Η Τoyota αποσύρει τα τηλεοπτικά σποτ της για τους Ολυμπιακούς του Τόκιο

Η Τoyota αποσύρει τα τηλεοπτικά σποτ της για τους Ολυμπιακούς του Τόκιο

Ένας από τους μεγαλύτερους χορηγούς των Ολυμπιακών αγώνων, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota, ανακοίνωσε ότι δεν θα διαθέσει διαφημιστικά σποτ σχετικά με τους αγώνες του Τόκιο εξ αιτίας της χλιαρής υποστήριξης των Ολυμπιακών από τους ιάπωνες πολίτες. Επιπλέον, ο πρόεδρος της εταιρείας, Άκιο Τογιόντα, και άλλα ανώτερα στελέχη δεν θα παρευρεθούν στην τελετή έναρξης την Παρασκευή, δίνοντας άλλο ένα χτύπημα στους ήδη προβληματικούς αγώνες. Η πλειονότητα των πολιτών της χώρας δεν επιθυμούν τη διεξαγωγή των αγώνων υπό τον φόβο της πανδημίας. Ήδη τρεις αθλητές έχουν διαγνωστεί με κορονοϊό στο Ολυμπιακό χωριό, ενισχύοντας την ανησυχία ότι οι αγώνες θα λειτουργήσουν ως εστίες μόλυνσης και μετάδοσης του ιού.

Τα ιαπωνικά μέσα υποθέτουν ότι η εταιρεία δεν θέλει να τραυματίσει την εικόνα της υποστηρίζοντας αγώνες που δεν έχουν την εκτίμηση των περισσότερων πολιτών. Σύμφωνα με το Associated Press, η Toyota έχει υπογράψει το 2015 συμβόλαιο διάρκειας οχτώ ετών σαν χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων, ύψους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Η απουσία θεατών προφανώς θα οδηγήσει σε οικονομική ζημία για τους χορηγούς και όχι μόνο. Το 2013 υπολογίστηκε ότι το δυνάμει κέρδος που μπορεί να παραχθεί από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο θα μπορούσε να είναι περίπου 12 δισεκατομμύρια δολάρια: 2 δισεκατομμύρια συνδέονται με την τοπική κατανάλωση ή εισιτήρια, ξενοδοχεία, εστιατόρια και εμπορεύματα και 10 δισεκατομμύρια σε από την «κληρονομιά» που θα αφήσουν οι αγώνες στην χώρα, σε υποδομές και την ενίσχυση της ιαπωνικής εικόνας στο εξωτερικό τα επόμενα χρόνια. Επομένως, οι εταιρείες-χορηγοί επανεξετάζουν τις θέσεις και τις στρατηγικές επικοινωνίας τους για να μετριάσουν τη ζημιά.

Μικτές αντιδράσεις από τους άλλους χορηγούς

Η Toyota δεν είναι η μόνη εταιρεία που επανασχεδιάζει την επικοινωνιακή της στρατηγική. Η εταιρεία ζυθοποιίας Ασάχι έχουν επενδύσει 135 εκατ. δολάρια για χορηγία στους Αγώνες, περιμένοντας εκατομμύρια επισκέπτες να πιουν την «επίσημη μπίρα των Ολυμπιακών». Τώρα που το αθλητικό γεγονός θα είναι κυρίως τηλεοπτικό, και η εμπιστοσύνη του εγχώριου κοινού στους Αγώνες έχει κλονιστεί, η επένδυση έχει καταστεί δίκοπο μαχαίρι. Σε μια ανακοίνωσή της, ο όμιλος εργάζεται στο να προωθήσει το προϊόν του για όσους θα δουν τους αγώνες από το σπίτι. Μια άλλη εταιρεία, η Bridgestone, από τις μεγαλύτερες στον χώρο των ελαστικών για αυτοκίνητα, σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι παρά την έλλειψη θεατών δεν θα αλλάξει την επικοινωνιακή της προσέγγιση. Η Samsung δε φαίνεται να ανησυχεί από την έλλειψη κοινού. Αυτές τις μέρες παρουσίασε το Galaxy S21 των αθλητών, που θα μοιραστεί στους 17.000 των Ολυμπιακών και των Παραολυμπιακών. Η διαφημιστική της εκστρατεία βασίστηκε από την αρχή στο διαδίκτυο, επομένως η απώλεια των θεατών δεν αλλάζει κάτι στην στρατηγική της. Η ΚΝΤ-CT Holdings, που διοικεί μια από τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές εταιρείες εξέφρασε την απογοήτευσή της για την διοργάνωση των αγώνων χωρίς θεατές. «Είναι ατυχές το γεγονός που δεν μπορούμε να προσφέρουμε περιηγήσεις στους πελάτες που ανυπομονούν για τους αγώνες εξ αιτίας της απόφασης για τον αποκλεισμό των θεατών», έγραψε σε μια ανακοίνωση.

Με πληροφορίες από Guardian, Corriere de la Sera

Documento Newsletter