Η ΥΠΑ επιβεβαιώνει την αποκάλυψη του Documento για την παραλίγο τραγωδία στον αέρα

Η ΥΠΑ επιβεβαιώνει την αποκάλυψη του Documento για την παραλίγο τραγωδία στον αέρα

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας απέστειλε απάντηση* στην εφημερίδα και επιβεβαιώνει όσα αποκαλύπτει στο ρεπορτάζ του το Documento για την παραλίγο πλαγιομετωπική σύγκρουση δύο αεροπλάνων της Olympic Air, πάνω από την Κέα, στις 7 Αυγούστου.

Διαβάστε σχετικά: Τρόμος στον αέρα – Αυτή την Κυριακή στο Documento

Η ΥΠΑ υποστηρίζει ότι πρόκειται για περιστατικό που συμβαίνει συχνά (!) και «σε καμία περίπτωση δεν τέθηκε σε κίνδυνο η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών, καθώς όλες οι διαδικασίες τηρούνται απαρέγκλιτα».

Επίσης, η Υπηρεσία αναφέρει ότι «τέτοιου είδους περιστατικά αναφέρονται και καταγράφονται στη βάση δεδομένων περιστατικών εμπρόθεσμα», ενώ επισημαίνει συμβάντα σαν κι αυτό που έλαβε χώρα στις αρχές Αυγούστου «διερευνώνται άμεσα και εμπιστευτικά» προκειμένου να μην επαναληφθούν.

Ερωτήματα

Καταρχάς, προκύπτει το ερώτημα πώς η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας επικαλείται την «τήρηση κανόνων εμπιστευτικότητας» για να μην απαντήσει τη στιγμή που η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιβεβαιώνει το περιστατικό χωρίς προφάσεις και βολικές επικλήσεις. Επ΄ αυτού, πρέπει να απαντήσει και η Olympic Air, η οποία δεν απάντησε καν στα δημοσιογραφικά ερωτήματα.

Τόσο η ΥΠΑ όσο και η ΑΠΑ θα πρέπει να διευκρινίσουν πώς γίνεται τέτοιου είδους περιστατικά να αποτελούν σύνηθες φαινόμενο τη στιγμή που -σύμφωνα με την Υπηρεσία- πραγματοποιείται άμεση διερεύνηση «προκειμένου να μην επαναληφθούν στο μέλλον».

Η Αρχή, η οποία έχει ελεγκτικό ρόλο, οφείλει να δώσει στη δημοσιότητα τις αναφορές των πιλότων των δύο αεροπλάνων της Olympic Air, τις επίσημες καταγραφές, όπως επίσης τα στοιχεία για το πόσο συχνά συμβαίνουν τέτοιου είδους περιστατικά ανά έτος.

Όπως μεταφέρουν στο Documento ειδικοί με γνώση του περιστατικού, η ενεργοποίηση του TCAS (σύστημα αποφυγής εναέριας σύγκρουσης) έγινε στο παρά πέντε, με τους επιβάτες να μην αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο διότι η αυξομείωση του ύψους αφορά κάποιες εκατοντάδες πόδια. Άρα, η αεροπορική και οι συναρμόδιοι φορείς οφείλουν να τεκμηριώσουν πώς και γιατί η ασφάλεια των επιβατών δεν διακινδύνευσε.

Η απάντηση της ΥΠΑ

«Σε απάντηση των ερωτημάτων που τίθενται από την εφημερίδα Documento σχετικά με το περιστατικό της 7ης Αυγούστου 2023, σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:

α) Σε όλους τους εναέριους χώρους παγκοσμίως (και κυρίως στους πολυσύχναστους) μπορεί να λάβουν χώρα τέτοιου είδους περιστατικά. Το περιστατικό που αναφέρεται υπάγεται σε κατηγορία περιστατικών που όχι σπάνια συμβαίνουν, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν τέθηκε σε κίνδυνο η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών καθώς όλες οι διαδικασίες τηρούνται απαρέγκλιτα.

β) Βάση των αυστηρών διαδικασιών ασφαλείας (πρωτόκολλα) που ισχύουν στην Πολιτική Αεροπορία της χώρας μας, τα οποία είναι εναρμονισμένα με όλα τα Διεθνή Πρότυπα (ΕΑSA-ICAO) και τις δικλείδες αεροπορικής ασφάλειας, τέτοιου είδους περιστατικά αναφέρονται και καταγράφονται στη βάση δεδομένων περιστατικών εμπρόθεσμα. Άμεσα διερευνώνται, εμπιστευτικά, για τα πραγματικά αίτια (Root Cause Analysis) προκειμένου παρόμοια περιστατικά να μην επαναληφθούν στο μέλλον.

Τα πρωτόκολλα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας λειτουργούν απρόσκοπτα διασφαλίζοντας την ασφάλεια πτήσεων».

*Είναι προϊόν λάθους το γεγονός ότι δεν συμπεριλήφθηκε στο κυριακάτικο δημοσίευμα η απάντηση της ΥΠΑ, η οποία είχε σταλεί από την προηγούμενη Πέμπτη.

 

Documento Newsletter