Πρόσφατα δημοσιεύτηκε η είδηση ότι εγκρίθηκε μια χορευτική παράσταση στο Ηρώδειο, στις 13 Ιουνίου, υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε συνεργασία με τον διάσημο οίκο μόδας Louis Vuitton. Τελικά ο Δημήτρης Παπαϊωάννου θα επιμεληθεί καλλιτεχνικά όχι ακριβώς μια χορευτική παράσταση αλλά μια πριβέ εκδήλωση για την παρουσίαση μιας high-end συλλογής κοσμημάτων. Η βραδιά θα έχει σχεδόν κλειστές πόρτες για το ελληνικό κοινό, με 150 εκλεκτούς καλεσμένους της «καλής κοινωνίας» από το εξωτερικό. Η εμπορευματική χρήση του Ηρωδείου διαχρονικά και δικαιολογημένα προκαλεί αντιδράσεις. Όλοι θυμόμαστε τον σάλο που είχε ξεσπάσει όταν ο Σάκης Ρουβάς διαφήμισε με ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα ένα πολυτελές τζιπ και μάλιστα χωρίς άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού.
Το πιο μεγάλο ερώτημα πάντως για το επερχόμενο event προκύπτει από τον κλειστό χαρακτήρα της εκδήλωσης. Εχει σημασία με ποιο κριτήριο γίνονται οι επιλογές για το Ηρώδειο από τους αρμόδιους φορείς. Η 60χρονη μουσική προσφορά του σπουδαίου συνθέτη Χρήστου Λεοντή «επιβραβεύτηκε» με τον αποκλεισμό του από τις εκδηλώσεις του φεστιβάλ Αθηνών − Επιδαύρου το καλοκαίρι του 2023. Η καλλιτεχνική διεύθυνση επικαλέστηκε ότι δεν ταίριαζε με τον προγραμματισμό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα μουσεία και οι εμβληματικοί αρχαιολογικοί χώροι δεν γίνεται να μετατραπούν σε… πασαρέλες και σε κέντρα για πολυτελή δείπνα και δεξιώσεις – όποιο κι αν είναι το καλλιτεχνικό ένδυμα και η αισθητική αποτύπωση κάθε εκδήλωσης. Πρόσφατα ο αρχαιολογικός χώρος και το Μουσείο της Αρχαίας Αγοράς Αθηνών παραχωρήθηκαν για κλειστή τελετή απονομής αρχιτεκτονικού βραβείου, με ομιλήτρια και τη σύζυγο του Κυριάκου Μητσοτάκη. Την επόμενη μέρα η είδηση σε πολλά ΜΜΕ ήταν η «κάπα με τις παγέτες» και το «μπλε deux pieces» που επέλεξε να φορέσει. Αυτό τα λέει όλα.