ΗΠΑ: Η νέα επικοινωνιακή πολιτική του Τραμπ είναι να βγαίνει στον «αέρα» όλων των καναλιών!

ΗΠΑ: Η νέα επικοινωνιακή πολιτική του Τραμπ είναι να βγαίνει στον «αέρα» όλων των καναλιών!

“Πήγαινε να οργώσεις την χώρα,” είπε ο συμπαρουσιαστής της εκπομπής “Fox&Friends” στον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, καθώς οι δύο τους ολοκλήρωναν μία 47λεπτή τηλεφωνική συνέντευξη.

Η συνέντευξη αυτή, τελείωσε με τον πρόεδρο Τραμπ να εύχεται ευτυχισμένα γενέθλια στον πατέρα της συμπαρουσιάστριας της ίδιας εκπομπής, Έϊνσλι Ίρχαρντ.

Όπως φαίνεται, ο πρόεδρος Τραμπ και οι παρουσιαστές της εκπομπής, είχαν ένα νέο πεδίο επικοινωνιακής στρατηγικής να καλύψουν, σχολιάζει το “Politico.”

Είχαν περάσει μόλις λίγες ώρες, από την συνέντευξη του προέδρου Τραμπ, στην παρουσιάστρια Σάνον Μπριμ του Fox News, στις 23:00 το βράδυ της Τετάρτης.

Ο Αμερικανός πρόεδρος έχει δραστηριοποιηθεί άμεσα στο πλαίσιο του προεκλογικού αγώνα για τις ενδιάμεσες εκλογές στο Κογκρέσο, που θα πραγματοποιηθούν στις 6 Νοεμβρίου.

Έτσι, μετά την τηλεφωνική συνέντευξή του στην εκπομπή “Fox&Friends” ο Τραμπ μίλησε στους δημοσιογράφους στο Οβάλ Γραφείο, δηλώνοντας μεταξύ άλλων, ότι δεν έχει σχέδια να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ, Τζερόμ Πάουελ, παρά τα σχόλια που έκανε ασκώντας κριτική στην απόφαση του Πάουελ, να προχωρήσει σε αύξηση των επιτοκίων.

Αυτό συνέβη, πριν από την συνάντηση που είχε με τον Κένι Γουέστ, ο οποίος μέσα σε ένα δεκάλεπτο μονόλογο είπε ότι ο πρόεδρος Τραμπ “είναι ο προσωπικός του ήρωας.” Ο Γουέστ είπε επίσης, πως ο Τραμπ “ίσως δεν φαντάζονταν ότι θα είχε έναν φανατικό υποστηρικτή” στο δικό του πρόσωπο.

Χθες το βράδυ, ο πρόεδρος Τραμπ μίλησε σε προεκλογική εκστρατεία στην Πενσιλβάνια, συνεχίζοντας την υλοποίηση του προγράμματος προεκλογικών παρεμβάσεων που θα κάνει μέχρι την διεξαγωγή των εκλογών.

Στις αρχές της εβδομάδας, ο πρόεδρος Τραμπ έδωσε μία εκτεταμένη συνέντευξη από το Οβάλ Γραφείο στην δημοσιογράφο του περιοδικού “New York” Ολίβια Νούζι, η οποία και περιέγραψε την εμπειρία που είχε ως μία “προσωπική συνέντευξη Τύπου.” Στην διάρκεια της συνέντευξης αυτής, ήταν παρόντες επίσης, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Μάικ Πενς, αλλά και ο υπουργός των Εξωτερικών Μαικ Πομπέο, σε μία προσπάθεια να την πείσουν ότι δεν υπάρχουν προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ του Τραμπ και του Προσωπάρχη του Λευκού Οίκου, Τζον Κέλι.

Την Τρίτη επίσης, ο πρόεδρος Τραμπ παρουσιάστηκε και πάλι στα ΜΜΕ, μέσω των ερωτήσεων που δέχθηκε από τους δημοσιογράφους σχετικά με την αποχώρηση της Νίκι Χέιλι από την θέση της πρεσβευτού των ΗΠΑ, στον ΟΗΕ. Η Χέιλι, είχε επίσης, την ευκαιρία να μιλήσει στους δημοσιογράφους, ενώ ο Τραμπ διαβεβαίωσε για ακόμη μια φορά τους Αμερικανούς, ότι κατά την επίσημη ανακοίνωση της παραίτησης της Χέιλι από την θέση της στον ΟΗΕ, δεν θα διαπίστωναν τίποτα λιγότερο, από μια αμοιβαία εγκαρδιότητα.

Ο Τραμπ, σε προσωπικό επίπεδο, δεν ήταν ποτέ ένας άνθρωπος που απέφευγε τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά κατά την εβδομάδα αυτή, διέθεσε χρόνο από τις ώρες γραφείου του, όσο ποτέ άλλοτε, προκειμένου να μιλήσει στους δημοσιογράφους ή να παραχωρήσει συνεντεύξεις.

Ο πρόεδρος που δίνει το παρόν παντού, αποτελεί μέρος μιας νέας στρατηγικής για την προσέγγιση των ΜΜΕ από τον Λευκό Οίκο, σύμφωνα με την άποψη προηγούμενων, αλλά και εν ενεργεία στελεχών του Λευκού Οίκου. Κεντρικό ρόλο στην προσέγγιση αυτή, έχει ο παρορμητικός χαρακτήρας του προέδρου, τον οποίο προσπάθησε για μήνες να θέσει υπό έλεγχο των Τμήμα Επικοινωνίας του Λευκού Οίκου.

Έτσι, η νέα αυτή στρατηγική διαφοροποιείται από τις προκαθορισμένες παρουσιάσεις στην διάρκεια των ημερήσιων ενημερώσεων, τις οποίες δεν ακολούθησε ποτέ ο Τραμπ, ενώ το προσωπικό της Διεύθυνσης Επικοινωνίας του Λευκού Οίκου, αφιέρωνε ώρες για να τις προετοιμάσει.

Η νέα στρατηγική, αποτελεί μία προσέγγιση που διαφοροποιείται επίσης, από την τακτική που ακολουθούσαν οι προηγούμενοι πρόεδροι των ΗΠΑ, προκειμένου να μεταδώσουν το μήνυμά τους στην αμερικανική κοινή γνώμη.

Από την δική του οπτική ο πρόεδρος Τραμπ ακολουθεί το προσωπικό του μοντέλο επικοινωνίας, προκειμένου να μιλάει για θέματα που θέλει ο ίδιος να μιλήσει, χρησιμοποιώντας τις δικές του εκφράσεις και για όσο χρονικό διάστημα ο ίδιος επιθυμεί να μιλήσει, απευθυνόμενος όπως πάντα, στην εκλογική βάση των υποστηρικτών του.

Παράλληλα, η στρατηγική αυτή επιτρέπει στον πρόεδρο Τραμπ, να καθορίζει ο ίδιος τους κανόνες επί τη βάσει των οποίων θα μιλάει στα ΜΜΕ.

Τόσο εν ενεργεία, όσο και προηγούμενα στελέχη του Λευκού Οίκου αποδίδουν την στρατηγική αυτή, τόσο στον πρόεδρο Τραμπ, όσο και στον διευθυντή επικοινωνίας Μπιλ Σάιν, στον οποίο αποδίδονται επίσης, η επικύρωση του διορισμού του Μπρετ Κάβανο στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ, αλλά και η προσπάθεια επαναδιαπραγμάτευσης της Συμφωνίας Ελεύθερου Εμπορίου για την Βόρεια Αμερική (NAFTA), σε συνδυασμό με τον απρόβλεπτο χαρακτήρα των αντιδράσεων του Τραμπ.

Οι Αμερικανοί πρόεδροι έχουν στο παρελθόν δεχτεί κριτική για την προσπάθεια τους να εκτίθενται υπερβολικά στα ΜΜΕ, στην διάρκεια διαφορετικών περιόδων της προεδρικής τους θητείας. Την άνοιξη του 2009, ο πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα, είχε έντονη παρουσία στα αμερικανικά ΜΜΕ, σε μια προσπάθεια να προωθήσει την οικονομική του ατζέντα, με συνέπεια να δεχτεί κριτική για την προσέγγισή του αυτή.

Από την άλλη μεριά, υπάρχουν αρκετοί που υποστηρίζουν ότι για τους προέδρους των ΗΠΑ, δεν ισχύει ποτέ η υπερβολή στην προβολή τους από τα ΜΜΕ. “Οι πρόεδροι δεν προβάλλονται ποτέ υπερβολικά. Όσο περισσότερο τους βλέπει ο κόσμος, τόσο περισσότερο προσελκύουν ένα ειδικό τμήμα του εκλογικού σώματος,” δήλωσε ο Μπράιαν Λάνζα πρώην στέλεχος της προεκλογικής εκστρατείας του Τραμπ.

Με την άποψη αυτή, συμφωνεί και η υπεύθυνη Τύπου του Λευκού Οίκου, Σάρα Χάκαμπι Σάντερς. “Ο πρόεδρος είναι πάντοτε αυτός που μεταδίδει καλύτερα το μήνυμα. Είναι σημαντικό, όταν οι Αμερικανοί ακούνε κάτι απευθείας από αυτόν,” δήλωσε.

Άλλοι αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου κατηγορούν τα ΜΜΕ ότι ακολουθούν μία διπλή προσέγγιση. Από την μια μεριά, εκφράζουν παράπονα όταν δεν έχουν αρκετή πρόσβαση στον Λευκό Οίκο κι από την άλλη μεριά, κατηγορούν τον πρόεδρο ότι το παρακάνει με τις δημόσιες τοποθετήσεις του, όταν αυτός διαθέτει αρκετό από τον χρόνο του, για να μιλάει στα ΜΜΕ.

Ωστόσο, πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας κατά τα τελευταία 24ωρα στην Ουάσινγκτον ανέφεραν τον προβληματισμό που υπάρχει σε κύκλους αμερικανικών ΜΜΕ που είχαν θετική στάση απέναντι στον Τραμπ όπως το Fox News, αναφορικά με την μείωση των ποσοστών της ακροαματικότητας του κι αναφορικά με την αύξηση της συχνότητας των προεκλογικών εμφανίσεων του.

Τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα για την τηλεθέαση του Fox News δείχνουν ότι αυτή φτάνει κατά την τρέχουσα περίοδο στα 2,5 εκατομμύρια τηλεθεατές κατά μέσο όρο σύμφωνα με την Nielsen.

Από την άλλη μεριά, όταν το 2017, ο Τραμπ συμμετείχε σε πολιτικές εκδηλώσεις με μικρότερη συχνότητα, η τηλεθέαση του Fox News ξεπερνούσε τα 4 εκατομμύρια τηλεθεατές.

Ωστόσο, η τηλεθέαση αυτή, δεν έχει καταγραφεί μέσα στο 2018, σύμφωνα με την εκτίμηση του “Politico” από τα στοιχεία της Nielsen.

Την χρονιά που διανύουμε οι τηλεθεάσεις που έχει ο Τραμπ κυμαίνονται μεταξύ 2,5 και 3,5 εκατομμυρίων τηλεθεατών, ανάλογα με την ημέρα, την ώρα της μετάδοσης κι ανάλογα αν υπάρχει κάτι πιο σημαντικό που μεταδίδεται την ίδια ώρα, από ένα άλλο κανάλι.

Η μεγαλύτερη αλλαγή στην αντιμετώπιση που είχε το Fox News απέναντι στον Τραμπ, εντοπίζεται πλέον στην συχνότητα της συμμετοχής του σε προεκλογικές εκδηλώσεις. Ο παράγοντας αυτός, μειώνει την αποφασιστικότητα του αναφερόμενου δικτύου να διαθέσει στην προβολή του Τραμπ, μεγαλύτερο μερίδιο των ωρών της υψηλής τηλεθέασης που έχει. “Δεν θέλουν πλέον να διαθέσουν περισσότερο χρόνο, στην ζώνη της υψηλότερης τηλεθέασης,” δήλωσε χαρακτηριστικά μία πηγή που είναι εξοικειωμένη με τον τρόπο λήψης αποφάσεων στο Fox News.

Τα στελέχη του Fox News φοβούνται επίσης, ότι η διαρκής τηλεοπτική κάλυψη των συχνών προεκλογικών εμφανίσεων του Τραμπ, θα κουράσει τους τηλεθεατές, προκαλώντας πτώση της τηλεθέασης για το δίκτυο. Μία τέτοια εξέλιξη, θα προκαλούσε πραγματικό πρόβλημα σε μία περίοδο πλούσια σε ειδησεογραφία, όπως ήταν η πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, με την επικαιρότητα στις ΗΠΑ, να μονοπωλείται από την υπόθεση διορισμού του δικαστή Μπρετ Κάβανο, στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ.

“Τα στελέχη του δικτύου αποφασίζουν με γνώμονα την υψηλότερη τηλεθέαση,” συμπλήρωσε η ίδια πηγή.

Σε οικονομικό επίπεδο, όταν το Fox News μεταδίδει προεκλογικές εμφανίσεις του Τραμπ, δεν μπορεί να παρεμβάλει διαφημίσεις, καθώς ο Αμερικανός πρόεδρος μιλάει για περισσότερο από μία ώρα. Έτσι, το τηλεοπτικό δίκτυο συσσωρεύει αρνητικό οικονομικό κόστος, καθώς χάνει πολύτιμο για τα έσοδά του, τηλεοπτικό χρόνο.

Οι συχνές προεκλογικές εμφανίσεις του Τραμπ, στην ουσία λειτουργούν αρνητικά για την αποφασιστικότητα του Fox News να του διαθέσει περισσότερο τηλεοπτικό χρόνο, ενόψει των ενδιάμεσων εκλογών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ετικέτες

Documento Newsletter