Η Ελλάδα βρίσκεται σε αναταραχή. Η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ των πρόωρων εκλογών στην Ελλάδα – και αυτό μόλις ενάμιση χρόνο μετά την πιο πρόσφατη κάλπη. Σύμφωνα με έρευνα του ινστιτούτου έρευνας κοινής γνώμης MRB, το 57,5% των Ελλήνων τάσσεται υπέρ, όπως και το 22% των ψηφοφόρων του συντηρητικού κυβερνώντος κόμματος Νέα Δημοκρατία (ΝΔ).
Ωστόσο, η συντηρητική κυβέρνηση της Ελλάδας υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη βλέπει τα πράγματα διαφορετικά: ο Μητσοτάκης θέλει να συνεχίσει να κυβερνά μέχρι τις προγραμματισμένες βουλευτικές εκλογές το καλοκαίρι του 2027. Η πρόταση δυσπιστίας εναντίον του απέτυχε το βράδυ της Παρασκευής. Οι 156 βουλευτές της ΝΔ στο κοινοβούλιο των 300 εδρών της Αθήνας την καταψήφισαν ομόφωνα.
Η πρόταση κατατέθηκε από το σοσιαλδημοκρατικό ΠΑΣΟΚ, τον ΣΥΡΙΖΑ, την Νέα Αριστερά και την Πλεύση Ελευθερίας. Το κουαρτέτο των κομμάτων είχε ήδη καταθέσει πρόταση μομφής κατά του Μητσοτάκη και των συν αυτώ τον Μάρτιο του 2024. Αυτή επίσης απέτυχε. Τότε όπως και τώρα, η αιτία ήταν η ίδια: η μετωπική σύγκρουση του Intercity 62 με εμπορευματική αμαξοστοιχία στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023. 57 κυρίως νέοι άνθρωποι σκοτώθηκαν.
Στις 28 Φεβρουαρίου, δύο χρόνια αργότερα, πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο οι μεγαλύτερες διαδηλώσεις από το τέλος της ελληνικής στρατιωτικής δικτατορίας το 1974. Περίπου δύο εκατομμύρια άνθρωποι απαίτησαν τη διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και την καταδίκη όλων των υπευθύνων. Κατηγόρησαν την κυβέρνηση Μητσοτάκη ότι θέλει να συγκαλύψει και να αποκρύψει την υπόθεση από την αρχή. Η ποινική δικαιοσύνη ελέγχεται από την κυβέρνηση και τα φιλοκυβερνητικά μέσα ενημέρωσης είναι καθαρά προπαγανδιστικά, λένε.
Ο κ. Μητσοτάκης αρνείται τις κατηγορίες. Την Τετάρτη, ωστόσο, ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη, στενός έμπιστος του Μητσοτάκη Χρήστος Τριαντόπουλος, αναγκάστηκε να παραιτηθεί. Ο ίδιος πρέπει να λογοδοτήσει σε προανακριτική επιτροπή της Βουλής των Αθηνών. Αυτή θα ασχοληθεί με τη φερόμενη κάλυψη των ιχνών στον τόπο του δυστυχήματος αμέσως μετά τη μετωπική σύγκρουση: Τα βαγόνια από τα δύο τρένα απομακρύνθηκαν, το σημείο καθαρίστηκε, το χώμα εκσκαφίστηκε και ο χώρος του ατυχήματος τσιμεντοποιήθηκε.
Η ψήφος δυσπιστίας δεν έριξε ποτέ μια κυβέρνηση στην Αθήνα, αλλά η κοινωνική πίεση έριξε. Το πιο επικίνδυνο λοιπόν για τη συνέχιση της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι η ευρεία και έντονη πλέον διαμαρτυρία. Εν όψει των νέων ευρημάτων στην υπόθεση του δυστυχήματος, έχει αποκτήσει δυναμική. Αυτά ήρθαν στο φως από εμπειρογνώμονες που ανέθεσαν οι συγγενείς των θυμάτων.
Βρήκαν στον τόπο του δυστυχήματος χημικές ουσίες υψηλής εκρηκτικότητας, οι οποίες φέρεται να είχαν μεταφερθεί παράνομα με την εμπορική αμαξοστοιχία. Η υποψία: λαθρεμπόριο σε μεγάλη κλίμακα, το οποίο η κυβέρνηση φέρεται να μην καταπολεμά. Αυτό θα μπορούσε να είναι μια εξήγηση για το θάνατο των επιβατών που δεν πέθαναν άμεσα από τη μετωπική σύγκρουση, αλλά κονιορτοποιήθηκαν στη συνέχεια από τις εκρήξεις σε θερμοκρασίες έως και 1.400 βαθμούς.
Σε αντίθεση με την αφήγηση του Μητσοτάκη ότι επρόκειτο απλώς για ένα «ατύχημα», το εντυπωσιακό 72% των ερωτηθέντων χαρακτήρισε την υπόθεση ως έγκλημα, σύμφωνα με την έρευνα της MRB. Το 75 τοις εκατό είναι πεπεισμένο για συγκάλυψη.
Οι Έλληνες ανησυχούν για το κράτος δικαίου, το οποίο στα μάτια τους δεν έχει βρεθεί ποτέ σε τόσο κακή κατάσταση. Τα δημοσκοπικά ποσοστά της ΝΔ του Μητσοτάκη βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση. Έχουν μειωθεί σχεδόν στο μισό σε σχέση με το πιο πρόσφατο εκλογικό της αποτέλεσμα.
Ενώ ο Μητσοτάκης υπερασπίστηκε τον εαυτό του την Τετάρτη μπροστά στη Βουλή και αρνήθηκε τη συγκάλυψη, μαζικές διαμαρτυρίες πραγματοποιήθηκαν και πάλι μπροστά από την Βουλή. Ένα πανό έγραφε: «Σας αξίζουν 57 Όσκαρ για τη συγκάλυψη» – ένα για κάθε άνθρωπο που έχασε τη ζωή του στην καταστροφή.
Πηγή: TAZ
Διαβάστε επίσης
Τα άδεια πορτοφόλια βούλιαξαν και φέτος τις εκπτώσεις
Καιρός: Άνοδος της θερμοκρασίας και ανοιξιάτικο σκηνικό την Κυριακή
Μπαρτσελόνα – Οσασούνα: Πέθανε ο γιατρός των Καταλανών λίγο πριν τη σέντρα