Ο ντετέκτιβ Χάρι Χόλε ερευνά την εξαφάνιση μιας γυναίκας, της οποίας το ροζ κασκόλ βρέθηκε τυλιγμένο γύρω από ένα χιονάνθρωπο στην αυλή του σπιτιού της. Λίγες μέρες αργότερα το πτώμα της άτυχης γυναίκας βρίσκεται κατακρεουργημένο ενώ άλλη μια περίπτωση εξαφάνισης γυναίκας απασχολεί τις αρχές.
To πολυαναμενόμενο θρίλερ του Τόμας Άλφρεντσον (“Κι ο κλήρος έπεσε στον Σμάιλι”, “Άσε το κακό να μπει”) σε παραγωγή Μάρτιν Σκορσέζε, με πρωταγωνιστή τον Μάικλ Φασμπέντερ έχει όλα τα φόντα της εμπορικής επιτυχίας. Δυνατό μυθιστόρημα (στα ελληνικά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο), άξιος σκηνοθέτης, ελκυστικός πρωταγωνιστής.
Όμως το εγχείρημα χωρίς να είναι απογοητευτικό χωλαίνει αρκετά. Ο λόγος είναι πως όλη η προσπάθεια του Αλφρεντσον να διηγηθεί μια διαφορετική ιστορία αστυνομικού θρίλερ αναλώνεται σε καθαρά επίπεδα οπτικού εντυπωσιασμού και τίποτα παραπάνω. Μια σειρά από προσεγμένες, ατμοσφαιρικές και καλαίσθητες εικόνες που αναδεικνύουν την επίπλαστη «παραδεισένια» μορφή της νορβηγικής κοινωνίας της αφθονίας και της καλοπέρασης χρησιμεύουν στο Σουηδό σκηνοθέτη για να κρύψει τη σαπίλα που κρύβεται κάτω από τον πάγο και το λευκό του χιονιού. Όμως η αφηγηματική άνεση, το πάντρεμα του σασπένς και της δράσης και η σκιαγράφηση του κεντρικού ήρωα παρότι δεν αμφισβητούνται, δεν φαίνεται να βοηθούν και ιδιαίτερα στη σεναριακή ευστοχία του φιλμ. Το στόρι, χτισμένο στις πεπατημένες της απλούστευσης και της αμηχανίας, πολλές φορές γλιστράει στα απόνερα της επιδερμικής κοινωνικής κριτικής και της αδόκιμης πολιτικής αλληγορίας.
Ο Χάρι Χόλε, μπεκρής και καταθλιπτικός, παρότι αδυνατεί να διαχειριστεί κατάλληλα την προσωπική αδυναμία του, επαγγελματικά τα καταφέρνει μια χαρά. Είναι μια συνθήκη φυσικά που δεν εξηγείται με ρεαλιστικούς όρους ενώ όσο το μυστήριο γύρω από την ταυτότητα του σίριαλ κίλερ πυκνώνει, τόσο κάποια κομμάτια της ιστορίας δείχνουν αδέξια βαλμένα στην ιστορία. Το ατυχές από πολλές απόψεις φινάλε δεν βοηθά ιδιαίτερα την ανελέητη φύση του φιλμ. Πρόκειται για μια κατάμαυρη στην καρδιά ταινία που όμως δεν πείθει με τίποτα ούτε για το σατανικό σχέδιο του δολοφόνου, ούτε για τη σύνδεση του με την προσωπική ιστορία του Χόλε, ούτε με κάποιες σεναριακές υπερβολές που δείχνουν τραβηγμένες από τα μαλλιά. Φιλότιμος όπως πάντα ο Φασμπέντερ παλεύει να δώσει ψυχή σε μια πλοκή στεγνή από αισθήματα, μόνος αρκετές φορές εναντίον όλων, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που προδίδεται ακόμη κι από συμπαίκτες του όπως ο ανεκδιήγητος εδώ Κίλμερ ή η κάκιστη παρουσία της Γκενσμπούρ στο ρόλο της μοιραίας Ράκεν που του σημάδεψε τη ζωή.
Ο Χιονάνθρωπος (The Snowman):Θρίλερ διεθνούς συμπαραγωγής 2017 (114’)
Σκηνοθεσία: Τόμας Αλφρεντσον
Πρωταγωνιστούν: Μάικλ Φασμπέντερ, Τζέι Κέι Σίμονς, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Κλόι Σεβινί, Βαλ Κίλμερ