Η σειρά του Netflix που καθηλώνει: Unorthodox

Η σειρά του Netflix που καθηλώνει: Unorthodox

Η συγκλονιστική ιστορία μιας παντρεμένης χασιδικής αμερικανοεβραίας που εγκατέλειψε το σπίτι και την κλειστή κοινότητα της για να βρει την ελευθερία στην Ευρώπη.

Το «Unorthodox» είναι η νέα σειρά του Netflixγια την οποία μιλούν δικαίως όλοι αυτή την εποχή. Αφορά στην προσπάθειατης ΈστερΣαπίρο (ή Έστι όπως συστήνεται στους νέους μουσικούς φίλους της στο Βερολίνο που όταν την ρωτούν γιατί έφυγε από τη Νέα Υόρκη εκείνη απαντά «επειδή ο Θεός ζητούσε πολλά από μένα») να κάνει ένα νέο ξεκίνημα στη ζωή της. Έχοντας από μικρή βρεθεί εγκλωβισμένη σε ένα καταπιεστικό και αυστηρών αρχών θρησκευτικό μικρόκοσμο- η χασιδική κοινότητα του Μπρούλκιν- η Έστι βλέπει την μοίρα της να χειροτερεύει όταν παντρεύεται με προξενιό τον αφελή Γιάνκι, γιο οικογένειας κοσμηματοπωλών. Ένα χρόνο μετά τα πράγματα είναι δυσοίωνα: όχι μόνο δεν έχει μείνει έγκυος (κατάσταση ανεπίτρεπτη για τους χασιδιστές που σε κάθε τεκνοποίηση βλέπουν ένα φόρο τιμής απέναντι στα θύματα του Ολοκαυτώματος σύμφωνα με την ηρωίδα) αλλά αδυνατεί να ολοκληρώσει τα συζυγικά της καθήκοντα, επειδή πονάει. Επίσης η αγάπη της για τη μουσική δεν βρήκε διέξοδο καθώς τα μαθήματα πιάνου που έκανε διακόπηκαν απότομα. Η φυγή πλέον προς την ελευθερία είναι μονόδρομος . Αλλά το πρώτο βήμα προς τα εμπρός θέλει πολλά κότσια όπως αποδεικνύει και η εναρκτήρια σεκάνς όπου η αποφασισμένη Έστι πάει κόντρα σε θεούς και ανθρώπους προκειμένου να τα καταφέρει.

https://www.youtube.com/watch?v=-zVhRId0BTw

Στα 4 ωριαία επεισόδια της σειράς που σκηνοθέτησε η Γερμανίδα Μαρία Σρέιντερ ξετυλίγεται υποδειγματικά η πραγματική ιστορία της ΝτέμποραΦέλμαντ, στο bestsellerτης οποίας βασίστηκε το σενάριο. Η περιπέτεια της ηρωίδας της συνδέεται έντεχνα με το πολιτικό και ιστορικό πλαίσιο της εποχής. Στόχος των δημιουργών της σειράς δεν είναι μόνο το προφανές, να κριτικάρουν δηλαδή το απηρχαιωμένο σύστημα των αποκομμένων από τον υπόλοιπο κόσμο χασιδιστών, αλλά και να δώσουν μια ματιά πάνω στο σύγχρονη διεθνή κοινότητα, της παγκοσμιοποίησης και της αναθεώρησης σε μεγάλο βαθμό της Ιστορίας. Στη Γερμανία η Έστι δεν έρχεται αντιμέτωπη μόνο με προκαταλήψεις μιας βεβαιότητας που στηρίζεται σε ασήμαντα επιχειρήματα (όταν τρώει κατά λάθος ζαμπόν αποκαλύπτει με έκπληξη ότι δεν κάνει εμετό) αλλά και σε ιστορικά γεγονότα που χρίζουν νέας ανάγνωσης. Οι νέοι φίλοι τηςισχυρίζονται ότι «εμείς υπερασπιζόμαστε το παρόν χωρίς να αναπολούμε το παρελθόν»κι όταν η Έστι τους ρωτά αν δεν τους ενοχλεί που κάνουν μπάνιο στη λίμνη Βάνζεε, δίπλα στο καταφύγιο του Χίτλερ όπου αποφάσισε το σχέδιο εξόντωσης των Εβραίων, εκείνοι απαντούν «η λίμνη δεν φταίει σε τίποτα».

Η ιστορία πηγαινοέρχεται μεταξύ του εβραϊκού παρελθόντος και του γερμανικού μέλλοντος της ηρωίδας. Το παρόν της είναι ακόμη επισφαλές όσο ο νόμιμος σύζυγός της Γιάνκι μαζί με τον αδίστακτο ξάδελφό του την καταδιώκουν στο Βερολίνο. Υπάρχουν σκηνές που είναι εξαιρετικά σκηνοθετημένες – η τελετή του γάμου, το πρώτο κονστέρτο που παρακολουθεί η Έστι, το μπάνιο στη λίμνη όπου σηματοδοτεί την οριστική ρήξη της με το παρελθόν αφήνοντας την περούκα να χαθεί μακριά της- ενώ αξίζει να υπογραμμιστεί η αποστασιοποίηση του δράματος σε μια πλοκή που θα περίμενε κάποιος ότι είναι φορτισμένη σε κάθε γωνιά. Κάποια στιγμή ο καθηγητής των μουσικών που δίνει την ευκαιρία στην ηρωίδα να κάνει αίτηση για εισαγωγή στη σχολή αναφέρει πως «συχνά σπάμε τους κανόνες για να φτιάξουμε ένα αριστούργημα». Το «Unorthodox»μπορεί να μην είναι κάποιο αριστούργημα αλλά γνωρίζει καλά πως να σπάει τους κανόνες εκείνους που θα το οδηγήσουν να πει με απόλυτη ειλικρίνεια και ευθύτητα την δική του αλήθεια, η οποία τονίζεται από την σπάνια ερμηνεία της άγνωστης 25χρονης ισραηλινής ηθοποιού ΣίραΧάας.

Documento Newsletter