υπουργείο Μεταφορών, ο πύργος ελέγχου θα έπρεπε να έχει ζητήσει από το αεροσκάφος της ακτοφυλακής να περιμένει στον διάδρομο απογείωσης.

Η Japan Airlines, η ακτοφυλακή και το υπουργείο Μεταφορών αρνούνται να σχολιάσουν περαιτέρω για την υπόθεση.

«Πιθανό το ανθρώπινο λάθος»

Εκπρόσωπος της αστυνομίας δήλωσε ότι έχει συσταθεί ειδική μονάδα η οποία ερευνά τον διάδρομο προσγείωσης- απογείωσης και σκοπεύει να πάρει καταθέσεις από τους εμπλεκόμενους.

«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έγινε ανθρώπινο λάθος», δήλωσε ο Χιρογιούκι Κομπαγιάσι πρώην πιλότος της JAL. «Σε γενικές γραμμές επιτρέπεται μόνο σε ένα αεροσκάφος να εισέλθει στον διάδρομο, αλλά, παρά το γεγονός ότι δόθηκε άδεια προσγείωσης, το αεροσκάφος της ακτοφυλακής βρισκόταν στον διάδρομο», πρόσθεσε.

Εξάλλου ομάδα Γάλλων εμπειρογνωμόνων της Υπηρεσίας Ερευνών και Αναλύσεων (BEA) πολιτικής αεροπορίας αναμένεται στην Ιαπωνία, προκειμένου να συμβάλει στην έρευνα για τη σύγκρουση. Η γαλλική BEA συμμετέχει στις τεχνικές έρευνες σε ατυχήματα που συμβαίνουν στο εξωτερικό, ως υπηρεσία της χώρας κατασκευής του αεροσκάφους.

Και η Airbus ανακοίνωσε ότι θα στείλει ομάδα ειδικών για να προσφέρουν «τεχνική βοήθεια» στο ιαπωνικό Γραφείο Ασφάλειας Μεταφορών (JTSB), που είναι αρμόδιο για την έρευνα.

Διαβάστε επίσης: Ιαπωνία: Η στιγμή που το φλεγόμενο αεροσκάφος κόβεται στα δύο – Συγκλονιστικές εικόνες (Video)

Ιαπωνία: «Είδα σπίθες και την καμπίνα γεμάτη με καπνούς» – Σοκάρουν οι μαρτυρίες επιβατών του αεροσκάφους A350 (Videos)

Ιαπωνία: Βίντεο τρόμος μέσα από το φλεγόμενο αεροσκάφος της Japan Airlines (Video)

Ιαπωνία: Η στιγμή που επιβάτες εγκαταλείπουν το αεροσκάφος της Japan Airlines (Video)

Documento Newsletter