Είναι σχεδόν καθημερινό θέμα η είδηση ή η καταγγελία για κάποια μορφή βίας σε γυναίκα, πολλά τα περιστατικά βιασμών και γενικότερα οι εγκληματικές ενέργειες εις βάρος της γυναίκας. Φαίνεται καθαρά ότι υπάρχει ολίσθηση σε στερεότυπα και συμπεριφορές του παρελθόντος, νιώθουμε ότι τα κεκτημένα και η ισότητα των φύλων τίθενται σε αμφισβήτηση και τελικά σε διαπραγμάτευση και, πολύ περισσότερο, ότι η βία και η εγκληματικότητα οργιάζουν στη χώρα μας.
H σωστή διαπαιδαγώγηση και η ολόπλευρη μάθηση φαντάζουν σαν φάρος που θα μας βγάλει από την παρακμή, την οπισθοδρόμηση και την εγκληματικότητα. Πιστεύω απόλυτα ότι η παιδεία παίζει πρωταρχικό ρόλο για μια ισορροπημένη και υγιή κοινωνία και γι’ αυτό είναι απαράδεκτο το θέμα με την προγεννητική αγωγή και τη θεωρία του «αγέννητου παιδιού», το οποίο στάλθηκε ως εκπαιδευτικό βίντεο στα γυμνάσια της χώρας και αποσύρθηκε μετά τον σάλο που προκλήθηκε από τη δυσωδία του σκοταδισμού και του αναχρονισμού που ανέδυε.
Σειρά ερωτημάτων τίθενται για τον σκοπό έγκρισης ενός τέτοιου επικίνδυνου, αντιεπιστημονικού προγράμματος που καταρρίπτει όλες τις μελέτες και μας θυμίζει μαγείες και βασκανίες από την υπουργό Παιδείας. Είναι ταυτισμένο με ακροδεξιούς παραθρησκευτικούς κύκλους – παρόμοιους με αυτούς που ανάλογα με την περίσταση βάζουν προσωπείο παριστάνοντας άλλοτε τον πατριώτη, άλλοτε τον αντιεμβολιαστή. Σε κάθε περίπτωση είναι απαράδεκτη στη σημερινή εποχή η σκέψη και μόνο της εισόδου στα σχολεία τέτοιων «εκπαιδευτικών» προγραμμάτων.
Τι ακούγεται και λέγεται όμως σε αυτά τα βίντεο ώστε να εγείρονται τόσες ενστάσεις; Αναφέρω ενδεικτικά κάποια από αυτά:
«Τα πάντα ξεκινούν τη στιγμή της σύλληψης του παιδιού», η γυναίκα είναι η «έγκυος που απλώς υλοποιεί το σχέδιο» και επίσης «οι έφηβοι πρέπει να έρθουν σε επαφή με την προγεννητική αγωγή για να μπουν τα θεμέλια της αυτογνωσίας και να βελτιωθεί η κοινωνία μας… Θα τους φέρει όμως και εσωτερική ισορροπία καθώς και ενσυναίσθηση».
Αναδεικνύεται ολοκάθαρα ότι έχουμε να κάνουμε με κάποιους που ζουν σε άλλον πλανήτη, αναφέρουν πράγματα που δεν ισχύουν επιστημονικά, ιατρικά, παιδαγωγικά και που δεν αναγνωρίζουν τη γυναίκα ως ισότιμη αλλά ως αναπαραγωγικό όργανο με όρους και κατευθύνσεις. Φυσιολογικά θα ’λεγε κάποιος «τι μας νοιάζει εμάς αν κάποιοι γραφικοί λένε μερικές ανοησίες;». Μας νοιάζει, όμως, γιατί τέτοιοι τύποι έχουν θρονιαστεί στο υπουργείο Παιδείας και με τη συγκατάθεση της αναχρονιστικής υπουργού και αρκετών άλλων υψηλόβαθμων στελεχών θέλουν να παρέμβουν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω δήθεν εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Δείχνει δυστυχώς την πορεία που παίρνει η παιδεία στη χώρα μας καθώς βυθίζεται στη βαθιά συντηρητικοποίηση, στον ψευτοκαθωσπρεπισμό και στη μαυρίλα. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και τα προγράμματα της Ελληνικής Αγωγής του κ. Γεωργιάδη, για τα οποία το υπουργείο Παιδείας έδωσε έγκριση για το σχολικό έτος 2020-21. Εκτός όλων των παραπάνω, πληθώρα ερωτημάτων χρήζουν απαντήσεων, όπως ποια είναι τα κριτήρια εγκρίσεων, μιας και σύμφωνα με δημοσιεύματα ανάλογα προγράμματα δεν έχουν λάβει έγκριση. Αποδεικνύεται ξανά ότι αντί να νοιάζονται για την ενίσχυση της παιδείας, για την εκμάθηση νέων απαραίτητων δεξιοτήτων και για ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά, αυτό που αποτυπώνεται είναι ένα πισωγύρισμα στη μάθηση που θυμίζει Μεσαίωνα.
Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι προσπαθούν να μετατρέψουν τους μαθητές σε άβουλα πλάσματα με καθοδηγούμενη σκέψη και αμφισβητούμενα κοινωνικά δικαιώματα, έχοντας ορθάνοιχτες τις πόρτες σε προπαγανδιστικές ακροδεξιές ιδιωτικές εταιρείες αμφίβολου επιστημονικού κύρους. Αυτοί είναι που κατάργησαν την κοινωνιολογία, τα καλλιτεχνικά, το νέο πρόγραμμα ιστορίας, γιατί έχουν αλλεργία σε οτιδήποτε μπορεί να ενεργοποιήσει το μυαλό και την κριτική σκέψη.
Η Ευαγγελία Μανιτσούδη είναι εκπαιδευτικός