Η «μυστική» πρόβα των Rolling Stones

Η «μυστική» πρόβα των Rolling Stones
Στις φωτογραφίες που ανέσυρε από το αρχείο του ο Μπράιαν Άρις αποτυπώνεται η αινιγματική αλλά και παιχνιδιάρικη γοητεία των Rolling Stones, ειλικρινείς στιγμές και αόρατες προσωπικές πτυχές των μελών της μπάντας, η χημεία μεταξύ τους αλλά και στιγμιότυπα καθαρής καλλιτεχνικής δημιουργίας (c) Brian Aris

Αδημοσίευτο φωτογραφικό υλικό από πρόβες των Rolling Stones σε αχυρώνα στη Βοστώνη το 1981 ήρθε στο φως της δημοσιότητας από τον φωτογράφο Μπράιαν Άρις.

Οι ορκισμένοι aficionados του θρυλικού συγκροτήματος έχουν κάθε λόγο να χαίρονται. Στα τέλη Μαρτίου ήρθε στο φως αδημοσίευτο φωτογραφικό υλικό από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 για να προσθέσει μια ακόμη άγνωστη σελίδα στη μυθολογία ενός από τα πιο εμβληματικά συγκροτήματα στην ιστορία της ροκ μουσικής.

Αγνωστες πτυχές

Είναι ένα ανοιξιάτικο δώρο στους απανταχού θαυμαστές των Rolling Stones από τον Μπράιαν Άρις, έναν από τους γνωστότερους φωτογράφους διασημοτήτων, ο οποίος αποφάσισε να ανοίξει τα αρχεία του, σε συνεργασία με τη Lucy Bell Gallery που έχει την έδρα της στο ανατολικό Σάσεξ, προσφέροντας μια διεισδυτική ματιά στα παρασκήνια κατά τη διάρκεια πρόβας του συγκροτήματος για την τουρνέ που ετοίμαζαν το 1981.

Μέσα από τον φακό του Μπράιαν Άρις ξεδιπλώνονται η αινιγματική αλλά και παιχνιδιάρικη γοητεία των Rolling Stones, ειλικρινείς στιγμές και αόρατες προσωπικές πτυχές των μελών της μπάντας, η χημεία μεταξύ τους αλλά και στιγμιότυπα καθαρής καλλιτεχνικής δημιουργίας μιας μπάντας που δεν έχασε ποτέ την αίγλη της ούτε την αγάπη του κοινού.

(c) Brian Aris

«Με κάλεσαν στη Βοστώνη και πέρασα αρκετές μέρες κοντά τους σε μια φάρμα φωτογραφίζοντας όλα τα μέλη του συγκροτήματος, μερικά και με τις οικογένειές τους. Τελικά καταλήξαμε σε έναν φωτισμένο με κεριά αχυρώνα ένα βράδυ για μια μεταμεσονύχτια πρόβα. Το εκπληκτικό ήταν ότι κανένας δεν είπε κουβέντα. Ο Τσάρλι πήγε πίσω από τα ντραμς του, ο Κιθ και ο Ρόνι σήκωσαν τις κιθάρες τους, ο Μπιλ βρήκε ένα σκαμπό και μάζεψε το μπάσο του. Ο Μικ έκανε μια βόλτα στη σκηνή πριν ο Τσάρλι χτυπήσει τις πρώτες νότες. Καθόμουν στο πάτωμα του αχυρώνα, δούλευα με γρήγορο φιλμ καθώς υπήρχε τόσο λίγο φως και σκεφτόμουν πόσο προνομιούχος ήμουν που είχα τη μοναδική ευκαιρία να απαθανατίσω τους Stones ακατέργαστα. Χωρίς φανταχτερά κοστούμια και μακιγιάζ. Χωρίς εξέδρες φωτισμού και πανάκριβα οπτικά εφέ. Μόνο μια καταπληκτική ομάδα μουσικών που απολάμβαναν πραγματικά αυτό που έκαναν, δηλαδή υπέροχη μουσική» είναι μερικά από τα λόγια με τα οποία ο φωτογράφος περιγράφει στο δελτίο Τύπου της έκθεσης εκείνη τη μοναδική εμπειρία της καριέρας του.

(c) Brian Aris

Και μαζί και μόνοι

Ακολούθησαν κι άλλες φωτογραφικές συνεδρίες με καθέναν τους ξεχωριστά: με τον Μικ Τζάγκερ μόνο του σε στούντιο στο Λονδίνο, με τον Ρόνι Γουντ στον γάμο του με την Τζο, στο Παρίσι όταν το γκρουπ έγραφε για το «Undercover of the night».

Επίσης, ο Μπράιαν Άρις φωτογράφισε αργότερα τον Μικ με τον Ντέιβιντ Μπάουι μαζί στη σκηνή. «Πολλές από αυτές τις φωτογραφίες παραμένουν αδημοσίευτες, οπότε φέτος που το συγκρότημα βγαίνει σε περιοδεία ένιωσα ότι ήταν μια τέλεια ευκαιρία να κάνω έφοδο στα αρχεία μου, να κάνω μερικές νέες εκτυπώσεις και να τις παρουσιάσω στη Lucy Bell Gallery με τον τίτλο “Rare Stones”» εξήγησε ο φωτογράφος.

Προνομιούχος που είχε τη μοναδική ευκαιρία να απαθανατίσει τους Stones χωρίς φανταχτερά κοστούμια και μακιγιάζ δηλώνςε ο φωτογράφος Μπράιαν Άρις

Από τους εμφύλιους στα λαμπερά σαλόνια

Ο Μπράιαν Άρις ξεκίνησε την καριέρα του ως φωτορεπόρτερ σε πρακτορεία του Λονδίνου και για σχεδόν μια δεκαετία βρέθηκε να φωτογραφίζει σε όλο τον κόσμο, συχνά στην πρώτη γραμμή κατά τη διάρκεια εμφύλιων συγκρούσεων στη Βόρεια Ιρλανδία, την Ιορδανία, στον Λίβανο, στη βόρεια Αφρική, τη Σαϊγκόν και αλλού. Στη συνέχεια άλλαξε εντελώς προσανατολισμό, άνοιξε δικό του στούντιο και ασχολήθηκε με τον κόσμο της μόδας. Οι τόποι των συγκρούσεων αντικαταστάθηκαν από «μόνιμες διακοπές» στο Σαν Τροπέ, στην Τζαμάικα και σε άλλους εξωτικούς προορισμούς, ενώ σταδιακά διεύρυνε το πεδίο των ενδιαφερόντων του στη ροκ σκηνή, μέχρι να αφοσιωθεί εντελώς στους εκπροσώπους της. Μέρος της δουλειάς του έχει να κάνει με κοσμικά events, όπως οι λαμπεροί γάμοι του Ντέιβιντ και της Βικτόρια Μπέκαμ, του Ντέιβιντ Μπάουι με την Ιμάν, καθώς επίσης και με τα ανάκτορα, καθώς έχει απαθανατίσει τη βασίλισσα Ελισάβετ, την πριγκίπισσα Μαργαρίτα, την Κέιτ Μίντλετον και άλλα μέλη της βασιλικής οικογένειας της Μεγάλης Βρετανίας. Φωτογραφικά πορτρέτα του παρουσιάζονται στη National Portrait Gallery του Λονδίνου.

Ετικέτες

Documento Newsletter