Η Mini Ελλάς γιόρτασε τα 60 χρόνια της Mini

Η Mini Ελλάς γιόρτασε τα 60 χρόνια της Mini

Εξήντα χρόνια συμπληρώθηκαν πριν λίγες μέρες από την ίδρυση της Mini και η ελληνική αντιπροσωπεία πραγματοποίησε την Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου, μία ξεχωριστή εκδήλωση.

Με καλοκαιρινή διάθεση σε ένα εντυπωσιακό παραθαλάσσιο σκηνικό στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, που θύμιζε θερινό κινηματογράφο, καλεσμένοι από το χώρο του αυτοκινήτου, της μόδας και εκπρόσωποι των Mini Clubs κλασικών αυτοκινήτων, ταξίδεψαν στο χρόνο με μουσική και κινηματογραφικές σκηνές από τις δεκαετίες των 60s, 70s, 80s μέχρι και σήμερα.

Την ιστορική αναδρομή από δεκαετία σε δεκαετία ανέλαβε να αφηγηθεί ο γνωστός δημοσιογράφος και μουσικός παραγωγός του Best Radio, Θεοδόσης Μίχος, ο οποίος έδωσε μία ξεχωριστή νότα στη βραδιά κάνοντας ο ίδιος τις μουσικές επιλογές.

Από το Mini Moke μέχρι το Mini Clubman

Τον Αύγουστο του 1964, η BMC παρουσίασε μία ακόμα έκδοση το κλασικού Mini που αρχικά προοριζόταν για στρατιωτική χρήση: το Mini Moke, ένα τετραθέσιο ανοιχτό από παντού που έμελλε να παραμείνει στον τιμοκατάλογο για τέσσερα χρόνια. Το 1967 ήρθε η ώρα για μία προσεκτική ανανέωση το κλασικού Mini, το οποίο απέκτησε ισχυρότερο κινητήρα με 38 hp από 998 κυβ. εκ.

Επιστροφή του Mini Cooper

Πολυάριθμες ειδικές εκδόσεις του κλασικού Mini με όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά – σπορ, μοντέρνα, ξεχωριστά και φρέσκα – έκαναν την είσοδό τους στην αγορά από τα μέσα τις δεκαετίας του 1970. Μεταξύ 1980 και 1983 η γκάμα εκσυγχρονίστηκε, με διακοπή της παραγωγής των Clubman, Station και Van.

Το 1990 φίλοι του αυτοκινήτου από όλο τον κόσμο γιόρτασαν την επιστροφή του Mini Cooper εκ νέου στην οικογένεια του Mini. Αυτό το πολύ ιδιαίτερο μοντέλο είχε κινητήρα 1,3 λίτρων. Η παραγωγή του 1.000άρη κινητήρα του Mini διακόπηκε το 1992 λόγω των αυξανόμενων απαιτήσεων για τη διαχείριση καυσαερίων. Από τότε και μετά, όλα τα μοντέλα, χρησιμοποιούσαν τον κινητήρα 1.275 κυβ. εκ. και ψεκασμό καυσίμου.

Η παραγωγή του κλασικού Mini τελικά σταμάτησε οριστικά το 2000. Αθροιστικά, η παραγωγή του ξεπέρασε τα 5,3 εκατομμύρια μονάδες σε πολλές διαφορετικές εκδόσεις, μεταξύ των οποίων περίπου 600.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της Οξφόρδης μεταξύ 1959 και 1968.

Νέο ξεκίνημα το 2001

Η BMW άνοιξε νέες προοπτικές για τη μάρκα Mini. Η έκδοση μαζικής παραγωγής του Mini Cooper έκανε την πρώτη της επίσημη εμφάνιση το Νοέμβριο του 2000 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Βερολίνου, με τη σύγχρονη εκδοχή να φτάνει στα καταστήματα των εμπόρων μόλις ένα χρόνο αργότερα με τα μορφή των Mini Cooper (85 kW/115 hp) και Mini One (66 kW/90 hp).

Από το 2004 και με το Mini Cabrio

Η υιοθέτηση νέων εκδόσεων κινητήρων, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, ενίσχυσε την πορεία ανάπτυξης. Το Mini Cooper S με μηχανικό υπερσυμπιεστή και 120 kW/163 hp έκανε την είσοδό του στην αγορά ως ένα αποκλειστικό οδηγικό εργαλείο τον Ιούνιο του 2002, ενώ το Mini One D μόλις ένα χρόνο αργότερα, θέτοντας νέα πρότυπα σε επίπεδο συνολικής οικονομίας και απόδοσης, ως το πρώτο diesel στην ιστορία της μάρκας.

Νέα έκδοση Mini το 2006

Νέοι, ακόμα πιο ισχυροί και, ταυτόχρονα, πολύ πιο αποδοτικοί κινητήρες, σε συνδυασμό με αναβαθμισμένη τεχνολογία ανάρτησης, ανέβασαν ακόμα ψηλότερα τον πήχη της διασκεδαστικής οδήγησης – τυπικό χαρακτηριστικό Mini. Τόσο το Mini Cooper S με κινητήρα 128 kW/175 hp όσο και το Mini Cooper 88 kW/120 hp που λανσαρίστηκαν από την αρχή, ενθουσίασαν τους θιασώτες της μάρκας σε όλο τον κόσμο.

Mini Clubman και Mini Cabrio

Το Mini Clubman προσέφερε μία νέα εκδοχή της παραδοσιακής φιλοσοφίας shooting-brake (station) με ένα αμάξωμα μακρύτερο κατά 24 cm, αεροδυναμική εκτεταμένη οροφή και πίσω πόρτα. Το αυξημένο κατά οκτώ εκατοστά μεταξόνιο αύξησε το χώρο για τα πόδια των εμπρός επιβατών. Στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού στο Mini Clubman προστίθεται μία πόρτα στη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου και δύο πίσω που ανοίγουν στο πλάι (Splitdoor).

Μία νέα έκδοση του Mini Cabrio πλαισίωσε την γκάμα το 2009. Το άνοιγμα και κλείσιμο της υφασμάτινης οροφής του αυτοκινήτου λειτουργούσε τώρα με έναν ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό – ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητες έως 30 km/h – όλα εντός 15 δευτερολέπτων. Το μονοκόμματο rollbar διευκόλυνε επίσης την ενσωμάτωση ενός μεγάλου ανοίγματος φόρτωσης μεταξύ χώρου αποσκευών και καμπίνας επιβατών.

Μετάβαση στην compact κατηγορία

Το νέο μοντέλο της πολυτελούς compact κατηγορίας ήταν το πρώτο Mini όλων των εποχών με μήκος μεγαλύτερο των τεσσάρων μέτρων, πέντε καθίσματα και μία πίσω πόρτα και προαιρετική 4κίνηση. Το επιβλητικό εμπρός τμήμα και οι εντυπωσιακοί νέοι προβολείς του Mini Countryman αποτελούσαν εξατομικευμένες πινελιές.

Η τελευταία γενιά του μοντέλου

Η νέα γκάμα μικρών πολυτελών αυτοκινήτων περιλάμβανε το 3θυρο Mini, το 5θυρο Mini που παρουσιάστηκε το 2014 και το Mini Cabrio, η τελευταία έκδοση του οποίου κυκλοφόρησε στις αρχές του 2016. Νέοι 3κύλινδροι και 4κύλινδροι κινητήρες με τεχνολογία Mini TwinPower Turbo και εύρος ισχύος από 55 kW/75 hp έως 141 kW/192 hp βελτιστοποιούν τη σχέση μεταξύ διασκεδαστικής οδήγησης και κατανάλωσης.

Όπως για το Mini Clubman, μία γκάμα έξι σύγχρονων κινητήρων διατίθεται επίσης για το Mini Countryman. Επιπλέον, προετοιμάζει το δρόμο για τη διάσημη διασκεδαστική οδήγηση Mini αυτή τη φορά με ηλεκτροκίνηση. Το Mini Cooper S E Countryman ALL4 είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας με plug-in υβριδική κίνηση. Ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς και ένας ηλεκτροκινητήρας τους πίσω, επιτυγχάνοντας μία έξυπνη διάδραση για αποδοτική διασκεδαστική οδήγηση με βελτιστοποιημένη ελκτική πρόσφυση και οδηγική ευστάθεια.

Ηλεκτροκίνηση με Mini

Ξεκινώντας από το 2020, το νέο Mini Cooper SE θα δώσει νέα ώθηση στη κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων. Ο ηλεκτροκινητήρας 135 kW/184 hp θα συνδυάζει βιώσιμη μετακίνηση με διασκεδαστική οδήγηση, εντυπωσιακή σχεδίαση και ανώτερη ποιότητα.

Πηγή: Mini Ελλάς

Ετικέτες

Documento Newsletter