Η 26η Μαρτίου θεσπίζεται ως «Ημέρα Ελληνικού Κινηματογράφου». Αυτό αποφάσισε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) και προσκαλεί το κοινό να γίνει θεατής της ελληνικής ταινίας, σε μια γιορτή η οποία θα απλωθεί σε ολόκληρη τη χώρα.
Προσβάσιμες θα είναι οι ταινίες των τελευταίων τεσσάρων χρόνων.
Η δράση απευθύνεται σε όλες τις κινηματογραφικές αίθουσες οι οποίες έχουν άδεια λειτουργίας σε ισχύ και το κόστος της επιδότησης ανέρχεται σε 290.000 ευρώ. Kάθε αίθουσα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ταινίες μεγάλου μήκους ανεξαρτήτως εάν αυτές έχουν ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του ΕΚΚ, μέσω διανομέων ή παραγωγών, αν η ταινία δεν έχει τύχει διανομής.
Η πρωτοβουλία αυτή του ΕΚΚ προκύπτει από την πεποίθησή ότι:
«Η ελληνική ταινία και η ελληνική αίθουσα οφείλουν να συνυπάρξουν σε μια εποχή δομικών αλλαγών για την κινηματογραφική διανομή σε όλο τον κόσμο, αλλά και σε μια συγκυρία διεθνούς καταξίωσης των Ελλήνων και Ελληνίδων δημιουργών.
Η “Ημέρα του Ελληνικού Κινηματογράφου” έρχεται να ενισχύσει και την αίθουσα, χώρο πολιτισμού του οποίου η επιβίωση δοκιμάζεται πανευρωπαϊκά. Σκοπός του ΕΚΚ είναι η προβολή της ελληνικής ταινίας σε ένα διευρυμένο κοινό, το οποίο το ελληνικό σινεμά έχει αποδείξει πως μπορεί να το συγκινήσει.
Οι δυνατότητες επικοινωνίας της ελληνικής ταινίας, είτε απευθύνεται σε αυστηρώς σινεφίλ, είτε στο μεγάλο κοινό διαφαίνονται από την επιτυχία της πρόσφατης “Φόνισσας”(390.100) εισιτήρια μέχρι τη δεύτερη εβδομάδα του 2024), αλλά και από την αποδοχή που είχαν τα προπέρσινα ιδιοσυγκρασιακά “Μαγνητικά πεδία”(28.000 εισιτήρια).
Ενδεικτική είναι επίσης η γενικότερη εικόνα του ελληνικού box office για το 2023, χρονιά κατά την οποία η αγορά άρχισε να δείχνει σημάδια ανάκαμψης μετά την πανδημία (αύξηση 34,8% συγκριτικά με το 2022).
Ο συνολικός αριθμός των εισιτηρίων της περασμένης χρονιάς ήταν 7.883.000, από αυτά τα 590.000 αφορούν ελληνικές ταινίες (8% επί του συνόλου), τα 1.458.500 αμιγώς ευρωπαϊκές ταινίες (συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών, που αποτελούν το 40,5% του ευρωπαϊκού συνόλου) και τα 5.276.000 ταινίες αμερικανικών στούντιο.
Ενδεικτική επίσης είναι η εικόνα στην κορυφή του box office: στην πρώτη θέση βρέθηκε η “Barbie”(465.000), στη δεύτερη το “Οπενχάιμερ” (426.000) και στην τρίτη η “Φόνισσα”».
Στη δεξαμενή των ταινιών προστίθενται οι μικρού μήκους ταινίες και τα ντοκιμαντέρ που παρήχθησαν ή ενισχύθηκαν από τα Ειδικά Προγράμματα Covid-19 του υπουργείου Πολιτισμού και του ΕΚΚ.
Διαβάστε επίσης:
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου αποχαιρετά τη Μαίρη Χρονοπούλου