Η πανδημία «έφερε» το «ψηφιακό Δημόσιο»

Η πανδημία «έφερε» το «ψηφιακό Δημόσιο»

Εκρηκτική αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών με το Δημόσιο έφερε η πανδημία, καθώς τα «ρολά» που κατέβασαν, ουσιαστικά, οι υπηρεσίες του Δημοσίου, έστρεψαν τους πολίτες στη χρήση των ψηφιακών μέσων για τις συναλλαγές τους με της δημόσιες υπηρεσίες.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τόσο οι ψηφιακές υπηρεσίες όσο και οι διαλειτουργικότητες αυξήθηκαν κατακόρυφα τόσο σε ότι αφορά στις ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες όσο και την αυτόματη άντληση στοιχείων μεταξύ φορέων του Δημοσίου για λογαριασμό των πολιτών.

Συγκεκριμένα, και ειδικότερα εν μέσω πανδημίας, τα συστήματα του Δημοσίου είτε «μίλησαν μεταξύ τους», είτε παρείχαν ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες αθροιστικά περισσότερες από 90.000.000 φορές, αποτρέποντας έως αντίστοιχο αριθμό φυσικών επισκέψεων από πολίτες προς υπηρεσίες.

Μάλιστα, στον αριθμό αυτό δεν συνυπολογίζονται οι υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις που εκδόθηκαν μέσω του gov.gr, καθώς οι συγκεκριμένες υπηρεσίες παρέχονται μέσω κωδικών web banking. Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες έχουν ξεπεράσει τα 2,5 εκατομμύρια έγγραφα, συνεπώς ο τελικός αριθμός του 2020 προσεγγίζει τα 95 εκατομμύρια.

Ο αριθμός αυτός είναι πάνω από 10 φορές μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του 2018, όταν πραγματοποιήθηκαν 8.780.889 συναλλαγές και σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερος από αυτόν του 2019 (34.688.318 συναλλαγές).

Ειδικότερα, μέσα στο 2020 πραγματοποιήθηκαν 54.000.000 συναλλαγές με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δημοσίου. Πρόκειται για δωδεκαπλασιασμό των συναλλαγών συγκριτικά με το 2018 και για αύξηση 86% σε σχέση με το 2019, που ο αντίστοιχος αριθμός ανερχόταν στις 29.000.000 συναλλαγές.

Καταλύτης στη ραγδαία αύξηση της χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών υπήρξε το gov.gr, το οποίο συγκεντρώνει σήμερα 1.120 ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε ένα ενιαίο και φιλικό προς τον χρήστη ψηφιακό περιβάλλον.

Επιπλέον, το προηγούμενο έτος σημειώθηκε μεγάλη ανάπτυξη στις υπηρεσίες που επιτρέπουν στα συστήματα του Δημοσίου να ανταλλάσσουν μεταξύ τους πληροφορίες. Με την πλήρη αξιοποίηση του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ, οι συγκεκριμένες υπηρεσίες πραγματοποίησαν 37.000.000 ανταλλαγές δεδομένων μεταξύ των υπηρεσιών του Δημοσίου χωρίς να απαιτείται η διαμεσολάβηση των πολιτών.

Oκταπλάσιες συναλλαγές

Σημειώθηκαν έτσι οκταπλάσιες ανταλλαγές συγκριτικά με το 2018, ενώ καταγράφηκε αύξηση 570% σε σχέση με το 2019, όπου ο αντίστοιχος αριθμός ανερχόταν στα 5.000.000. Οι συγκεκριμένες κλήσεις για ανταλλαγές δεδομένων αφορούσαν πληροφορίες όπως:

– δεδομένα εργαζομένων από την «Εργάνη»,

– στοιχεία ΑΜΚΑ,

– πιστοποιητικά δημοτολογικής κατάστασης,

– στοιχεία Αστυνομικής Ταυτότητας,

– φορολογική ενημερότητα

Τέλος, ολοένα και περισσότεροι φορείς του Δημοσίου αξιοποιούν το Κέντρο Διαλειτουργικότητας και συγκεκριμένα τον μηχανισμό πρόσβασης με χρήση των κωδικών Taxisnet.

Το 2020 συνολικά 265 φορείς της Κεντρικής και Γενικής Κυβέρνησης αξιοποίησαν τον συγκεκριμένο μηχανισμό για την πρόσβαση των πολιτών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες τους, σημειώνοντας αύξηση 240% σε σχέση με το 2019, όταν ο αριθμός τους ήταν μόλις 78.

Documento Newsletter