Δεδομένων των αποτελεσμάτων του α’ γύρου των γαλλικών προεδρικών εκλογών ένα είναι σίγουρο: οι Γάλλοι δημοσκόποι πήραν την ρεβάνς στον άτυπο αγώνα «δημοσκοπήσεις VS εκλογικών αποτελεσμάτων».
Η πραγματικότητα δεν πρέπει να εξέπληξε όσους παρακολουθούσαν τις προβλέψεις των βασικών γαλλικών εταιρειών δημοσκοπήσεων τους τελευταίους μήνες, οι οποίες έδιναν στο δίδυμο «Μακρόν-Λεπέν» σαφές προβάδισμα για τον β’ γύρο της εκλογικής αναμέτρησης.
Σύμφωνα με τον Ζερόμ Λεφιλιάτρ, πολιτικό συντάκτη της Libération, «ήδη από τις 20 Φεβρουαρίου, οι σφυγμομετρήσεις έκλειναν την πόρτα του β’ γύρου των προεδρικών εκλογών στον υποψήφιο των Ρεπουμπλικάνων Φρανσουά Φιγιόν.
Πέραν τούτου, συμπληρώνει, «οι δημοσκόποι δεν έπεσαν έξω ούτε στη σειρά αφίξεως των υποψηφίων στην είσοδο του Προεδρικού μεγάρου. Στις σφυγμομετρήσεις που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα, οι σημαντικότερες εταιρείες δημοσκοπήσεων στη Γαλλία (Ifop, Ipsos Sopra Steria, Kantar Sofres, BVA, Elabe, Odoxa, Opinion Way, Harris Interactive) ήθελαν τον Εμανουέλ Μακρόν, ιδρυτή του κινήματος «Εμπρός!», να καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην εκλογική κούρσα με ποσοστό κοντά στο 24% και την Μαρίν Λεπέν, ηγέτιδα της γαλλικής ακροδεξιάς, να ακολουθεί με ποσοστό κοντά στο 22%. Επίσης, ήδη από τις αρχές Μαρτίου, οι δημοσκόποι είχαν βρει το νικητή του α’ γύρου των προεδρικών εκλογών στο πρόσωπο του 39χρονου Μακρόν, συνεπεία της πτώσης του Φρανσουά Φιγιόν στις προθέσεις ψήφου».
Η μάχη που δόθηκε για την τρίτη θέση πρέπει, επίσης, να μην εξέπληξε όσους παρακολουθούσαν τις προβλέψεις των Γάλλων δημοσκόπων, οι οποίοι έδιναν τόσο στον αριστερό Ζαν-Λυκ Μελανσόν όσο και στον δεξιό Φρανσουά Φιγιόν ποσοστά της τάξης του 19% και 20%.