Η Harley-Davidson δίνει συνέχεια στη μακρά παράδοση των Sportster με την παρουσίαση των Iron 1200 και Forty-Eight Special. Είναι τα πιο πρόσφατα μοντέλα μιας σειράς 100 εντυπωσιακών μοτοσικλετών που πρόκειται να παρουσιάσει η Harley μέχρι το 2027.
Από την πρώτη τους εμφάνιση το 1957, τα μοντέλα Sportster έχουν αποτελέσει πηγή έμπνευσης για την ίδια την Motor Company, αλλά και για τους αναβάτες τους. Τα Sportster έχουν μετατραπεί σε bobber, chopper, scrambler και café racers. Με αμέτρητες επεμβάσεις και τροποποιήσεις, έχουν συμμετάσχει με μεγάλη επιτυχία σε αγώνες flat track, dragster και σε πρωταθλήματα ταχύτητας. Ήταν τα προσιτά μοντέλα εισόδου για νέους αναβάτες, αλλά και οι μοτοσικλέτες που έδιναν πολλές δυνατότητες για προσωπικές παρεμβάσεις. Τα Sportster ήταν τα μοντέλα που οδήγησαν στη ραγδαία ανάπτυξη των custom cruisers.
“Από το πρώτο μοντέλο που παρουσιάστηκε 61 χρόνια νωρίτερα, τα Sportster προσφέρουν τον τέλειο συνδυασμό μεγέθους, δύναμης και χαρακτήρα. Αυτός είναι ο συνδυασμός που τα έχει κάνει τόσο αγαπητά σε αναβάτες με τελείως διαφορετική φιλοσοφία και υπόβαθρο,” αναφέρει ο Μπραντ Ρίτσαρντς, Αντιπρόεδρος Στυλ & Σχεδίασης της Harley-Davidson. “Κάθε Sportster είναι μια μοτοσικλέτα που παρέχει την ευκολία αφαίρεσης εξαρτημάτων και τη δυνατότητα προσωπικών παρεμβάσεων. Ότι κάναμε για να δημιουργήσουμε τα νέα Iron 1200 και Forty-Eight Special, είναι αυτό που κάνουν γενιές ιδιοκτητών στα Sportster τους, εδώ και δεκαετίες.”
Τα νέα γραφικά του ρεζερβουάρ χαρακτηρίζουν τα Iron 1200 και Forty-Eight Special. Συνδυάζουν δυναμικές λωρίδες, την κλασική γραμματοσειρά της Harley, καθώς και χρώματα και στοιχεία που ήταν διάσημα τη δεκαετία του 1970.
“Η τέχνη σε αυτά τα δύο ρεζερβουάρ αντανακλά σύγχρονες τάσεις που παρατηρούμε σε custom μοτοσικλέτες, αλλά και στο στυλ που επικρατεί γενικότερα. Απομακρύνεται από τα πολύπλοκα σχήματα και εστιάζει σε ένα πιο απλό και καθαρό στυλ,” αναφέρει ο Ρίτσαρντς . “Είναι σημαντικό να τονίσω ότι αυτά τα γραφικά ακολουθούν τις γραμμές του ρεζερβουάρ και στην περίπτωση των Sportster, αυτό το ρεζερβουάρ αποτελεί το κλασικό στοιχείο που τα καθορίζει.”
Iron 1200
Το κύριο χαρακτηριστικό του Iron 1200 είναι η δύναμη. Ο κινητήρας Evolution 1200 V-Twin των 1202κ.εκ. παράγει 36% περισσότερη ροπή από τον κινητήρα 883 Evolution που διαθέτει ο αυθεντικός μαχητής των πόλεων, το Iron 883 της οικογένειας Sportster. Το Iron 1200 παρέχει περισσότερη ισχύ, πιο δυνατή επιτάχυνση στις εκκινήσεις και άφθονη ροπή στις μεσαίες στροφές, για εύκολους ελιγμούς σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας. Περισσότερη δύναμη σημαίνει περισσότερη διασκέδαση.
Το σατινέ μαύρο Mini Ape τιμόνι είναι ένα σημαντικό στοιχείο της garage-built chopper εμφάνισης και συμβάλλει στην έντονη προσωπικότητα της μοτοσικλέτας. Αυτό το 10 ιντσών διαμέτρου τιμόνι προσφέρει ύψος 8.75 ιντσών, πλάτος 32 ιντσών και απόσταση 6,5 ιντσών. Οι διαστάσεις του ανοίγουν το τρίγωνο της θέσης οδήγησης και την κάνουν πιο δυναμική. Η γυαλιστερή μαύρη ζελατίνα speed συγκρατεί τον προβολέα, είναι εμπνευσμένη από το στυλ που επικρατεί στη Δυτική Ακτή των Η.Π.Α και τονίζει τον χαρακτήρα του ψηλού τιμονιού. Παρέχει ικανοποιητική εκτροπή του αέρα, αλλά είναι και ένα σημείο που επιδέχεται εύκολων προσωπικών επεμβάσεων από τον ιδιοκτήτη της μοτοσικλέτας. Το fast-back Café μονόσελο ρέει προς το πίσω φτερό και έχει σχήμα που επιτρέπει στον αναβάτη να διατηρεί τη θέση του, όταν το γκάζι ανοίγει δυνατά και εξαπολύεται η ροπή του κινητήρα Evolution 1200.
Το κλασικό ρεζερβουάρ Sportster των 12,5 λίτρων διαθέτει πολύχρωμα γραφικά που το αγκαλιάζουν. Το “σκοτεινό” μαύρο φινίρισμα του κινητήρα τονίζει ακόμη περισσότερο την επιβλητική εμφάνιση των γραφικών του ρεζερβουάρ. Στις χρωματικές επιλογές του ρεζερβουάρ περιλαμβάνονται οι Vivid Black, Twisted Cherry και Billiard White, οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με την Vivid Black ζελατίνα speed.
Όλος ο κινητήρας είναι βαμμένος στο πιο δημοφιλές χρώμα. Κατάμαυρος κινητήρας ψηλά και χαμηλά στα καπάκια, μαύρη εξάτμιση και μαύρα προστατευτικά. Το μαύρο επικρατεί παντού και τονίζει την έντονη “σκοτεινή” προσωπικότητα της μοτοσικλέτας. Μικρές πινελιές χρωμίου παρέχουν την απαραίτητη αντίθεση και τονίζουν την εμφάνιση του κινητήρα. Το Iron 1200 διαθέτει κατάμαυρους τροχούς με 9 ακτίνες (19 ιντσών μπροστά και 16 ιντσών πίσω), μαύρο προστατευτικό του ιμάντα και μαύρο πίσω γρανάζι.
Το “έξυπνο” σύστημα συναγερμού της Harley-Davidson και το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) ανήκουν στον προαιρετικό εργοστασιακό εξοπλισμό του Iron 1200.
Forty-Eight® Special
Το φαρδύ μπροστινό σύστημα του Forty-Eight Special – ένα μπροστινό ελαστικό 130 χιλιοστών και ένα πιρούνι 49 χιλιοστών που συγκρατείται από μια στιβαρή τριπλή βάση αλουμινίου – σε συνδυασμό με το γυαλιστερό μαύρο 7,25 ιντσών ψηλό τιμόνι Tallboy, είναι εξαιρετικά επιβλητικό.
“Επιλέξαμε το τιμόνι Tallboy για το σχήμα του,” αναφέρει ο Richards. “Προσφέρει πιο ξεκούραστη γωνία για τα χέρια του αναβάτη από το τιμόνι Mini-Ape. Είναι ένα στυλ που ταιριάζει απόλυτα με το steamroller μπροστινό σύστημα και το μικρότερων διαστάσεων ρεζερβουάρ του Forty-Eight Special.”
Αυτό το 8,3 λίτρων ρεζερβουάρ “peanut” Sportster διαθέτει σειρές από τολμηρές οριζόντιες λωρίδες και ένα κλασικό λογότυπο Harley-Davidson. Το ρεζερβουάρ είναι διαθέσιμο σε τρεις χρωματικές επιλογές: Vivid Black, Wicked Red και Billiard White.
Ο κινητήρας Evolution 1200 διαθέτει μαύρο πάνω τμήμα και εξαρτήματα από γυαλιστερό χρώμιο χαμηλά, στα οποία περιλαμβάνονται επιχρωμιωμένο εσωτερικό καπάκι του κιβωτίου ταχυτήτων, επιχρωμιωμένα καπάκια επιθεώρησης και συμπλέκτη, καθώς και επιχρωμιωμένο τελικό εξάτμισης και προστατευτικά. Τα καπάκια ωστηρίων, εκκεντροφόρων και βαλβίδων είναι επίσης επιχρωμιωμένα και έρχονται σε αντίθεση με τους μαύρους κυλίνδρους, τονίζοντας την εμφάνιση του κινητήρα V-Twin. Τα υψηλής απόδοσης ελαστικά Michelin Scorcher 31 μπροστά και πίσω συνδυάζονται άψογα με τους μαύρους τροχούς 9 ακτίνων από κράμα αλουμινίου (διαμέτρου 16 ιντσών μπροστά και πίσω).
Το “έξυπνο” σύστημα συναγερμού της Harley-Davidson και το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) ανήκουν στον εργοστασιακό προαιρετικό εξοπλισμό του Forty-Eight Special.