Με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) αποτυπώνεται η εικόνα της Θεσσαλονίκης στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον. Οι εικόνες είναι πραγματικά από άλλο πλανήτη που ίσως στην Ελλάδα δεν θα δούμε και ποτέ…αλλά η Τεχνητή νοημοσύνη δίνει την εικόνα του επόμενου αιώνα για την Πόλη του Βορρά και δημοσιεύει το Karfitsa.gr. Φυσικά από την ανάλυση δεν λείπει και το Σαλονικιωτικό ανέκδοτο ηλικίας άνω των 47 ετών, με το «Mετρό Θεσσαλονίκης» όπως και το περίφημο Flyover τω επόμενων 100 χρόνων.
«Αυτή είναι η εικόνα της σύγχρονης Θεσσαλονίκης, με τον Λευκό Πύργο και την παραλιακή της πόλης να απεικονίζονται, δείχνοντας την καθημερινότητα, τη ζωντάνια και την αρχιτεκτονική της σημερινής εποχής», εξηγεί το chatbot, ερωτώμενο για το πώς είναι σήμερα η «Νύμφη του Θερμαϊκού».
«Αυτή είναι η εικόνα που αποτυπώνει μια ιστορική άποψη της Θεσσαλονίκης, όπως θα έμοιαζε πριν από 50 χρόνια, τη δεκαετία του 1970. Συνδυάζει κλασικά στοιχεία της πόλης όπως τον Λευκό Πύργο, με νοσταλγικά στοιχεία της εποχής όπως παλιά αυτοκίνητα και την αρχιτεκτονική εκείνης της περιόδου», εξηγεί το ChatGPT.
Η συγκεκριμένη εικόνα δεν αποτελεί πιστό αντίγραφο της συμπρωτεύουσας πριν 50 χρόνια καθώς παρατηρούνται κτίρια τα οποία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ωστόσο, το συνεντευξιαζόμενο -δηλαδή το ChatGPT- έχει απάντηση και γι’ αυτό, καθώς όπως αναφέρει «Τα συγκεκριμένα κτίρια φαίνεται να είναι μια καλλιτεχνική ερμηνεία των μεγάλων κτιρίων που υπήρχαν ή κατασκευάζονταν στη Θεσσαλονίκη γύρω στο 1970, αλλά δεν αναπαριστά κάποιο γνωστό ορόσημο».
Η Θεσσαλονίκη του επόμενου αιώνα
«Η πόλη μπορεί να έχει περισσότερα πάρκα, καταπράσινες ταράτσες, και κτίρια καλυμμένα με φυτά, με την έμφαση στην οικολογία και την προστασία του περιβάλλοντος. Οι δρόμοι θα είναι γεμάτοι με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κοινόχρηστα ποδήλατα. Μπορεί να δούμε ψηλά, φουτουριστικά κτίρια που ενσωματώνουν τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και εναέρια μέσα μεταφοράς (drones, εναέριοι σιδηρόδρομοι). Ίσως υπάρχει εκτεταμένη ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, με νέες μαρίνες, μοντέρνα κτίρια και υποδομές για την αντιμετώπιση της ανόδου της στάθμης της θάλασσας λόγω της κλιματικής αλλαγής».
Στην εικόνα της σε 100 χρόνια η Θεσσαλονίκη παρουσιάζεται με υπερσύγχρονους ουρανοξύστες, προηγμένες τεχνολογίες, πλωτές δομές και καινοτόμα μέσα μεταφοράς, συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία με το μέλλον. Ιδιαιτερότητα αποτελεί ο ανανεωμένος Λευκός Πύργος, ο οποίος μπορεί να έχει ανανεωθεί με ψηφιακά ή ενεργειακά αποδοτικά στοιχεία, ενσωματώνοντας την ιστορική κληρονομιά της πόλης με το μέλλον.
Το μετρό Θεσσαλονίκης σε 50 χρόνια
Το Σαλονικιωτικό ανέκδοτο ηλικίας άνω των 47 ετών , με όνομα «Mετρό Θεσσαλονίκης», αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις 30 Νοεμβρίου. Βέβαια, υπάρχει ακόμη κόσμος που πιστεύει ότι το ανέκδοτο θα συνεχίσει να υφίσταται και μετά την επίσημη ημερομηνία έναρξης του.
«Το μέλλον της μετακίνησης θα περιλαμβάνει πιθανότατα αυτόνομα τρένα χωρίς οδηγό, με βελτιωμένα συστήματα ασφάλειας και ακριβείς χρόνους δρομολογίων. Τα τρένα αυτά θα λειτουργούν με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI), παρέχοντας καλύτερη συντονισμένη κίνηση, μικρότερους χρόνους αναμονής και άμεση εξυπηρέτηση. Το μετρό θα είναι σχεδιασμένο για να είναι φιλικό προς το περιβάλλον, με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως ηλιακή και αιολική ενέργεια, καθώς και τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Μελλοντικοί σταθμοί θα διαθέτουν προηγμένα συστήματα πληροφόρησης, όπως διαδραστικές οθόνες, κινητές εφαρμογές για ζωντανές ενημερώσεις και ευφυή συστήματα επικοινωνίας για τη βέλτιστη εμπειρία των επιβατών. Η χρήση τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας (VR) θα μπορούσε να επιτρέπει στους επιβάτες να “ταξιδεύουν” στην ιστορία της πόλης κατά τη διάρκεια της διαδρομής τους», αναφέρεται στο Chat-GPT.
«Σε βάθος χρόνου, το δίκτυο του μετρό θα έχει επεκταθεί πέρα από το κέντρο της πόλης, καλύπτοντας προάστια και περιφερειακές περιοχές, προσφέροντας ευρύτερη κάλυψη στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης και στους επισκέπτες», τονίζει το chatbot, αναφερόμενο στις επεκτάσεις του μετρό. Βέβαια, αν το μετρό μεταφερθεί εκτός του κέντρου της Θεσσαλονίκης σε βάθος χρόνου 50 ετών, τότες όντως θα συνεχιστούν οι καθυστερήσεις και παλινωδίες των προηγούμενων δεκαετιών.
Το «ιπτάμενο» μετρό Θεσσαλονίκης σε 100 χρόνια
«Οι συρμοί του μετρό θα είναι πιθανώς πλήρως αυτόνομοι, χωρίς την ανάγκη οδηγών, προσφέροντας υψηλή ακρίβεια στις αναχωρήσεις και αφίξεις. Είναι πιθανό το μετρό να χρησιμοποιεί τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης (maglev), επιτρέποντας τα τρένα να κινούνται χωρίς τριβή πάνω από τις ράγες. Αυτή η τεχνολογία προσφέρει ταχύτητες που ξεπερνούν τα 600 χιλιόμετρα την ώρα, κάνοντας τις μετακινήσεις εξαιρετικά γρήγορες».
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει ο τρόπος που φαντάζεται το AI τους σταθμούς του μετρό καθώς όπως επισημαίνει θα είναι εξοπλισμένοι με έξυπνες τεχνολογίες.«Holographic information systems: Ολογράμματα που παρέχουν πληροφορίες για τις αναχωρήσεις, καιρούς, δρομολόγια κ.λπ. Αναγνώριση προσώπου και έξυπνα εισιτήρια: Οι επιβάτες ίσως δεν θα χρειάζονται εισιτήρια αλλά θα αναγνωρίζονται αυτόματα με βιομετρικά συστήματα. Οι σταθμοί και οι συρμοί θα έχουν προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως αισθητήρες και ρομπότ για διαχείριση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. Η άνεση θα είναι επίσης υψηλή, με ευρύχωρους χώρους, προσωπικά διαμορφωμένους καμπίνες και δυνατότητα επιλογής ψυχαγωγικών υπηρεσιών».
FlyOver
Το περίφημο Flyover αποτελεί ένα μεγάλο έργο υποδομής που αφορά στην κατασκευή ενός υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου, με στόχο την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου της Περιφερειακής Οδού. Μέχρι στιγμής η κατασκευή του FlyOver αποτελεί τον κύριο λόγο για την καθημερινή ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων.
Σύμφωνα με την επίσημη πρόβλεψη, το FlyOver αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2027 και η Τεχνητή Νοημοσύνη μας δείχνει μία εντυπωσιακή εικόνα και αρκετά διαφορετική από τις μακέτες που έχουν δημοσιοποιηθεί.
Το FlyOver όταν ολοκληρωθεί το έργο
«Αυτή είναι μια εικόνα που δείχνει πώς θα μπορούσε να είναι το Flyover της Θεσσαλονίκης όταν ολοκληρωθεί το έργο. Ο δρόμος υψώνεται πάνω από το υπάρχον οδικό δίκτυο, με μοντέρνες γέφυρες και υποδομές, συνδυάζοντας το αστικό τοπίο της πόλης», δηλώνει το Chat-GPT. Πάντως αν το FlyOver έχει τέτοια όψη σε 3 χρόνια από τώρα χαλάλι οι ώρες αναμονής και κορναρίσματος στην Περιφερειακή Οδό.
Βέβαια, αν λάβουμε υπόψη τα χρόνια που πέρασαν για να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, μπορούμε να περιμένουμε τα πάντα. Επομένως, αναρωτιόμαστε πως θα είναι το FlyOver τον επόμενο αιώνα, γιατί είναι πολύ πιθανό σε 50 χρόνια από τώρα ακόμη να μιλάμε για την κατασκευή του έργου.
Το FlyOver σε 100 χρόνια
«Ο αυτοκινητόδρομος συνδυάζεται με προηγμένες τεχνολογίες και περιλαμβάνει ιπτάμενα οχήματα και αυτόνομα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το αστικό τοπίο περιβάλλεται από σύγχρονους ουρανοξύστες και οικολογικές υποδομές», εξηγεί το AI.
Μάλιστα, «Το Flyover θα κατασκευάζεται από έξυπνα υλικά που θα μπορούν να αυτοεπισκευάζονται ή να προσαρμόζονται σε καιρικές συνθήκες και φορτία. Αυτά τα υλικά θα αυξάνουν τη διάρκεια ζωής του έργου και θα μειώνουν τις ανάγκες συντήρησης. Εκτός από τα παραδοσιακά οχήματα, το Flyover θα μπορούσε να εξυπηρετεί και νέα μέσα μεταφοράς, όπως ιπτάμενα αυτοκίνητα ή drone taxis, δημιουργώντας πολυεπίπεδες διαδρομές για διαφορετικούς τύπους μετακίνησης. Οι διάδρομοι του Flyover θα μπορούν να προσαρμόζονται ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, ίσως μέσω μεταβλητών λωρίδων ή προσαρμόσιμων δομών».
Διαβάστε επίσης
Έκτακτο Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ: Ξεκινούν οι εργασίες – Νέα «πυρά» και εκατέρωθεν κατηγορίες