ΗΠΑ: Ο εντοπισμός μαθητών με προβληματική συμπεριφορά, θα αποτρέψει τις επιθέσεις στα σχολεία

ΗΠΑ: Ο εντοπισμός μαθητών με προβληματική συμπεριφορά, θα αποτρέψει τις επιθέσεις στα σχολεία

Αρκετές από τις αιματηρές επιθέσεις σε δημόσια σχολεία των ΗΠΑ θα είχαν αποφευχθεί αν είχαν εντοπιστεί από πριν οι μαθητές που προκαλούσαν κάποιου είδους ανησυχία, σύμφωνα με το συμπέρασμα αναφοράς της Μυστικής Υπηρεσίας των ΗΠΑ.

Όπως επισημαίνεται στην ίδια αναφορά, όσοι πραγματοποίησαν τις επιθέσεις εκδήλωναν συχνά προβληματική συμπεριφορά, η οποία θα έπρεπε να είχε αναφερθεί στις αρχές.

Το αντικείμενο της έρευνας που έγινε δεν περιορίστηκε μόνο στα περιστατικά επιθέσεων με όπλα, αλλά και σε άλλες προβληματικές συμπεριφορές, όπως, επιθέσεις με μαχαίρια, ενώ τα συμπεράσματα της, ενίσχυσαν προηγούμενες έρευνες γύρω από τους προβληματικούς μαθητές και τα σημάδια επιθετικότητας που εκδήλωσαν πριν προχωρήσουν στις αιματηρές επιθέσεις μαζικής βίας, στα σχολεία τους.

Η Μυστική Υπηρεσία των ΗΠΑ έχει ως πρωταρχική αποστολή την προστασία του Αμερικανού προέδρου, αλλά κι άλλων εκλεγμένων αξιωματούχων, ενώ έχει αναλύσει τα στοιχεία για την βία στα αμερικανικά σχολεία από το 1999. Την χρονιά εκείνη έγινε η επίθεση στο γυμνάσιο του Κολοράντο (Columbine High School).

Η τελευταία αναφορά της ίδιας υπηρεσίας επικεντρώνεται στην δεκαετία μεταξύ του 2008 και του 2017.

Στην αναφορά δεν συμπεριλαμβάνεται η πιο αιματηρή επίθεση που έγινε σε γυμνάσιο, με συνέπεια τον θάνατο 17 μαθητών (Stoneman Douglas High School) στο Πάρκλαντ της Φλόριντα.

Η επίθεση αυτή, έγινε από έναν ένοπλο στις 14 Φεβρουαρίου του 2018.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, σε 41 περιπτώσεις στοχευμένης σχολικής βίας από το νηπιαγωγείο μέχρι και το λύκειο, όλοι αυτοί που έκαναν τις επιθέσεις είχαν εκδηλώσει ύποπτες συμπεριφορές στις σχέσεις τους με το κοινωνικό τους περιβάλλον, ενώ σχεδόν όλοι τους, είχαν αρνητικές εμπειρίες από το οικογενειακό τους περιβάλλον.

Οι περισσότεροι από τους ενόπλους είχαν πολλαπλά κίνητρα όπως εντόπισε η αναφορά. Το πιο κοινό κίνητρο ήταν η αντιπαράθεση με κάποιον συμμαθητή τους. Στο 83% των ενόπλων, η αντιπαράθεση αυτή, ήταν τουλάχιστον ένα μερικό κίνητρο, ενώ σε ποσοστό 61% ήταν το βασικό κίνητρο.

Η Μυστική Υπηρεσία των ΗΠΑ χρησιμοποιεί συχνά “ένα μοντέλο αξιολόγησης απειλής” προκειμένου να εντοπίσει υπόπτους που θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε απειλή για τον πρόεδρο των ΗΠΑ.

Η ίδια υπηρεσία συνιστά στα σχολεία να υιοθετήσουν μία παρόμοια προσέγγιση, ώστε να αποφευχθούν περιστατικά εκδήλωσης μαζικής βίας.

Αρκετά δημόσια σχολεία και κολέγια κατά την τελευταία 20ετία υιοθέτησαν την πρακτική των λεγόμενων ομάδων παρέμβασης συμπεριφοράς, ώστε να εντοπίσουν προβληματικούς μαθητές.

Στις 41 επιθέσεις που εξετάστηκαν από την Μυστική Υπηρεσία των ΗΠΑ, με την εμπλοκή ενός μαθητή ή ενός πρώην μαθητή, οι επιθέσεις σε ποσοστό 61% έγιναν με όπλα, ενώ στο ποσοστό που υπολείπεται, οι επιθέσεις έγιναν με κάποιο είδους αιχμηρού αντικειμένου ή μαχαιριού.

Ως προβληματική συμπεριφορά των μαθητών που έκαναν τις επιθέσεις εντοπίστηκε η απειλή κατά του μαθητή που ήταν ο πρωταρχικός τους στόχος ή η προειδοποίηση ότι θα ασκήσουν βία, π.χ. μέσω ενός βιντεοσκοπημένου μηνύματος.

Σε αρκετές περιπτώσεις, κάποιος είχε παρατηρήσει την συμπεριφορά αυτή, αλλά δεν την ανέφερε στις αρχές, όπως εντόπισε η ίδια έρευνα.

ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ετικέτες

Documento Newsletter