Ηλιόπουλος: Ο Μπακογιάννης έδωσε σχεδόν 6.000 ευρώ για κάθε παγκάκι

Ηλιόπουλος: Ο Μπακογιάννης έδωσε σχεδόν 6.000 ευρώ για κάθε παγκάκι

«Αν η αντίληψη Μπακογιάννη συνεχίσει να περιορίζεται στο… γραφείο του χωρίς διαβούλευση με την κοινωνία της Αθήνας, το κυκλοφοριακό μπορεί να είναι το μικρότερο από τα προβλήματα στο κέντρο και τα σχεδόν 6.000 ευρώ που δίνει για κάθε παγκάκι», ανέφερε ο επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης, Νάσος Ηλιόπουλος στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο».

«Είναι η ώρα η Δημοτική Αρχή να σταματήσει να κρύβεται για την βραχυχρόνια μίσθωση, για την οποία η Ανοιχτή Πόλη θα φέρει συγκεκριμένη πρόταση στο Δημοτικό Συμβούλιο την επόμενη εβδομάδα», τόνισε ο Νάσος Ηλιόπουλος.

«Η Δημοτική Αρχή δεν άκουσε όταν έπρεπε και τώρα «τα ακούει» από όλη την πόλη», είπε ο κ. Ηλιόπουλος συνοψίζοντας σε μία φράση όσα συμβαίνουν με τον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας». 

«Εξ αρχής ο κ. Μπακογιάννης προσπάθησε να εφαρμόσει μοντέλο διοίκησης που αντιλαμβάνεται ως «γραφειοκρατία» και χαμένο χρόνο οποιαδήποτε συζήτηση ή διαβούλευση. Για την πεζοδρόμηση π.χ. της Βασιλίσσης Όλγας που συζητιέται από την περίοδο της Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων και δεν προχώρησε, ο δήμαρχος θεώρησε ότι έχει την δυνατότητα να αποφασίσει με λογική «αποφασίζουμε και διατάζουμε». Αλλά οι πόλεις δεν είναι κενά πεδία πειραματισμού… Μόνο και μόνο από το όνομά του, «μεγάλος περίπατος», βλέπουμε σειρά από προβλήματα. Οι πόλεις δεν είναι μόνο περίπατος, μόνο κυκλοφορία (που χτες αμφισβητήθηκε και αυτό), η πόλη έχει εργασία και εργαζόμενους, σειρά από κοινωνικές σχέσεις, πρέπει να συζητήσουμε πώς θα διασφαλίσουμε και αυτά».

«Αν συνεχιστεί ο σχεδιασμός της Δημοτικής Αρχής όπως τον βλέπουμε χωρίς διορθώσεις (που μπορεί να επιβάλει ο διάλογος, η διαβούλευση με τους χρήστες της πόλης, τους επιστημονικούς φορείς, τους εμπορικούς συλλόγους) το κυκλοφοριακό μπορεί να είναι το μικρότερο από τα προβλήματα στο κέντρο. Μπορεί να ζήσουμε τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές, όχι αναβίωσης αλλά απονέκρωσης του κέντρου και μονοκαλλιέργειας εστίασης και τουρισμού, ένα πολύ επικίνδυνο σενάριο για την Αθήνα», υπογράμιισε ο Νάσος Ηλιόπουλος.

Διαβάστε επίσης: Ο «Μεγάλος περίπατος» και το μεγάλο μποτιλιάρισμα – Συλλαλητήριο υγειονομικών στην Αθήνα (Photos)

«Η Δημοτική Αρχή δεν υλοποιεί καν αυτά που ψηφίστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο, δυστυχώς αυτή είναι η αίσθηση που έχουμε», συνέχισε ο κ. Ηλιόπουλος. 

«Η Ανοιχτή Πόλη υπερψήφισε την αρχική πρόταση, μία ανοιχτή πρόταση που δεν περιέχει καμία μόνιμη παρέμβαση, αλλά την πειραματική φάση του Περιπάτου. Ειλικρινά πιστεύουμε ότι μπορείς να κερδίσεις περισσότερο δημόσιο χώρο στην Αθήνα -αλλά σεβόμενος τη ζωή της πόλης, την καθημερινότητα των ανθρώπων. Γι` αυτό καταθέσαμε προτάσεις-προϋποθέσεις για να στηρίξουμε την υλοποίηση του έργου: Επιτροπή Διαβούλευσης με την Κοινωνία των Πολιτών (φορείς, επιστημονικοί σύλλογοι, επιμελητήρια) και Επιτροπή Επιστημονικής Παρακολούθησης του Έργου.

Αλλά το μόνο που έχουμε δει μέχρι στιγμής είναι μία κυκλοφοριακή μελέτη, δεν έχουμε δει ούτε μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ούτε σειρά άλλες μελέτες που έπρεπε να γίνουν. Η Δημοτική Αρχή μέχρι σήμερα έχει επιλέξει να μην λειτουργήσει αυτές τις Επιτροπές. Διαβούλευση επίσης δεν γίνεται, πέραν επαφών από το γραφείο του Δημάρχου Κ. Μπακογιάννη και όχι με τις ψηφισμένες από το Δημοτικό Συμβούλιο επιτροπές. Έχουν ψηφιστεί εδώ και πάνω από έναν μήνα, συγκλήθηκαν μόλις την περασμένη Τρίτη και όχι για να λειτουργήσουν, απλώς για κάποιες ενημερώσεις χωρίς δυνατότητα παρέμβασης και διαλόγου».

Διαβάστε επίσης: «Μεγάλος περίπατος», μικρή «κόλαση» για τους οδηγούς στην Αθήνα (Video)

«Εάν είχαν λειτουργήσει, θα είχε π.χ. συζητηθεί στις Επιτροπές ότι δεν είναι ορθολογικό να φτιαχτεί ποδηλατόδρομος πάνω στο τραμ. Αν σε τρεις μήνες ξαναφτάσει το τραμ στο Σύνταγμα, θα πρέπει να ξηλώνουμε ξανά τον ποδηλατόδρομο, να τον σχεδιάσουμε από την αρχή. Είναι κάτι που δείχνει τα ζητήματα μεθοδολογίας. Δεν μπορεί επίσης να περιορίζονται σήμερα τα Ι.Χ. την ώρα που υπάρχουν ειδικές συνθήκες στην λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Δεν ξέρω ποιος από την Δημοτική Αρχή έκανε τον κόπο να μπει σε ένα τρένο, ένα τρόλεϊ, ένα μετρό. Ας ρωτήσουν κάποιον στο περιβάλλον τους…

Η συγκοινωνιακή μελέτη που ήρθε στο Δημοτικό Συμβούλιο περιέχει σενάρια, όπως κάθε μελέτη, έχει σενάρια. Κάποια «βγαίνουν» με μικρή επιβάρυνση για την Αθήνα, κάποια «τινάζουν στον αέρα» την κυκλοφορία και την κίνηση -και όχι μόνο στο κέντρο της πόλης. Το μοναδικό βιώσιμο ήταν αυτό που περιλαμβάνει ενίσχυση των ΜΜΜ», όπως τόνισε ο κ. Ηλιόπουλος

«Η Ανοιχτή Πόλη εξ αρχής είπε ότι στηρίζει αυτή την διεκδίκηση και «βάζει πλάτη», αλλά αν δεν γίνει αυτή η ενίσχυση δεν θα μπορεί να προχωρήσει το σχέδιο στη συγκεκριμένη του μορφή. Και όπως φαίνεται ξεκάθαρα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε άλλη κατεύθυνση. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Αθήνα είναι ζήτημα και της κυβέρνησης, όχι μόνο της Δημοτικής Αρχής».

Documento Newsletter