Η Νέα Δημοκρατία σε εκλογικό αυτοδιοικητικό οίστρο και στο βάθος κονδύλια

Η Νέα Δημοκρατία σε εκλογικό αυτοδιοικητικό οίστρο και στο βάθος κονδύλια

Έχουν και οικονομικές παρενέργειες οι νομοθετικές αλλαγές για την ανάδειξη δημοτικών και περιφερειακών Αρχών που επέφερε η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Έρχονται να προστεθούν στις σημαντικές πολιτικές επιπτώσεις, μετά την  ψήφιση το 2021 από τη ΝΔ της κατάργησης της απλής αναλογικής στην τοπική Αυτοδιοίκηση. Η «γαλάζια» κυβέρνηση ψήφισε  ως εκλογικό σύστημα για δήμους και περιφέρειες  το πλειοψηφικό, σε τέτοια μορφή μάλιστα ώστε δήμαρχος και περιφερειάρχης να μπορούν να εκλεγούν από την πρώτη Κυριακή έχοντας λάβει ποσοστό 43% συν μία ψήφο ενώ υπήρξαν και άλλες διαφοροποιήσεις στις εκλογικές προβλέψεις.

Έναν χρόνο πριν από τη διεξαγωγή των αυτοδιοικητικών εκλογών, τον Οκτώβριο του 2023, η κυβέρνηση Μητσοτάκη πραγματοποιεί μια σειρά απευθείας αναθέσεων, που τις συνδέει με την … κατάργηση της απλής αναλογικής σε δήμους και περιφέρειες. Μέρα με τη μέρα ξεφυτρώνουν κονδύλια για υψηλού κόστους παρεμβάσεις με έργα παροχής υπηρεσιών και ψηφιακές πλατφόρμες, τα οποία εμφανίζει το στρατηγείο των εκλογών – υπουργείο Εσωτερικών, ως αναγκαία λόγω της αλλαγής του θεσμικού πλαισίου για την εκλογή  δημάρχων, δημοτικών συμβούλων, συμβούλων δημοτικών κοινοτήτων και των προέδρων των δημοτικών κοινοτήτων, καθώς και αντίστοιχα περιφερειακών Αρχών.

Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα έχουν πρόσθετο οικονομικό κόστος.

Είναι ενδεικτικό ότι  φτάνει στις 279.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ 24%) το ποσό για την παροχή υπηρεσιών έργου ανάπτυξης Ηλεκτρονικής Πύλης Υποψηφιοτήτων για τις Δημοτικές και Περιφερειακές Εκλογές εντός του Ολοκληρωμένου Συστήματος Υποστήριξης Εκλογικών Διαδικασιών (ΟΣΥΕΔ), όπως αποτυπώνεται σε έγγραφο του υπουργείου Εσωτερικών  (Αριθμ. Πρωτ.: 64040/29.09.2022), που παρουσιάζει το documentonews.gr.

Το έγγραφο αναφέρει ότι στο πλαίσιο της εφαρμογής των  διατάξεων του Νόμου 4804/2021 και την ολοκλήρωση της θεσμικής αυτής αλλαγής, θα υλοποιηθεί και τεθεί σε λειτουργία ένα νέο υποσύστημα που θα υποστηρίζει τις νέες αλλαγές στην διαδικασία υποβολής και ανακήρυξης των υποψηφιοτήτων για τις Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές. Το νέο υποσύστημα θα ενταχθεί στο σύστημα Υποβολής Υποψηφιοτήτων προς τον Άρειο Πάγο (στην ηλεκτρονική πύλη δήλωσης υποψηφιοτήτων του ΟΣΥΕΔ), όπως προβλέπει ο νόμος, αλλά σαν ανεξάρτητο υποσύστημα, λόγω των ιδιαίτερων απαιτήσεων των Δημοτικών και Περιφερειακών εκλογών».

Πρόκειται για  Ηλεκτρονική Πύλη Υποψηφιοτήτων για τις Δημοτικές και Περιφερειακές Εκλογές, που θα περιλαμβάνει τέσσερις εφαρμογές. Οι δυο είναι για τις Δημοτικές Εκλογές (εφαρμογή Υποβολής Υποψηφιοτήτων προς το αρμόδιο Πρωτοδικείο από τους Συνδυασμούς και ελέγχου Υποψηφιοτήτων/Ανακήρυξης Συνδυασμών από τα Πρωτοδικεία) και οι άλλες δυο  για  τις Περιφερειακές Εκλογές (εφαρμογή Υποβολής Υποψηφιοτήτων προς το αρμόδιο Πρωτοδικείο από τους Συνδυασμούς και εφαρμογή Ελέγχου Υποψηφιοτήτων και Ανακήρυξης Συνδυασμών από τα Πρωτοδικεία).

Το έργο ανατέθηκε στην εταιρεία πληροφοριακών συστημάτων και εφαρμογών πληροφορικής  «Singularlogic Α.Ε.» που πρέπει εντός το αργότερο  οκτώ μηνών να έχει παραδώσει το έργο, συνολικού  κόστους 279.000 ευρώ με ΦΠΑ (225.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ), επιμεριζόμενο σε τρεις φάσεις :

– Μελέτη Εφαρμογής (55.800 ευρώ με ΦΠΑ) ,
– Υλοποίηση και εγκατάσταση Εφαρμογής (139.500 ευρώ με ΦΠΑ) ,
–  Έλεγχοι αποδοχής εφαρμογής, Σύστημα έτοιμο για παραγωγική λειτουργία Εκπαίδευση χρηστών Εγχειρίδια χρηστών  (83.700 ευρώ με ΦΠΑ).

Το υπουργείο Εσωτερικών είχε απευθύνει πριν από περίπου ένα μήνα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για κατάθεση οικονομικής προσφοράς στην εταιρεία  «Singularlogic Α.Ε.», η οποία,  όπως αναφέρεται  στο έγγραφο της πρόσκλησης   (Αριθ. Πρωτ.: 60819/  16-09-2022), επελέγη γιατί «διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία, αφού στην ίδια έχει ανατεθεί το έργο για την παροχή υπηρεσιών ανάπτυξης Ολοκληρωμένου Συστήματος Υποστήριξης Εκλογικών Διαδικασιών (ΟΣΥΕΔ), να καταθέσει οικονομική προσφορά για την παροχή υπηρεσιών ανάπτυξης Ηλεκτρονικής Πύλης Υποψηφιοτήτων για τις Δημοτικές και Περιφερειακές Εκλογές εντός του Ολοκληρωμένου Συστήματος Υποστήριξης Εκλογικών Διαδικασιών (ΟΣΥΕΔ), όπου ορίζεται ότι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης δεν πρέπει να ξεπερνά τους οκτώ (08) μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης».

Τον Ιούνιο 2021 που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στη βουλή ο νόμος 4804/2021, η αντιπολίτευση έθεσε ως μείζον το ζήτημα της αντιδημοκρατικότητας που αποπνέει το νομοθέτημα. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, με το νόμο του υπουργείου Εσωτερικών επί Μάκη Βορίδη, αντικατέστησε  το εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής (το είχε θεσπίσει ο ΣΥΡΙΖΑ το 2018 με τον «Κλεισθένη») με το πλειοψηφικό  στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενώ έθεσε και κατώτερο όριο 3% για την είσοδο των υποψηφίων συνδυασμών στα Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια. Υπήρξαν κι άλλες παρεμβάσεις για τις οποίες η αντιπολίτευση τόνιζε ότι  δεν διασφαλίζουν δίκαιη και ουσιαστική εκπροσώπηση.  Παράλληλα, μειώνονται περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι, προβλέπονται πριμοδοτήσεις του Δημοτικού και Περιφερειακού Συμβουλίου, υπέρ του συνδυασμού της πλειοψηφίας, ενώ καταργείται η τέταρτη κάλπη για την ανάδειξη των Προέδρων των Κοινοτήτων που γίνεται κατά συνδυασμούς.  Αποκλείονται υποψηφιότητες εκτός συνδυασμών για τα αξιώματα των δημάρχων, των δημοτικών συμβούλων, των συμβούλων δημοτικών κοινοτήτων και των προέδρων των δημοτικών κοινοτήτων.

Η δήλωση των συνδυασμών υποβάλλεται στην ηλεκτρονική πύλη δήλωσης υποψηφιοτήτων , από τους επικεφαλής των συνδυασμών υποψήφιους δημάρχους/περιφερειάρχες  το αργότερο έως  την 31η Αυγούστου του έτους των εκλογών.

Για τον έλεγχο, την επικύρωση των υποψηφιοτήτων   και ανακήρυξη συνδυασμών αρμόδια είναι το πολυμελές Πρωτοδικείο της έδρας  της περιφέρειας και το Πρωτοδικείο Αθηνών στην Περιφέρεια Αττικής.

Τώρα με την υλοποίηση της νέας Ηλεκτρονικής πύλης  που προωθεί το υπουργείο Εσωτερικών διαμορφώνεται μηχανισμός ελέγχου ορθότητας του συνδυασμού και των υποψηφίων του, ώστε να ενημερώνονται οι χρήστες του Συνδυασμού για την κάλυψη των προϋποθέσεων που ορίζει ο νόμος όπως  μέγιστος και ελάχιστος αριθμός υποψηφίων ανά Εκλογική Περιφέρεια, ύπαρξη υποψηφίων για Πρόεδρο και συμβούλους Δημοτικών Κοινοτήτων, για το 80% των Δημοτικών Κοινοτήτων, ποσοστό συμμετοχής κάθε φύλου στους υποψήφιους του Συνδυασμού, απαιτούμενο ποσό Ηλεκτρονικών Παράβολων, μοναδική υποψηφιότητα στον Συνδυασμό κάθε υποψηφίου, Ηλικία υποψηφίων, Επικύρωση υποψηφιοτήτων, αναλυτική εμφάνιση των προβλημάτων που προκύπτουν από τον έλεγχο.

Επίσης, η εφαρμογή πρωτοδικείων για έλεγχο, έγκριση ή απόρριψη Συνδυασμών και υποψηφίων σε Περιφερειακές Εκλογές, θα υποστηρίζει παρόμοια λειτουργικότητα με την αντίστοιχη εφαρμογή για τις Δημοτικές Εκλογές, με τις όποιες διαφοροποιήσεις προκύπτουν, όπως ότι αφορά μόνο τις δεκατρείς  Περιφέρειες της χώρας και τα αντίστοιχα δεκατρία  κεντρικά Πρωτοδικεία-κάθε Πρωτοδικείο είναι υπεύθυνο για μια και μόνη Περιφέρεια ή ότι  θα ελέγχει την συμπλήρωση των υποψηφιοτήτων Συμβούλων με βάση τις αντίστοιχες Εκλογικές Περιφέρειες, δηλαδή μόνο για τις Περιφερειακές Ενότητες  κ.ά.

Διαβάστε επίσης: 

Η ΝΔ μοιράζει σε ΜΜΕ 7, 5 εκατομμύρια ευρώ για καμπάνια εξοικονόμησης ενέργειας!

«Συναγερμός» από το ΚΚΕ για νέους εργατικούς αγώνες και εκλογές

Τα πολλαπλά φάλτσα της δεξιάς πτέρυγας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

Documento Newsletter