Αλλεργία στην πολιτική της δράση επιδεικνύουν παλιοί και νέοι «συνοδοιπόροι»
Το πολιτικό σύστημα που κυβερνά την Ελλάδα σήμερα φροντίζει να διαγράψει από την ιστορία τη μακροβιότερη υπουργό Πολιτισμού και την πολιτική της ταυτότητα. Αν για την κυβέρνηση της ΝΔ μπορεί να φαντάζει αναμενόμενο επειδή ήταν «πολιτική αντίπαλος», για τη νυν υπουργό Πολιτισμού που προέρχεται από τα σπλάχνα του ΠΑΣΟΚ αποτελεί έκπληξη.
Κι όμως δεν θα έπρεπε να συμβαίνει αυτό, καθώς η Λίνα Μενδώνη, όπως πολλά στελέχη του ΠΑΣΟΚ, έχει διαβεί τον Ρουβίκωνα και υπάρχουν κι άλλοι που είναι έτοιμοι να το πράξουν έχοντας δει το «γαλάζιο» φως το το αληθινό, της «αριστείας». Κι αυτό επειδή έχει αφομοιώσει και εκτελεί πλήρως το όραμα Μητσοτάκη και ΝΔ για τις αρχαιότητες, με την πολιτική των δανείων στα Γλυπτά του Παρθενώνα και στα κατάλοιπα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς για 25+25 (σύνολο 50) χρόνια όπως έχει νομοθετήσει με το μελάνι στις υπογραφές να μην έχει στεγνώσει ακόμη.
Η αναθεώρηση της ιστορίας λοιπόν είναι σε εξέλιξη – άλλη μία φορά από τους «νικητές», που θέλουν να τη γράψουν όπως τους βολεύει. Αυτό αποδεικνύει η συνδυασμένη και γι’ αυτό προσχεδιασμένη κίνηση δύο θεσμικών παραγόντων, που στόχο είχε να μη βλάψει τον Ηγεμόνα και τις αναθεωρητικές πολιτικές του στον πολιτισμό (παράλληλα, ίδια τακτική ακολουθεί σε πλείστους τομείς, συνταγματική τάξη και εξωτερική πολιτική, αλλά δεν είναι της ώρας).
Η λογοκρισία της ΕΡΤ
Όπως κατήγγειλε σε ανάρτησή του ο σκηνοθέτης Θέμης Μομουλίδης: «Με “μοντάζ” και αφαίρεση όλου του μέρους που αφορά στην πολιτική δράση της ΜΕΛΙΝΑΣ η ΕΡΤ πρόβαλε χθες (και ανάρτησε σήμερα στην ΕΡΤFLIX) την εξαιρετική κινηματογραφική δουλειά του Μάνου ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗ αφιέρωμα στη ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ.
Το “γενναίο μοντάζ” έγινε χωρίς να ενημερωθεί ο δημιουργός της ταινίας (Μάνος ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ)!!!
Προφανώς πρόκειται για βάναυση λογοκρισία στο ΕΡΓΟ ενός δημιουργού. Είναι γνωστό πως παραδοσιακά η ΝΔ προτιμά (όσο μπορεί) την ΜΕΛΙΝΑ των “Παιδιών του Πειραιά” από την ΜΕΛΙΝΑ της πολιτικής δράσης και των αγώνων…»
Ο Μάνος Καρατζογιάννης, σκηνοθέτης της ταινίας «Μελίνα Στοπ – καρέ / αναζητώντας τη σύγχρονη ελληνικότητα», ενημέρωσε ότι αποκαταστάθηκε η κόπια στην πλατφόρμα ERTflix, ενώ νωρίτερα εξέφρασε τη λύπη του όταν διαπίστωσε ότι εκεί «λείπει όλη η πολιτική προσφορά της Μελίνας Μερκούρη ως υπουργός Πολιτισμού από την ταινία που έγραψα και σκηνοθέτησα, η οποία παρ’ όλα αυτά χθες προβλήθηκε κανονικά στην πρεμιέρα της από την Ερτ2. Σημειώνω δε ότι μέρος της ταινίας χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού για να τιμηθούν τα 100 χρόνια από τη γέννησή της».
Το υπουργείο της Μενδώνη ούτε που θέλει να την ξέρει
Γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Μελίνας και το υπουργείο Πολιτισμού είχε κηρύξει το 2020 που φεύγει σε μερικά 24ωρα σε «Έτος Μελίνας Μερκούρη» για να τιμήσει τη μακροβιότερη υπουργό στον Πολιτισμό, την πολιτική δράση της και τον αγώνα της για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα – έχει αφήσει το στίγμα της άσχετα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος. Μόνο που κανείς δεν το κατάλαβε ούτε θα το καταλάβαινε αν δεν είχε προκληθεί σάλος με τη λογοκρισία της ΕΡΤ. Ένα «Έτος Μελίνας» στα μουλωχτά για να βγει η υποχρέωση ήταν συνειδητή πολιτική επιλογή από την υπουργό Λίνα Μενδώνη, η οποία προέρχεται –και συναναστρέφεται στο υπουργείο της έχοντας δεξί χέρι συνδικαλιστικούς πράγοντες– από τους κόλπους του ΠΑΣΟΚ (μέχρι πρόσφατα όλοι αυτό γνώριζαν) και η Μελίνα είχε ταυτιστεί με το Κίνημα και τον Ανδρέα Παπανδρέου. Μάλλον η υπουργός θέλει να τα διαγράψει όλα αυτά από τη συλλογική μνήμη, όχι από τη δική της, διότι προφανώς δεν εξυπηρετεί το τρέχον πολιτικό αφήγημα Μητσοτάκη και συν αυτώ στην πολιτιστική κληρονομιά.
Πριν προλάβουμε να ερευνήσουμε τα πεπραγμένα του υπουργείου για το «Έτος Μελίνας Μερκούρη», αναρτήθηκε σήμερα ένα άρθρο του Άλκη Κόκκινου στο kosmodromio.gr, στο οποίο έχει κάνει τον «θλιβερό», όπως τον χαρακτηρίζει, απολογισμό στην επιχείρηση απαξίωσης του υπουργείου Πολιτισμού.
Όπως αναφέρεται, «όταν τον Οκτώβριο του 2019, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη εξήγγειλε πως το υπουργείο στο οποίο προΐσταται ανακηρύσσει το 2020 ως έτος Μελίνας Μερκούρη, με σειρά εκδηλώσεων προς τιμήν της γυναίκας που χαρακτηρίστηκε “η τελευταία Ελληνίδα θεά”, πολλοί χάρηκαν και έσπευσαν να επιβραβεύσουν. Ελάχιστοι υποπτεύτηκαν πως η φράση “ελάχιστος φόρος τιμής”, στο σχετικό δελτίο τύπου, κυριολεκτούσε ως προς το “ελάχιστος”…»
Επρόκειτο για ένα πρόγραμμα εκδηλώσεων ανέμπνευστο, ίσα ίσα να βγει η υποχρέωση. Βάφτισε έτσι «“ειδικές εκδηλώσεις” ετήσιες δράσεις όπως η απονομή των θεατρικών βραβείων Μελίνα Μερκούρη ή εκδηλώσεις που έτσι και αλλιώς θα γίνονταν, όπως η παρουσίαση των Πρακτικών της Διεθνούς Ημερίδας του 2019 για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα».
Επισημαίνει δε ότι αναδιφώντας στα δελτία Τύπου, «στα εκατοντάδες κείμενα που διένειμε το υπουργείο ελάχιστα αναφέρονται ακόμη και στις φτωχές εκδηλώσεις που οργανώθηκαν» ενώ «πρώτη φορά στα χρονικά το υπουργείο δεν εξέδωσε καν ανακοίνωση για την 6η Μαρτίου, επέτειο του θανάτου της που έχει καθιερωθεί ως Ημέρα Μνήμης Μελίνας Μερκούρη!».
Στην ανάρτηση αναφέρονται περισσότερα στοιχεία και με λεπτομέρειες και φυσικά στη «δανειστική» πολιτική: ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν ο πρωθυπουργός που δημόσια προέβη στο ατόπημα της αλλαγής πολιτικής στάσης κάνοντας λόγο για «δανεισμό» και όχι για επιστροφή με πλήρη κυριότητα, κατοχή και νομή. Πρόκειται επίσης για την υπουργό που πέρασε τη σκανδαλώδη ρύθμιση του «δανεισμού» αρχαιοτήτων έως 50 χρόνια στο εξωτερικό. Η ίδια η Μελίνα δεν θα άφηνε τόσους εργαζόμενους στον πολιτισμό έκθετους στη δίνη της ανεργίας και της πανδημίας, ούτε θα εξέδιδε δεκάδες δελτία Τύπου, μηνύματα και ευχαριστίες σε ιδρύματα ή οργανώσεις που διεκπεραιώνουν ή ολοκλήρωσαν εργασίες σε σημεία και περιοχές που τον πρώτο λόγο έχει η πολιτεία και το δημόσιο.
Η Μελίνα ακόμη και ως όνομα και στάση παραμένει στη δημόσια σφαίρα αγκάθι στα πλευρά του συστήματος των «αρίστων». Δεν μπορούν να το χωνέψουν και δεν θα το χωνέψουν.
Διαβάστε επίσης: Λογοκρισία και της Μελίνας από την ΕΡΤ