Η σχέση του «Εξορκιστή» με την Ελλάδα στο Docville την Κυριακή με το Documento

Στις 12 Οκτωβρίου βγαίνει στις αίθουσες «Ο εξορκιστής: Πιστός», η έκτη κατά σειρά ταινία του θρυλικού  «Εξορκιστή» του Γουίλιαμ Φρίντκιν (1973) και ο Αντώνης Μποσκοΐτης υπενθυμίζει τη σχέση της με την Ελλάδα: ο εξορκιστής ήταν Έλληνας παπάς, έναν ρόλο έπαιξε ο Τίτος Βανδής ενώ ακουγόταν το «Ιστορία μου, αμαρτία μου» με τη Ρίτα Σακελλαρίου.

Το ΚΑΣ έδωσε άδεια μόνιμης εγκατάστασης γλυπτού του Βρετανού καλλιτέχνη Άντονι Γκόρμλι στην είσοδο του Αρχαιολογικού Μουσείου της Δήλου. Πώς γίνεται ένας εμβληματικός αρχαιολογικός χώρος να αντιμετωπίζεται σαν διαφημιστική πλατφόρμα του εκάστοτε καλλιτέχνη; Γράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση ξεκινά και φέτος με ένα εντυπωσιακό πρόγραμμα, σε συνεχή ανοιχτό διάλογο με την κοινωνία το οποίο περιλαμβάνει καλλιτέχνες από την Τίλντα Σουίντον και την Πάτι Σμιθ μέχρι τον Θεόδωρο Τερζόπουλο και τον Γιάννη Αγγελάκα και καλλιτεχνικά δρώμενα με κοινωνικό πρόσημο και πολιτική ματιά. Γράφει η Χρυσούλα Παπαϊωάννου.

«Το θέατρο με μεγάλωσε, με πλούτισε και του χρωστάω πολλά» είπε η Λυδία Φωτοπούλου στη συνέντευξη που έδωσε στην Κατερίνα Αγγελιδάκη για την παράσταση «Έρως ανίκατε μάχαν» του Σταμάτη Κραουνάκη στο Ηρώδειο στις 13 Οκτωβρίου, στην οποία είναι καλεσμένη, αλλά και για όσα συμβαίνουν γύρω μας.

Ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης καταγράφει τις εντυπώσεις του από το φετινό Φεστιβάλ Βιβλίου το οποίο ήταν αφιερωμένο στον γυναικείο λόγο και μας συστήνει το έργο τριών εντυπωσιακών πρώτων εμφανίσεων: της Καλλιόπης Αλεξιάδου, της Κωνσταντίνας Σιαχάμη και της Ελισάβετ Ιγγλίζ.

Το βιβλίο «Sister outsider» με δοκίμια και ομιλίες της «Μαύρης, λεσβίας, φεμινίστριας, μητέρας, αγωνίστριας, ποιήτριας» (όπως αυτοπροσδιοριζόταν) Όντρι Λορντ εκδόθηκε πριν από λίγο καιρό στη χώρα μας και θεωρείται ορόσημο για το φεμινιστικό κίνημα. Η Έμυ Ντούρου σκιαγραφεί το πορτρέτο της σπουδαίας γυναίκας.

«Μετά την εντυπωσιακή της διαδρομή στην περυσινή σεζόν και πριν από την παγκόσμια περιοδεία της με σταθμούς το Βελιγράδι, τη Δρέσδη, το Αμστερνταμ και την Αδελαΐδα της Αυστραλίας, ο θεατής έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει μια παράσταση με ισχυρό αποτύπωμα» γράφει ο Ηρακλής Λογοθέτης για το «Goodbye, Lindita» του Εθνικού Θεάτρου.

Ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης-Μπογδάνος μοιράζεται την προσωπική του «ιστορία» με το σύμπαν του Αντι Γουόρχολ με αφορμή τη θεατρική παράσταση «Andy» που σκηνοθετεί και ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Ποιος είναι στ’ αλήθεια ο άνθρωπος που θέλει να μας πάει μέχρι τον Άρη; Η πρόσφατη βιογραφία του Ίλον Μασκ, του πιο πλούσιου και αμφιλεγόμενου ανθρώπου στον κόσμο, δια χειρός Γουόλτερ Άιζακσον κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος. «Ένα συναρπαστικό και μαζί τρομακτικό ανάγνωσμα» το χαρακτηρίζει  η Κατερίνα Αγγελιδάκη.

Η Ηλέκτρα Ζαργάνη γράφει για δύο ντοκιμαντέρ του Netflix, τα «World’s most wanted» και «Vendetta: Truth, lies and the Mafia» για τον Ματέο Μεσίνα Ντενάρο και τη δράση της σικελικής μαφίας.

Πριν από λίγες μέρες δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «The Strand» ένα άγνωστο μέχρι πρότινος διήγημα το οποίο έγραψε ο Τρούμαν Καπότε, στις αρχές της δεκαετίας του 1950 ενώ ζούσε σε μια παλιά ιταλική βίλα στη Σικελία. Η Έμυ Ντούρου θυμίζει την εποχή κατά την οποία ο συγγραφέας αναζητούσε την ησυχία μακριά από τα πάρτι και τις πολλές συναναστροφές.