Ηλεκτρονική συνταγογράφηση: Ο Γεωργιάδης προσβάλλει τους γιατρούς ενώ η ΗΔΙΚΑ ομολογεί τεχνικά προβλήματα

Θέατρο του παραλόγου με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Ενώ ιατρικοί σύλλογοι προειδοποιούσαν να μην προχωρήσει βιαστικά η αλλαγή του συστήματος και είχαν ενστάσεις για επιμέρους οδηγίες, ο Αδωνης Γεωργιάδης επέμενε για να δείξει έργο.

Ενώ υποτίθεται ότι ήταν όλα έτοιμα, το σύστημα κατέρρευσε την πρώτη μέρα λειτουργίας του, τη Δευτέρα, με αποτέλεσμα την οργή γιατρών και ασθενών που δεν μπορούσαν να γράψουν φάρμακα και εξετάσεις.

Διαβάστε σχετικά: Αλαλούμ χωρίς τέλος με τη συνταγογράφηση – Για 2η ημέρα εκτός λειτουργίας η «νέα» πλατφόρμα

Ο υπουργός Υγείας για να ξεφύγει από τις ευθύνες άρχισε να πετάει το μπαλάκι. Στη διάρκεια εκδήλωσης του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ) για την κοπή της πρωτοχρονιάτικής πίτας, ο Αδωνης Γεωργιάδης φωτογράφισε τον Δημήτρη Παπαστεργίου ως υπεύθυνο για το τεχνικό κομμάτι.

«Υπεύθυνος τεχνικά για την ηλεκτρονική συντάγογράφηση είναι ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και όχι ο υπουργός Υγείας», δήλωσε. «Γιατί, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση σχεδιάζεται και εφαρμόζεται από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ, η οποία ανήκει 100% στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και εποπτεύεται 100% από τον υπουργό του. Προφανώς παρέχει υπηρεσίες στο υπουργείο Υγείας, αλλά αν το πας πολιτικά, εποπτεύων υπουργός είναι ο Δημήτρης Παπαστεργίου».

Πάντως, για να μην… παρεξηγηθεί πρόσθεσε: «Τον συμπαθώ, δεν το λέω για να τον δώσω».

Κατηγόρησε τους γιατρούς

Στον Αδωνη Γεωργιάδη δεν αρκούσε να πετάξει το μπαλάκι. Πρέπει να κατηγορήσει και αυτούς που συχνά ονομάζει «συμμορία της μιζέριας», δηλαδή όποιον διαμαρτύρεται για τη διάλυση του ΕΣΥ που προκαλεί η πολιτική του. Συνήθεις ύποπτοι οι γιατροί.

«Από τους 60.000 γιατρούς που συνταγογραφούν, οι 30.000 δεν είχαν κανένα θέμα γιατί ακολούθησαν τις συστάσεις και είχαν εξοικειωθεί με το νέο σύστημα. Ήταν αυτοί που άκουσαν και για τους τρεις μήνες ξόδεψαν κάποιο χρόνο και έμπαιναν και στο καινούργιο σύστημα, έμαθαν πώς να συνδέονται, γράφανε και πέντε δέκα συνταγές και δεν τους ενδιέφερε όταν καταργήθηκε το παλιό γιατί είχαν εξοικειωθεί με το καινούργιο», είπε.

«Οι άλλοι μισοί είχαν σήμερα την πρώτη μέρα που είδαν το καινούργιο σύστημα, ενώ τα βρισίδια επικεντρώθηκαν στο ότι η ΗΔΙΚΑ ξέχασε να τους ενημερώσει πως πρέπει να εκκαθαρίσουν το ιστορικό τους, να πληκτρολογήσουν εκ νέου τη διεύθυνση, διαφορετικά τους οδηγούσε στην παλιά διεύθυνση που εμφάνιζε πως υπάρχει τεχνικό σφάλμα», συμπλήρωσε.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης ειρωνεύτηκε: «φοβεροί γιατροί, άρχισαν να παίρνουν τηλέφωνα τον Πατούλη, το Εξαδάχτυλο, τον Γεωργιάδη, στα κανάλια «αμάν δεν δουλεύει η συνταγογραφηση».

Με υποκριτικό ύφος ο υπουργός Υγείας ανέλαβε και εδώ την ευθύνη, χαρακτηριστικά ανέφερε «αναλαμβάνω την ευθύνη ότι δεν τους είπαμε ότι άλλαξε το Url, κακώς δεν το είπαμε, μόλις τους το είπαμε τα παράπονα μειωθήκαν».

Η ομολογία της ΗΔΙΚΑ

Αυτό που δεν πρόβλεψε ο κ. Γεωργιάδης είναι ότι η ΗΔΙΚΑ θα τον «άδειαζε». Με ανακοίνωση που εξέδωσε το μεσημέρι της Τρίτης, αναγνώρισε την «ταλαιπωρία», λέγοντας ότι «δυστυχώς από τις πρώτες ώρες λειτουργίας του, το νέο σύστημα παρουσίασε καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να εξυπηρετήσει το σύνολο των συνταγών».

«Αναγνωρίζουμε την ταλαιπωρία και επισημαίνουμε ότι οφείλεται σε τεχνικά ζητήματα που μέχρι χθες δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν, καθώς η δοκιμαστική περίοδος κύλησε ομαλά» σημείωσε και συμπλήρωσε:

«Εργαζόμαστε ώστε τα προβλήματα να επιλυθούν το συντομότερο δυνατόν και το σύστημα συνταγογράφησης να λειτουργεί και πάλι κανονικά εντός των επόμενων ωρών».

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε., φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης έθεσε χθες Δευτέρα 20/1/2025 σε λειτουργία, το νέο, αναβαθμισμένο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, αφού είχε προηγηθεί δίμηνη περίοδος λειτουργίας τόσο του παλιού και του νέου συστήματος, μαζί με σχετικές ενημερώσεις και συναντήσεις με τους ιατρικούς Συλλόγους της χώρας.

Δυστυχώς από τις πρώτες ώρες λειτουργίας του, το νέο σύστημα παρουσίασε καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να εξυπηρετήσει το σύνολο των συνταγών.

Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. καθώς και οι ανάδοχοι ΟΤΕ Α.Ε και Byte Computer Α.Β.Ε.Ε. βρίσκονται σε απόλυτη συνεργασία για την αποκατάσταση του προβλήματος.

Αναγνωρίζουμε την ταλαιπωρία και επισημαίνουμε ότι οφείλεται σε τεχνικά ζητήματα που μέχρι χθες δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν, καθώς η δοκιμαστική περίοδος κύλησε ομαλά.

Εργαζόμαστε ώστε τα προβλήματα να επιλυθούν το συντομότερο δυνατόν και το σύστημα συνταγογράφησης να λειτουργεί και πάλι κανονικά εντός των επόμενων ωρών».

Εξώδικο από τον ΙΣΑ

Υπενθυμίζεται ότι εξώδικο στην ΗΔΙΚΑ απέστειλε ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ) τη Δευτέρα, διαμαρτυρόμενος για το μπάχαλο που επικράτησε από το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης που εξαιτίας δυσλειτουργιών απέκλεισε ασθενείς και γιατρούς από φάρμακα και παραπεμπτικά για εξετάσεις.

«Η προστασία της δημόσιας υγείας πρέπει να είναι πρωταρχική μέριμνα ενός κράτους και να προηγείται οποιουδήποτε άλλου δικαιώματος ή συμφέροντος», αναφέρει ο ΙΣΑ στο εξώδικο το οποίο κοινοποιεί στους υπουργούς Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Άδωνι Γεωργιάδη και Δημήτρη Παπαστεργίου και απαιτεί «χωρίς άλλη καθυστέρηση προχωρήσετε σε οριστική επίλυση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει με τη νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης προκειμένου να μην τεθεί περαιτέρω σε κίνδυνο η δημόσια υγεία των πολιτών».

Διαβάστε επίσης:

Καιρίδης: «Εάν δεν πάρουμε αυτοδυναμία, ο κυβερνητικός εταίρος που βλέπω είναι το ΠΑΣΟΚ»

ΠΑΣΟΚ: «Ναι» στον Νικήτα Κακλαμάνη για πρόεδρο της Βουλής

Ακρίτα για Τέμπη: «Σε μία κανονική χώρα η κυβέρνηση θα είχε ήδη παραιτηθεί»