Τσαρλς Ρολς και Χένρι Ρόις συναντήθηκαν για πρώτη φορά στο ξενοδοχείο Midland στο Μάντσεστερ, στις 4 Μαΐου 1904, με τη συνέχεια να είναι γνωστή…
Οι Ρολς και Ρόις θα έμεναν έκπληκτοι με τα αυτοκίνητα που παράγονται με το όνομά τους το 2019. Ο αιώνας (και περισσότερο) που έχει περάσει από τον πρώτο κινητήρα 10hp που έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού έχει δει τα υλικά, την τεχνολογία και τις μεθόδους κατασκευής να αλλάζουν τελείως. Ωστόσο, σε αρκετούς βασικούς τομείς, η Rolls-Royce Motor Cars διατηρεί αδιάσπαστους δεσμούς με τις πρωτοποριακές αυτές ημέρες και στην προσέγγισή της, ένστικτα και αξίες, θα ήταν αναγνωρίσιμη στους ιδρυτές της.
Επιστροφή στις λιμουζίνες
Οι γραμμές και το στιλ των πρώτων οχημάτων Rolls-Royce επηρεάζονται σαφώς από τις άμαξες που αντικατέστησαν. Δεν είναι τυχαίο, δεδομένου ότι κατασκευάστηκαν χειροποίητα από τους ίδιους κατασκευαστές λιμουζινών, οι οποίοι αβίαστα μεταβίβασαν τις δεξιότητές τους και την τέχνη τους στη νέα τεχνολογία. Η κατασκευή λιμουζινών στη Rolls-Royce ολοκληρώθηκε τη δεκαετία του 1960, αλλά το 2017, έκανε την επιστροφή της με τη «Sweptail».
Το εν λόγω αυτοκίνητο έχει έναν σχεδιασμό που δεν επαναλήφθηκε ποτέ, με μεμονωμένες εσωτερικές πινελιές, συμπεριλαμβανομένου ενός ψυγείου σαμπάνιας, ειδικά προσαρμοσμένου για να υποδέχεται μόνο ένα μπουκάλι Dom Perignon του ’73. Παρόλα αυτά, με τη γρίλια Pantheon και τον πίσω πρόβολο, παραμένει απολύτως πιστή με τη μάρκα και τη γλώσσα σχεδιασμού της Rolls-Royce.
Αρχιτεκτονική της πολυτέλειας
Ο Χένρι Ρόις ξεκίνησε την καριέρα του στην αυτοκινητοβιομηχανία με την κατασκευή της βελτιωμένης εκδοχής του γαλλικού Decauville, 2κύλινδρου, ισχύος 10 ίππων. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που αγόρασε όταν η επώνυμη ηλεκτρική εταιρεία του έγινε επιτυχημένη. Όταν ο Ρολς είδε και οδήγησε το αυτοκίνητο του Ρόις, ήξερε ότι βρήκε ένα βρετανικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό και συμφώνησε να πουλήσει όλα τα αυτοκίνητα που θα μπορούσε να κατασκευάσει ο Ρόις. Στα πρώτα δύο χρόνια της, η Rolls-Royce παρήγαγε μόλις 10 αυτοκίνητα: το 2018, παρήγαγε 4.107 – τον υψηλότερο όγκο στην ιστορία της – διαθέτοντάς τα σε πελάτες σε περισσότερες από 50 χώρες.
Για να ικανοποιήσει την παγκόσμια ζήτηση για τα προϊόντα της, η εταιρεία έχει αναπτύξει μια κοινή πλατφόρμα που στηρίζει όλα τα νέα μοντέλα. Γνωστή ως Αρχιτεκτονική Πολυτέλειας, περιλαμβάνει ένα πλαίσιο αλουμινίου που μπορεί να κλιμακωθεί για να ταιριάξει σε διαφορετικές εφαρμογές, χρησιμοποιώντας διαφορετικά μεγέθη και εξαρτήματα: οι νέες διαδικασίες παραγωγής εξασφαλίζουν ακαμψία και ακεραιότητα, καθώς και την παράδοση της Magic Carpet Ride της εταιρείας.
Black Badge
Το Black Badge είναι η ανταπόκριση της Rolls-Royce σε μια μικρή και επιλεγμένη ομάδα πελατών που ζήτησαν τη μάρκα για αυτοκίνητα με συγκεκριμένα, επικεντρωμένα χαρακτηριστικά που αντανακλούν τη διαφορετική στάση ζωής, επιτυχίας και πολυτέλειας. Αυτοί οι άνθρωποι επιλέγουν να οριστούν διαφορετικά από την ευρύτερη κοινωνική ομάδα τους: ένα υποσύνολο εντός ενός υποσυνόλου.
Για πάνω από έναν αιώνα τέτοιου είδους άτομα, που έχουν ένα σκοτεινό και ανήσυχο πνεύμα, έχουν ακολουθήσει τη γοητεία της Rolls-Royce, όπως ο σερ Μάλκολμ Κάμπελ, ο Χάουαρντ Χιουζ και ο Μοχάμεντ Άλι μοιράστηκαν τη φιλοσοφία της ίδρυσης της μάρκας. Μια ασυμβίβαστη άρνηση αποδοχής του status quo και μια σταθερή επιθυμία να καινοτομήσει, να δημιουργήσει και να προχωρήσει.
Το ανήσυχο πνεύμα τους συμμεριζόταν και ο συνιδρυτής της μάρκας. Ο ίδιος, ένας από τους μεγάλους επαναστάτες της εποχής του. Ο Ρολς ήταν ένας άνθρωπος σε μια βιασύνη. Δεν ήταν ικανοποιημένος με την ουσιαστική αλλαγή του τοπίου του αυτοκινήτου, επιδίωξε περισσότερο και συνέχισε την όρεξή του για πρόοδο και περιπέτεια στον αέρα. Ένα πάθος που τελικά θα οδηγούσε στον θάνατό του, όταν ήταν μόλις 33 ετών.
Είναι αυτό το ακαταμάχητο πνεύμα που, από την έναρξη του Black Badge, έχει αιχμαλωτίσει τόσους πολλούς σημερινούς νέους ιδιοκτήτες, οι οποίοι έλκονται από τη Rolls-Royce, γνωρίζοντας ότι κανένα άλλο πολυτελές αυτοκίνητο δεν διαθέτει το όραμα και την ευελιξία να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τους από άποψη σχεδιασμού και μηχανικής. Πράγματι, το Black Badge χρησιμεύει για να ενισχύσει τα εγγενή χαρακτηριστικά που οδήγησαν τόσους πολλούς νέους στη μάρκα.
Σχεδιάζοντας τις εκδόσεις του Wraith, Ghost και Dawn, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της μάρκας επέστρεψαν στην ενστικτώδη κατανόηση της μοναδικής ζωής αυτών των εξαιρετικών ανδρών και γυναικών για να δημιουργήσουν τόσο σχεδιαστικές όσο και μηχανικές θεραπείες που ενισχύουν τέλεια τις εγγενείς αξίες αυτών των μεγάλων Rolls -Royces.
Τα μοντέλα Black Badge είναι τα «alter egos» των τυποποιημένων μοντέλων: πιο σκούρα, πιο ακραία, με περισσότερη ισχύ και ροπή και βελτιωμένη δυναμική οδήγηση για να «ανοίξει» το σήμα της Rolls-Royce σε νέους ορίζοντες.
Τα στοιχεία του στιλ περιλαμβάνουν το «Spirit of Ecstasy» με σκούρο χρωματισμό, τροχούς και στοιχεία ινών άνθρακα, καθώς και το «ανεστραμμένο» λογότυπο «μαύρου-ασημί» RR: όπως συμβαίνει με κάθε άλλη Rolls-Royce, ωστόσο, οι πελάτες μπορούν να προσθέσουν τα εξατομικευμένα στοιχεία που επιθυμούν και έτσι ακόμα και ένα αυτοκίνητο Black Badge μπορεί να είναι σε οποιοδήποτε απόχρωση.
Αβίαστα, παντού
Τον Ιούλιο του 1917, ένας Βρετανός διπλωμάτης, ο Χιου-Λόιντ Τόμας, γευμάτιζε σε μια Λέσχη στο Κάιρο με τη σύζυγό του, Αϊλίν, όταν ένας άντρας μπήκε μέσα και ρώτησε: «Τίνος είναι η Rolls-Royce έξω;». Όταν η Αϊλίν απάντησε ότι ήταν δική της, ο άνδρας είπε «στο όνομα των ενόπλων δυνάμεων της Αυτού Μεγαλειότητας» και το πήρε κι έφυγε. Ήταν, φυσικά, ο Τ. Ε. Λόρενς, πιο γνωστός ως ο Λόρενς της Αραβίας. Τόσο αυτός όσο και το αυτοκίνητο θα απαθανατίζονταν σε μία από τις πιο διάσημες φωτογραφίες του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.
Έναν αιώνα μετά το γεγονός με τον Λόρενς, η Rolls-Royce δημιούργησε και πάλι ένα αυτοκίνητο ικανό να κατακτήσει τα πιο εχθρικά περιβάλλοντα της Γης. Το πολυτελές SUV Cullinan προκάλεσε διεθνή αίσθηση κατά την κυκλοφορία του το 2018 και έθεσε το νέο παγκόσμιο πρότυπο στην πολυτελή οδήγηση off-road. Το Cullinan δημιουργήθηκε από το μηδέν για να επιτρέψει στους πελάτες να πάνε οπουδήποτε, να δουν οτιδήποτε και να κάνουν ό,τι θέλουν με απόλυτη εμπιστοσύνη, ενώ συνδυάζονται με την άνεση και τη λαμπρότητα που ενσωματώνει το όνομα Rolls-Royce. Για να αποδείξει τα διαπιστευτήριά του σε όλο το έδαφος, το αυτοκίνητο ολοκλήρωσε μια οδύσσεια 12.000 μιλίων μέσω ορισμένων από τα πιο απαιτητικά εδάφη του κόσμου, σε συνεργασία με το National Geographic. Εκτός από τα σκωτσέζικα Υψίπεδα, τις αυστριακές Άλπεις και την αμερικάνικη Δύση, η πορεία του Cullinan περιελάμβανε τα άγονα μέρη της Μέσης Ανατολής, όπου επιβεβαίωσε αβίαστα τον ισχυρισμό του Λόρενς ότι «μια Rolls στην έρημο, είναι πάνω και από ρουμπίνια».
«Είμαστε βαθιά συνειδητοί στην κληρονομιά μας: είναι ένα τεράστιο προνόμιο να συνεχίζουμε και να βασιζόμαστε σε εργασίες που ξεκίνησαν πριν από 115 χρόνια», λέει ο Τόρστεν Μίλερ-Ότβος, Διευθύνων Σύμβουλος της Rolls-Royce Motor Cars. «Αλλά καταλαβαίνουμε επίσης ότι οι ιδρυτές μας ήταν οραματιστές, πάντα έψαχναν να κάνουν πράγματα με νέους και διαφορετικούς τρόπους. Είναι αυτό το πνεύμα αριστείας και καινοτομίας που η Rolls-Royce Motor Cars ενσωματώνει και γιορτάζει σήμερα».
Πηγή: Rolls-Royce