Η χαμένη τιμή της Εθνικής Πινακοθήκης

Έκθετη η διευθύντρια με την απόσυρση των βανδαλισμένων έργων.

Ούτε ένα 24ωρο δεν πέρασε από την ανακοίνωση της διευθύντριας της Εθνικής Πινακοθήκης Συραγώς Τσιάρα ότι τα βανδαλισμένα έργα της έκθεσης “Η σαγήνη του Αλλόκοτου” θα παραμείνουν στο πάτωμα του εκθεσιακού χώρου ως “σύμπτωμα” της βίας που ασκήθηκε πάνω τους και το σκηνικό άλλαξε άρδην την επομένη με την ακαριαία απόσυρσή τους.

Τι ήταν αυτό που οδήγησε την κ. Τσιάρα να διαψεύσει τον εαυτό της τόσο απόλυτα και τόσο απότομα; Πώς είναι δυνατόν την Πέμπτη 13 Μαρτίου να ανακοινώνεται ότι τα έργα θα παραμείνουν ως αδιάψευστοι μάρτυρες ότι η τέχνη δεν λογοκρίνεται και την Παρασκευή το βράδυ να μαζεύονται άρον-άρον;

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Εθνικής Πινακοθήκης στις 14 Μαρτίου τα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη “απομακρύνθηκαν από το δάπεδο, με τη σύμφωνη γνώμη του καλλιτέχνη, με γνώμονα την ασφάλεια της Εθνικής Πινακοθήκης, των έργων τέχνης, των εργαζομένων και των επισκεπτών καθώς και την αποκατάσταση της εύρυθμης θεσμικής λειτουργίας”. Και ρωτάμε: Το πρόβλημα της ασφάλειας του μουσείου, των έργων και των επισκεπτών δεν υπήρχε την αμέσως προηγούμενη μέρα αλλά προέκυψε ξαφνικά την επομένη; Μα η ίδια η κ. Τσιάρα στη συνέντευξη Τύπου στις 13 Μαρτίου δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι το μουσείο δέχεται απειλές, ύβρεις και κατάρες τόσο πριν από τον βανδαλισμό όσο και μετά. Και αν όντως κλιμακώθηκε ο κίνδυνος μέσα σε 24 ώρες γιατί η διευθύντρια δεν ζήτησε τη συνδρομή της αστυνομίας; Γιατί δεν βγήκε να καταγγείλει δημόσια ότι το μουσείο κινδυνεύει απαιτώντας από την κυβέρνηση να πράξει τα δέοντα;

Οι απορίες είναι πολλές. Και η στάση της κ. Τσιάρα δεν είναι μόνο αντιφατική αλλά την αφήνει εκτεθειμένη. Και μαζί της αφήνει εκτεθειμένη και ηττημένη την Εθνική Πινακοθήκη από τις δυνάμεις της μισαλλοδοξίας και του φανατισμού. Γιατί αν η Πινακοθήκη με το κύρος και την ιστορία της φαίνεται ότι υποκύπτει στον εκβιασμό μιας δράκας πολέμιων της ελευθερίας της καλλιτεχνικής έκφρασης που προωθεί τη σκοταδιστική ατζέντα της, το διακύβευμα είναι τεράστιο και για την τέχνη και για τη χώρα μας.

Σε αυτήν την πολύ δυσάρεστη εξέλιξη εκκωφαντική είναι η σιωπή από την πλευρά του υπουργείου Πολιτισμού. Η κ. Λίνα Μενδώνη δεν πήρε μέχρι στιγμής καμία θέση για την απόσυρση των έργων αφήνοντας ουσιαστικά μόνη την διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης να διαψεύδει τον εαυτό της. Και μαζί με την αρμόδια υπουργό άτολμο και φοβικό παραμένει και το Μαξίμου μπροστά στο σκοτάδι της επικράτησης των πιο ακραίων φωνών εντός και εκτός κοινοβουλίου.

Στις εύλογες απορίες μας και στις διευκρινίσεις που ζητήσαμε από το μουσείο δεν πήραμε μέχρι στιγμής απάντηση. Σε μια τέτοια περίπτωση αδυναμίας να προστατευτεί η ελευθερία της τέχνης και της έκφρασης στη χώρα μας, το λιγότερο που μπορεί να κάνει η κ. Τσιάρα είναι να βγει δημόσια και να δώσει όλες τις απαραίτητες εξηγήσεις για τη στάση της. Το οφείλει στον θεσμό αλλά και στον εαυτό της.

Διαβάστε επίσης

Τραμπ: «Ο χρόνος σας έχει τελειώσει» – Επίθεση ΗΠΑ στους Χούθι της Υεμένης

Στη δίνη του δομικού πληθωρισμού – Η Eurostat επιβεβαιώνει ότι η καρτελοποίηση και η κυβέρνηση απειλούν την οικονομία

Καιρός: «Καλοκαίρι» και την Κυριακή – «Βουτιά» ο υδράργυρος από Δευτέρα

Κυβέρνηση Predator-ιανών και υβριστών των Τεμπών – Την Κυριακή στο Documento

Λακαφώσης για Έγκλημα στα Τέμπη: Η ανάκριση δεν κοιτάει και τις δύο πλευρές για τα αίτια της έκρηξης

Ετικέτες