Ανοιγμα στην αγορά των ΗΠΑ με τα πράσινα απορρυπαντικά της κάνει η Βιανίλ μετά τα Βαλκάνια και την ανατολική Μεσόγειο
Ετοιμη να ανοίξει τα φτερά της για να πλασάρει τα καινοτόμα πράσινα προϊόντα της στη μεγάλη αμερικανική αγορά είναι η Rolco Βιανίλ, η ιστορική ελληνική βιομηχανία παραγωγής απορρυπαντικών που διαθέτει τη μεγαλύτερη και πιο σύγχρονη παραγωγική μονάδα του κλάδου της στη χώρα.
Η Rolco Βιανίλ ιδρύθηκε το 1948 στο Μοσχάτο από τον χημικό Εκτορα Σουρουλίδη, παράγοντας αρχικά χρώματα και απορρυπαντικά. Το 1956 έφερε την επανάσταση παρουσιάζοντας το ROL, το πρώτο τυποποιημένο απορρυπαντικό σε σκόνη που διατέθηκε στην Ελλάδα, προϊόν αποκλειστικά δικής της έρευνας και παραγωγής. Το σήμα έγραψε ιστορία στον χώρο των απορρυπαντικών και ήταν το μοναδικό που υπήρχε στα ράφια των μπακάλικων στις ελληνικές ταινίες της εποχής, π.χ. στον «Mπακαλόγατο», όπως αρέσκεται να υπενθυμίζει ο Εκτορας Σουρουλίδης, εγγονός του ιδρυτή, που βρίσκεται σήμερα στο τιμόνι της εταιρείας.
Ιστορικές μάρκες
Στα χρόνια που ακολούθησαν η Rolco δημιούργησε και λάνσαρε ιστορικές ελληνικές μάρκες, όπως είναι το Essex, το Roli, το Forte, το Purlan και το V82, που κέρδισαν τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Η χρονιά-σταθμός για την εταιρεία ήταν ωστόσο το 2008, όταν τα υψηλά επίπεδα πείρας και τεχνογνωσίας της, σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη οικολογικών προϊόντων στην ελληνική αγορά, της έδωσαν το έναυσμα να δημιουργήσει τα πρώτα πράσινα απορρυπαντικά στην Ελλάδα, τη γνωστή σειρά οικολογικών καθαριστικών Planet.
Σήμερα η Rolco Βιανίλ αποτελεί πηγή αστείρευτης καινοτομίας και παραγωγής νέων τεχνολογιών στο κομμάτι των καθαριστικών – απορρυπαντικών. Διαθέτει το τρίτο μεγαλύτερο καθετοποιημένο εργοστάσιο στη νότια Ευρώπη, στην περιοχή του Ρέντη, όπου παράγει προϊόντα με τις δικές της ετικέτες (ROL, MyPlanet, Baby Planet, Roli, Bionol, Ava κ.ά.) αλλά και για τις πολυεθνικές του κλάδου (Henkel). Παράγει επίσης προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και ειδικά προϊόντα για B2B λύσεις με έμφαση στο HoReCa. Το 2022 οι πωλήσεις της Rolco Βιανίλ σημείωσαν αύξηση 10% σε αξία και 5% σε όγκο, φτάνοντας τα 34,5 εκατ. ευρώ. Φέτος κατά τις εκτιμήσεις του Εκτ. Σουρουλίδη οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν με τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης, φτάνοντας τα 38,5 εκατ. ευρώ. Το 65% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από τα προϊόντα με τις ετικέτες της Rolco.
Η μάχη των εξαγωγών
Τα τελευταία χρόνια η Rolco άρχισε να δίνει τη μάχη της εξωστρέφειας πραγματοποιώντας εξαγωγές στα Βαλκάνια και στην ανατολική Μεσόγειο, συγκεκριμένα σε Βουλγαρία, Αλβανία, Ρουμανία, Μάλτα, Κύπρο και Αφρική, όπου διαθέτει το 5% της παραγωγής των προϊόντων που φέρουν τα δικά της σήματα. Από αυτό τον μήνα, Οκτώβριο, βάσει συμφωνίας που έχει ήδη υπογράψει, η εταιρεία θα τοποθετήσει τα πράσινα απορρυπαντικά της σε σουπερμάρκετ της Νέας Υόρκης.
«Θα απευθυνθούμε σε μια πολύ μεγάλη και οικολογικά ώριμη αγορά, διαθέτοντας τα φιλικά προς το περιβάλλον brand MyPlanet με σημαντική προστιθέμενη αξία που μπορούν να κερδίσουν το καταναλωτικό κοινό. Πρόκειται για φιλόδοξη προσπάθεια σε μια αγορά όπου τα περιθώρια και οι προοπτικές είναι μεγάλες και ελπίζουμε το εγχείρημα να στεφθεί με επιτυχία» τόνισε, κάνοντας τις σχετικές εξαγγελίες, ο εκπρόσωπος της τρίτης γενιάς που διευθύνει την οικογενειακή επιχείρηση Εκτ. Σουρουλίδης.